• geometrická grafika
  • vylepšování hrdiny
  • prozkoumávání světa
  • čas je neúprosný
  • sem tam nějaká chybka

21 Bytes

Ve hře 21 Bytes si připadáte jako šílený neandrtálec. Máte jen velmi omezenou dobu života a jedinou možností, jak si ho prodloužit, je lovení a konzumování nebezpečné zvěře. Hra je kombinací akční mlátičky se zbraněmi na blízko a arkády, ve které šplháte po skalních útvarech. Kromě toho také vylepšujete své schopnosti a získáváte nové druhy zbraní. A zmínil jsem se o tom, že je to všechno docela obtížné?

21 Bytes

Bylo nebylo, ve světě geometrických tvarů žil jeden malý, bezvýznamný muž doby kamenné a ten nechtěl připustit to, aby umřel. Velmi rychle mu totiž odbíjely jeho biologické hodiny. To radši umlátím všechno ostatní v dosahu, než abych zemřel sám. A tak se i dělo. Ve hře máte jen několik desítek sekund života. Ten si můžete doplňovat z těl zabitých zvířat. Je jich ale omezené množství a některá jsou hodně nebezpečná.

21 Bytes

Všechny vypadají jako shluk mnohoúhelníků, ale liší se barvou, náročností a chováním. Třeba ta žlutá se vůbec nebrání a snaží se před vámi utéct do bezpečí, modrá jsou agresivní a ta zelená jsou opravdu hodně „ostrá“. Záleží také na jejich velikosti. Místo života vám jejich útoky berou životní čas.

21 Bytes

Zabíjením různorodých monster se vám zvyšují úrovně v některé ze tří statistik. Ta první je útočná, druhá obranná a třetí symbolizuje obratnost. Jsou barevně odlišené, a tak víte, která zvířata vám zvyšují level v které oblasti. Za červená dostáváte lepší útoky, za žlutá schopnosti jako třeba lezení po kamenech a za ta zelená schopnost výše skákat, nebo schopnost rozbíjet kameny. Pokud se vám daří, pomalu se dostáváte do kondice, kterou by vám záviděl i rytíř jedi.

21 Bytes

Ačkoliv je hra zatím ve fázi první hratelné verze, nabízí spoustu obsahu a je jasné, kam autoři směřují. Prozkoumávání nových lokací, nacházení dalších a dalších nepřátel a zbraní a postupné vylepšování vám vydrží i na několik desítek minut pohodového hraní. Jen vám nesmí vypršet čas. Technicky je 21 Bytes přitažlivý kousek do té míry, dokud vás jednoduchá, nízko polygonová grafika baví a překvapuje svou účelností.

21 Bytes

21 Bytes je skvělá hra pro někoho, kdo touží zkusit něco originálnějšího. Pokud uvažujete trochu takticky a na zvířata útočíte například z výskoku a na ta obtížnější si raději počkáte, nebudete mít mnoho problémů. Pokud jste stresový typ, doporučuji si hlídat čas a nevnímat temné pralesní rytmy.

90 %

53 %

Doposud hodnotilo 6 čtenářů