Jak si již každý stihnul všimnout z okolních obrázků, A-Ball je dalším ze zástupců neumírajícího Arkanoidu. To znamená pálku pohybující se na spodní straně obrazovky. Na ní je na začátku přilepen malý míček, se kterým budeme po co možná nejdelší dobu operovat. Ten je totiž tím jediným mechanismem, který zvládne pokořit kostky poskládané do ornamentů a jiných skupinek. Ty se nachází ve zbytku herní obrazovky a na vás je vyčistit každý level do posledního smítka tak, aby na obrazovce zůstaly maximálně ty bedny, které klasickým míčkem jednoduše nezničíte. To není v tomto případě až takový problém, spíše než na obtížnost autoři vsadili na rychlou hratelnost a ne zrovna těžké levely, které budete mít tedy hotové zpravidla v čase kolem jedné minuty, což není vůbec nic strašného.
Část článku je z pochopitelného důvodu třeba věnovat netradičním rysům, které projekt nabízí. Do klasického konceptu autoři zasadili ještě více bonusů, z nichž mnohé jsou snad ještě bláznivější. K těm obyčejnějším patří tři balónky místo jednoho, zvětšená nebo naopak zmenšená pálka či její zaktivovaný magnetismus, který dovolí po každém dopadu zachytit míček na pálce, nachystat potřebný směr a teprve poté ho zpátky odpálit. To se hod především ve chvílích, kdy vám na monitoru zbývá jen několik málo posledních kousků. K dalším prvkům, které si zmínku zaslouží jsou bláznivé velké míčky, jež se pohybují po ploše jako by nedávno pozřely velké množství alkoholu. Pak jsou tu také balónky vysoce výbušné. Ty ať narazí na cokoliv, vždy za sebou zanechají ohnivý plamen a hned několik zničených beden. Navíc jako jediné dosáhnout na odolné bedničky, které normálním míčkem rozhodně nezničíte.
Hodnotit A-Ball v dnešní době není nic snadného. I když ve výsledku projekt vypadá dosti zajímavě, nepřinesl ani špetku nového. V desítkách až stovkách dřívějších přepracování se vše výše popsané objevilo již mnohokrát – snad akorát na velmi slušnou technickou stránku. I přesto si hra sedmičku za hratelnost zaslouží.