Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

3D Games – českoslovenští vývojáři

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:14
České a slovenské vývojáře obsahuje pomyslná soupiska nedávno založeného týmu 3D Games, který se zatím prezentoval vydařenou arkádou Alien Agency a chystá dva navýsost zajímavé projekty…

Alien Agency Ahoj mohli byste představit svůj tým, říct nám kolik je členům let a jak dlouho už spolupracujete?
Ahoj, volam sa Peto. Nas team 3D Games tvoria stytia clenovia, okrem mna este HUB, Simon a MiroJ. Spolu sme zacali tvorit asi tak v marci tohoto roku.

To jste poměrně mladý tým. Spousta hráčů vás zná díky velice zábavnému titulu Alien Agency, považujete ho za nejlepší hru, co jste vytvořili, nebo ho berete jako titul, který byste v mnoha ohledech chtěli zlepšit?
Dokopy sme sa dali len prednedávnom, ale každý z nás ma s hrami už nejaké skúsenosti. Alien Agency je určite ta najlepšia hra čo sme zatiaľ vytvorili, ale samozrejme keby sme ju začali robiť znova určite by sme veľa vecí zmenili.

Měli jste nějak rozdělenou práci? Myslím tím, jestli někdo tvořil AI, někdo editor úrovní a další důležité věci nebo celé programování obstarával jeden člověk?
V amatérskych podmienkach (cez internet) je spolupráca dvoch programátorov na jednom "zdrojáku" dosť ťažká, a naviac hru som začal kodiť sám, takže ja som programoval hru a HUB level editor, a grafiku vytváral Simon. I keď sme v našom teame štyria nepodielame sa všetci na jednom projekte. Pôvodne sme ja a Simon vytvorili pár malých hier, Hub a MiroJ tiez, spojili sme sa a tak sme akoby niekoľko teamov v jednom.

Na chvíli jsme si popovídali s tvůrcem level editoru Hubem....

Alien Agency Co bylo nejtěžší na tvorbě editoru úrovní? Měl jsi s něčím takovým předchozí zkušenosti?
Ještě ve stařičkém QBasicu jsem si dělal editor do jedné mé hry. Pro další hru jsem udělal editor v JavaScriptu (!). Jelikož jsem chtěl ve vývoji Aliena nějak zásadně pomoci, tak mě napadlo vytvořit editor úrovní. Samotnou hru bych těžko pochopil, protože obsahovala hodně, hodně řádků a bylo to prostě složité. Tak jsem se dal do vývoje editoru... nic složitého, ale doufám že to ve vývoji hry pomohlo.

Měl jsi chuť s tím někdy seknout?
Seknout ? Rozhodně ! Ale nedalo se a dokončil jsem ho do takové fáze aby byl docela použitelný. Hlavně aby se dala uložit práce dřív než to spadne ;) Před PETEM smekám klobouk že dokázal vytvořit tolik levelů. Nejtěžší bylo vytvořit nějaký systém ve vkládání a editaci všelijakých objektů a jejich vlastností. Například gejzírů apod.

Jak vidíš vaše šance na Becher Game?
Peto měl se hrou moc problémů. Bylo potřeba ještě vyladit nějaké bugy. Programátoři hru velice kritizovali a moc se jim nelíbila. Když jsme ale přečetli první recenzi tak jsme zjistili že hra nemusí v Becher Game dopadnou zase tak špatně. Nechme se překvapit.

Každopádně vám držíme palce. Jaký máte názor na freeware scénu a projekty ceskehry.cz, gamecode.cz, eurodev, či joynet?
O posledních třech serverech jsem nikdy neslyšel. ČeskéHry.cz je rozhodně nejlepší projekt a sraz vývojářů Game Developers Session 2003 je to, co free-herní vývojáři rozhodně potřebují!

a zase zpátky k Petovi.....

OF2 Je nám známo, že Alien Agency je přihlášen do soutěže Becher Game. Myslíte si, že má šanci uspět mezi tvrdou konkurencí nebo vaším primárním cílem tvorby bylo vytvořit zábavnou hru pro všechny hráče bez ohledu na umístění?
Cieľom Alien Agency bolo ziskať skusenosti s nejakou väčšov hrou, určite aj pobaviť ľudí a v neposlednom rade veľká motivácia bola aj výhra v Becher Game. Šanca na výhru tu určite je, ale myslim že víťaza ťažko predvídať pretože nikdy nikto nevie čo sa zapáči porotcom. A naviac zatiaľ bol uverejnený len zlomok súťažných hier.

Naše čtenáře by určitě zajímaly nějaké ty informace o nových projektech. Pracujete momentálně na něčem nebo jste si dali pauzu?
Počas dokončovania Alien Agency som sa snažil urobiť engine pre FPS Only Fire II. Po dokončení zakladov enginu som nakodil trochu aj hernú logiku, ale momentálne sme začali na tomto engine s menšou hrou Dispečér. Jedná sa o jednoduchú logickú hru kde treba von z parkoviska dostať jeden z niekoľkých autobusov. Ostatné autobusy treba pohnúť tak aby sa dostal von. Autobusy sa možu pohybovať iba dopredu a dozadu. Ako to bude s Only Fire 2 ešte uvidíme, či sa do toho pustíme naplno!.

Titul Dispečér tedy bude sázet na originalitu, to se v dnešní době cení. Kdy plánujete jeho dokončení?
I keď podobné hry určite existujú, hru sme snaď aspoň trochu obohatili o staré známe mestké dopravné prostriedky . Hru plánujeme dokončiť asi tak za 1-2 mesiace.

Alien Agency Zpátky ke hře Alien Agency. Byla tvořena ve Visual Basicu, tento jazyk mnoho tvůrců odsuzuje, ulehčil vám tento jazyk práci a hodláme s ním pokračovat, nebo po zkušenostech s ním hodláte tvořit hry v něčem jiném?
Po pravde Visual Basic na hry nieje najvhodnejší, i keď niektoré hry (Sub Hunter 4, mozno aj Alien Agnecy,...) dokazujú že sa v ňom dajú vytvoriť skvelé hry. Ja osobne s Visual Basicom už asi žiadnu hru nebudem robiť, pretože Cečko sa mi zdá onoho lepšie.

Co si myslíš o freeware scéně a o projektech typu ceskehry.cz, gamecode.cz, eurodev, ci joynet?
Freeware je super, ja v poslednom čase hrajem iba freeware hry, na disku ich mám tony :). Ceskehry su celkom super, a ja nepatrím ktorí gamecode nejak odsudzujú, kritizujú.

Myslíš si, že se freeware scéna může kvalitou her rovnat té komerční scéně?
Určite sa nájde dosť freehier u ktorých som presedel viac ako u hier komerčných. Samozrejme freeware hry nemožu byť také premakané ako tie komerčné, ale aj jednoduchá freeware hra si môže získať veľa ľudí, môžno niekedy aj viac ako tá komerčná.

Chtěl bys něco ještě vzkázat čtenářům?
Len to čo každý freeware vývojár - Hrajte freehry, hlavne tie česko-slovenské ;) Pokud by vás zajímaly nějaké čestvé informace o týmu, tak neváhejte a navštivte jejich stránky 3dgames.ceskehry.cz.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.