A Time to Warp je titul, který na první pohled možná příliš nezaujme, jedná se ale o jednu z nejoriginálnějších a nejhratelnějších závodních her, které v poslední době spatřily světlo světa. Ostatně: už někdy někdo viděl projekt, jenž je zároveň zábavnou a adrenalinovou jízdou a interaktivní učebnicí různých pojetí závodních titulů v různých epochách herní historie? Ano – přesně tak by bylo možné A Time to Warp bez nejmenšího přehánění popsat. Koncept, který autoři zvolili, prostě a jednoduše nemá obdoby – a přitom je ovládání zjenodušeno na maximální možnou míru. Scott Nelson staví hráče do role řidiče malého autíčka. To se prohání po široké rovné cestě, na níž jsou tu a tam (vlastně poměrně hustě) rozházeny bedny s neznámým obsahem. Náraz do nich se rovná ztrátě jednoho z pěti cenných životů, nicméně na střeše vozidla se nachází protizbraň: kulomet.
Kulometem lze rozmetat dřevěné krabice na cimpr campr, čímž se cesta uvolní a zároveň dojde k odhalení jedné kuličky s náhodnou barvou na povrchu. To je vedle inkarnace hráče vůbec nejdůležitější objekt – v každém levelu je totiž úkolem sebrat vždy kouli určité barvy. Pokud se to hráči povede, přesune ho hra do úrovně jiné a změní se i zadání (tj. místo červené bude lovit například oranžovou) a pokud se mu takto zadaří několikrát, bude se moci těšit z pohledu na závěrečné titulky. Sebrání špatné barvy nicméně znamená narušení celého řetězce a nutnost začít od začátku, takže se hra může pěkně protáhnout. To je princip zdánlivě snadný, obohacuje ho ale fakt, že každý level je svým zpracováním naprosto výjimečný. Hra náhodně přeskakuje mezi lety 70., 80. a 90., takže se střídají zcela odlišné herní styly. Začíná se textovkou, kdy hráč jen vybírá z různých možností, pokračuje jednoduchou grafikou a la ZX Spectrum a pohledem shora, následuje izometrický pohled jako v sérii Lotus, kreslená top-down amigácká grafika připomínající Micro Machines a konečně trojrozměrné provedení evokující druhou polovinu 90. let minulého století.
Toto přeskakování mezi časovými obdobími je geniální nápad, navíc se tak děje poměrně často, což udržuje dynamičnost hry a nedochází tak k monotónnímu opakování a nudě. Po dohrání na různé obtížnosti se navíc zpřístupňují bonusové materiály, což je další motivační prvek a nápad, jenž si zaslouží zmínku a ocenění. Vizuální provedení je samozřejmě závislé na dané časové periodě, všechny jsou ale zpracovány velice věrně a dovedou vzbudit pořádnou dávku nostalgie. Osobité je i zvukové provedení. A Time to Warp je titulem, který nabízí jednak chytlavý herní princip sám o sobě, jednak skákání mezi časy jako něco, co přinutí i nejodtažitějšího člověka praštit se do čela: jak to, že něco podobného nenapadlo někoho už daleko dříve? Dokáže udržet před monitory po dlouhatánskou dobu, je rychlý, akční, nenudí a ani zbytečně nefrustruje. Zkrátka: je to parádní freewarovka se vším všudy, která si zaslouží pozornost každého hráče.