1916 – s bajonety proti dinosaurům
1916
Platforma: Freeware
Výrobce: Dadiu
- Atmosféra
- Audiovizuál
- Interaktivní prostředí
- Braková story
- Slabší hratelnost
1916
Bojiště Druhé světové války, Washingtonu D.C. či náhodných arabských zemí máme ze stříleček prolezlé křížem krážem – každý přece ví, co je M1 Garand a že na Bílý dům se musí útočit po křídle. Naproti tomu První světová je ve hrách tématem stále neprávem opomíjeným. Udělat se s tím něco rozhodli vývojáři ze školy Dadiu, kteří dali dohromady hru s výmluvným názvem 1916.
Probuzení v zákopu První světové se ve stupnici hrůzy blíží jenom snad jenom probuzení u pana Jigsawa ve sklepě, popřípadě ještě probuzení na záchytce. Onen odér strachu je zkrátka všudypřítomnný. Lidstvo si zákopovou válku právem zdémonizovalo – všimněte si, že Druhá světová podobně univerzálního strašáka nemá. A právě na to sází i 1916, jež hráče vrhne osamoceného proti nepříteli, který prorazil obranné linie a obsadil vaše zákopy. To celé sledujete podbízivým černobílým vizuálem, roztřeseným pohledem a doprovozené excelentními zvuky.
Hratelnost přitom sází na adventurní prvky jako je nacházení papírů s popisy událostí či klíčů k dalšímu postupu. Rovněž je čas od času třeba si obstarat plynovou masku a špatným nápadem není ani najít nějakou tu flintu či pár prskavek – protivník se jaksi nevykope sám od sebe. Jako zbraň lze sice použít více méně jakýkoliv z mnoha kusů válejícího se bordelu, mlátit ale protivníky botou nemůžu doporučit.
Bohužel, namísto chladné a neúprosné reality, totiž ataku nepřátelských vojáků, se 1916 sám a dobrovolně zretardoval a nabídl elementy brakovější než celý Team Fortress 2 – protivníky v 1916 jsou totiž robotičtí dinosauři. A je to venku. Jejich zjevení sice může poprvé vyděsit, jakmile je ale sledujete pěkně pohromadě zdálky, atmosféra páchá sebevraždu. Desetkrát se autoři mohli snažit o steampunk, ale robosauři v jinak děsivě vážné hře působí asi jako kdyby vám parťáka v Call of Duty dělal Krteček. Nepříliš dobrý systém míření je navíc poplatný oné snaze o adventuru, a jakmile na vás 1916 vrhne protivníků více, očekávejte finiš.
Je to převeliká škoda především kvůli hrátkám s audiovizuálem hry. Všemožné roztřesené vsuvky, zrnitost, poškrábanost obrazu a další podobné hovadinky by dělaly čest i v komerční hře. Nepodchycenost samotné herní náplně ale sráží 1916 hluboko do zákopového bahna.
Videonávod na 1916 od dobrotince z YouTube:
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 36 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Exkl. 1+kk, 46m2+terasa 24m2+sklep 6 m2,cihla,DV, Hvězdova, Praha 4-Pankrác
Hvězdova, Praha 4 - Nusle
4 500 000 Kč