Klíčový okamžik života našeho nájemného zabijáka přichází jednoho krásného dne, kdy si jej telefonicky objedná na schůzku paní Hallowayová. To by nebylo nic tak neobvyklého – je to přece ona, kdo mu zadává všechny úkoly a předává mu odměnu po úspěšném splnění cíle. Jenže už její hlas po nekvalitní telefonní lince zní tak divně, že je hlavnímu hrdinovi jasné, že za tím tentokrát bude něco víc.
Doráží na místo schůzky. Paní Hallowayová má ve tváři ustaraný výraz a sotva za vrahem zapadnou dveře bytu, spustí. Má pro něj veledůležitou zprávu, ale bohužel, než mu stačí sdělit podle vlastních slov strašlivé tajemství, padne – skolena sniperskou kulkou. Otevřené okno teď pro našeho hrdinu představuje smrtící hrozbu, naštěstí druhé, které se v místnosti nachází, je zabedněno dřevěnými latěmi, takže poskytne alespoň jakýs takýs úkryt. Ať tak či tak, nekonečně dlouho zde hitman zůstat nemůže. Je třeba vymyslet způsob, jak se ozbrojit a zbavit konkurence pečlivě hlídající všechny východy z bytu.
6 Day Assassina má na svědomí autor, který proslul svými četnými tutorialy na téma tvorby freeware adventur, především po grafické stránce. Jeho vlastní titul by měl být ukázkou, jak má správná point’n’click adventura vypadat, úplně tomu tak ale není.
Co je nepopiratelné je fakt, že 6 Day Assassin má pořádně vymakané puzzly a dohrát ho do konce zabere hodně dlouhou dobu, přestože se celý odehrává na omezeném prostoru jedné jediné místnosti, kde zase není tolik objektů. Už jen to vymyslet, jak zatáhnout záclonu v otevřeném okně tak, aby hlavní hrdina nebyl zastřelen při pokusu dostat se pro svou zbraň ukrytou v tradičním kytarovém obalu, dá pořádně zabrat – a to je ještě teprve začátek.
Na druhou stranu grafické zpracování není zcela bez chybičky. Je na něm vidět, že je evidentně optimalizováno pro rozlišení 320x200 a barevnou paletu s nízkým počtem barev – a tak nemají šanci vyniknout precizní animace postav (je fakt, že sniper se pohybuje opravdu přirozeně a kdyby byl nakreslen ve vyšším rozlišení, vynikal by i na pohled jako model drsného zabijáka) a detailní pozadí.
K ozvučení se dá těžko něco dodávat – je na průměrné úrovni dnešních freeware her. Žádné velké orgie to nejsou, ale hudba se poslouchat dá. Namluvením těch několika nečetných hlášek hlavního hrdiny se autoři neobtěžovali.
6 Day Assassin je hra co do velikosti poměrně malá, na druhou stranu je však tak obtížná, že může způsobit i několikahodinové zákysy. Pro hardcore hráče je po „klasikách“ jako Maupiti Island opět výzvou, i když obtížnosti zmiňovaného titulu francouzské firmy Lankhor, která hraničila s nedohratelností, pochopitelně nedosahuje (a myslím, že dost možná žádná jiná hra už této hranice nedosáhne). Grafické zpracování je poplatné nízkému rozlišení a nízké paletě barev – není to špatné, ale mohlo by to být o několik tříd lepší. Závěrečné rozhodutí zda stáhnout či nikoliv nechť už si udělá každý sám.
Dodatek z 10. 4.: Řekli jste si o to, máte to mít: návod najdete zde...