8 Kingdoms – středověk nekončí, nýbrž trvá!
8 Kingdoms
Platforma: Freeware
Výrobce: 8K Team
- Propracovaná vojenská strategie
- Animace
- Mix tahové a budovatelské hratelnosti
- Děsivě nestabilní
- Absence pořádné kampaně
8 Kingdoms
Takovej středověk, povím vám, to byla těžká robota. Vod rána do večera buď práce na poli, nebo neméně tuhé řemeslo válečné. Obojí plné jenom krve, potu a slz. V létě vedro, v zimě zima. Za každým druhým kopcem jste narazili na hnízdo moru, v lepším případě jenom na malomocenství. A do toho nějaké to znásilnění, dětská otročina a všudypřítomná církevní demagogie. Přesně v této „romantické době“ se dnes rochníme a z éry luxusu a svobody slova voláme po dřívějších „lepších dobách“. A ve středověku se vyžívá i česká strategie 8 Kingdoms. S obdobím temna ji nespojuje jenom historické zasazení, ale překvapivě také strnulé principy a zdrojový kód, který vývojáři nejspíše opsali z dílny bůhvíkterého rozbořeného opatství.
Po Dark Oberonu se podíváme na jinou dobovou českou strategii, tentokráte plynoucí tahovým tempem. 8 Kingdoms se snaží být zvláštním mixem mezi tahovou taktickou strategií á la Panzer General, a budovatelsko managerskou strategií á la Warcraft. Ovládáte skupinu armád pohybujících se tahově a vzájemně se doplňujících po hexové ploše – lučištníci kryjí pěchotu, která jde lesem vyřídit schované kopiníky, zatímco kavalerie se snaží nepřítele obejít a dostat jeho vlastní odstřelovače. Do toho je ale třeba ve většině map také zabírat města a budovat budovy způsobem ne nepodobným tomu z Heroes and Might of Magic. 8 Kingdoms lze zkoušet sám či s více lidmi, takže potenciálně i potencionálně tu máme slušivou letní strategii.
Žel bohu, že 8 Kingdoms má zároveň olbřímí problémy se svou zastaralostí. Zatímco nad grafikou by se ještě jedno oko přivřít dalo (třeba animace jednotek jsou, překvapivě, velmi povedené), nad ne-stabilitou kódu už nepřivřete vůbec nic, snad kromě vlastních prstů ve dveřích. To až se po šestém pádu hry zuřivě půjdete nadýchat čerstvého vzduchu. Je skutečně smutné, že je 8 Kingdoms třeba hrát metodou save-load, protože jeden nikdy neví, kdy systém postihne mrtvice. A pokud už hra nepadá, hraní samotné je proplněné problematickým ovládáním jako vypadlým z období Duny II. Vskutku ukázka herního středověku v praxi.
Nezávislá scéna nemá takové kapacity jako scéna komerční, nikdo po ní ale nechce stejnou vizuální úroveň. Staré pravidlo, že na grafice nezáleží, sice osobně považuji za lež zcela ignorující audiovizuální studia, ale co už. Jenže pokud vývojáři dlabou i na přehledné ovládání a FUNKČNÍ KÓD, je to už liknavost nejvyššího zrna. 8 Kingdoms měla sama o sobě na to být komplexním titulem, jenže její vývojáři se zadýchali těsně před cílem a složili se k zemi.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 44 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...