A Magic Stone – adventure míchaná s RPG
Mixování žánrů je oblíbeným principem současného herního byznysu. Dříve ovšem o tak obvyklý postup nešlo, a tak tituly jako Quest for Glory sklízely (i když nutno dodat, že zaslouženě) velké uznání. Tato legendární pětidílná série, jež bývá považována za to vůbec nejlepší, co kdy vyplodila slavná Sierra On-line, míchala dovedně prvky klasické grafické point'n'click adventury s RPG rozvojem postavy a fantasy příběhem – a podobného postupu se neštítí využít ani dnes recenzovaný titul A Magic Stone. Jedná se o hru vyrobenou za pomoci Adventure Game Studia, a to navíc pro pravidelnou měsíční soutěž MAGS (Monthly AGS) Competition, takže od ní rozhodně nelze očekávat žádné velké zázraky – v oblasti herního systému a implementace prvků papírových her na hrdiny však autor uspěl na jedničku podtrženou. Jistě – daní za to může být celková krátkost a jistá plytkost v oblasti scénáře, nicméně už jen za tuto snahu o inovaci si zaslouží minimálně malé ocenění.
Děj A Magic Stone vypráví o mladém míšenci. Jeho elfí matka právě umřela a lidský otec má pro svého jen napůl člověčího syna důležitý úkol. Na smrtelné posteli mu žena svěřila, kde se nacházejí čtyři části mapy vedoucí k významnému artefaktu, jenž musí být zničen, jinak padne do zlých rukou a se zemí to bude hodně, hodně špatné. Oním objektem snažení všech mocných světa je magický kámen – jeden z mnoha, jež byly kdysi dány na zem, mocné a zrádné prostředky, kterak živým bytostem pomoci, ale zároveň je i zničit. Podobnost s Prsteny moci J. R. R. Tolkiena je čistě náhodná. Příběh už se dále nekomplikuje a zůstává věrný fantasy klasice – a možná až příliš, protože podobných zápletek už tu bylo opravdu mnoho a znovu poslouchat strojené archetypální dialogy s vědomím, že to po nejbližších pár desítek minut nebude jiné, je opravdu spíše utrpení než cokoliv jiného.
A Magic Stone je dobře zpracován po stránce ovládání. Na první pohled vypadá obrazovka celkem nepřehledně, ale jsou na ní všechny důležité ikony, takže je hned vidět, co má postava za zbraň, do jakého brnění je navlečena, nechybí tradiční ikonky pro adventurní akce (ty se dají měnit pravým tlačítkem, funguje tedy klasický princip Sierráckého aktivního kurzoru z prvních Vga remaků, jenž není tím úplně nejlepším, co bylo v žánru vymyšleno, ale rozhodně jde o variantu, s níž se dá snadno smířit), inventář a řada RPG statistik. Rozvoj postavy probíhá v tradičním, AD&D inspirovaném stylu úrovní a zlepšujících se vlastností a dovedností. Hra samozřejmě obsahuje i souboje s různými nestvůrami, kde lze umřít. Zajímavé je, že skripty pro tuto část budou možná brzy vydány samostatně, takže kdo programuje v AGS, může se těšit na dobrou pomůcku. Grafické provedení A Magic Stone je asi největší slabinou. Rozlišení 320x200 už prostě dnes nestačí, zvláště když celá hra je velmi kostrbatá a na pohled nehezká. Podobně bohužel dopadlo i ozvučení, a tak závěrem nelze říci než: do minisoutěže je to příspěvek velmi dobrý, pro fanoušky Quest for Glory příjemný a pro ostatní tak tak průměrný adventurní zážitek.
P. S.: K mání je i anglický návod. Stáhnout si jej můžete odsud.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 5 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...