Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ADMAsoft – od humoru k hororu

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:12
Debutovali humornou adventurou Tonda Zlaťák, pak se ale v rámci stejného žánru přesunuli k drsné hororové tématice. Co bude následovat? Více prozradí rozhovor se začínajícím českým týmem ADMAsoft.

Tonda Zlaťák Poprosím tě, abys nejprve představil sebe a pak i ostatní členy vývojářského týmu ADMAsoft.
Já jsem Adam Ondrejka alias Moox. Hlavně programuju, občas vytvořím nějaký ten obrázek. Dále je v týmu 3D grafik Martin Vido - W-ilder. My dva jsme zakladatelé našeho týmu. Nedávno jsme přibrali scénaristu Dušana Vladyku, který vytvořil super příběh k Jízdě smrti. A nakonec se k nám přidali členové Dragon Softu Jiří Čadek a Vojta Boček.

Kdy jste se dali dohromady a začali tvořit hry? Kdo přišel s nápadem na adventuru Tonda Zlaťák?
Dohromady jsme se dali o prázdninách minulého roku. Vytvořili jsme jednoduchý program ke generování postav k DrD. Poté vznikly ještě další dvě verze... Už ale ani nevím, kdo na Tondu Zlaťáka přišel, ale chtěli jsme zkusit vytvořit nějakou jednoduchou hru a vzniklo tohle. Pracovat se na něm začalo na začátku letošního roku a skončilo se na konci března.

Z dnešního pohledu, co se vám v tomto projektu podařilo a kde byly naopak jeho slabiny?
No. Podařil se asi jen ten dabing (i když někomu připadal hrozný). Slabin bylo zase hodně. Tonda Zlaťák Když jsem si to po dlouhé době zase zahrál, tak mi grafika připadla až moc jednoduchá a program bych teď udělal o dost jinak a lépe. Nebyla to moc vydařená hra.

Prakticky hned po dokončení Tondy Zlaťáka se na webu objevilo, že pracujete na pokračování, to bylo ale zrušeno. Co vás k tomu vedlo?
Jednak to byl ohlas hráčů. Během komentářů a připomínek jsem zjistil, že humor, který byl v Tondovi, se moc lidem už nezamluvá. Chtěli by spíše hru s nějakým vážnějším tématem. Nějakou dobu jsme se rozhodovali, až nám napsal scénarista, jestli nechceme pomoct. Tak začaly práce na hororové adventuře.

Tonda Zlaťák i Jízda smrti disponují ve freewarovkách nepříliš často vídanou věcí – dabingem. Jak probíhá jeho tvorba?
Tvorba v TZ probíhala stylem "počkat až budu sám doma, zavřít pořádně dveře a začít do mikrofonu vydávat různé pazvuky". Občas jsem z toho byl už na nervy a chtěl se na to vykašlat, ale vzpamatoval jsem se. V Jízdě smrti to nebyl ale můj hlas. Radši jsem požádla o pomoc člena týmu, který nerva chytal za mě... A dabing se mu povedl... Díky Jirko ;-)

Jízda smrti Jak jste celkově spokojeni s Jízdou smrti po stránce technické, audiovizuální, atmosféry a konečně hratelnosti?
Rozhodně jsme spokojenější než s Tondou. Po technické stránce zatím žádné výčitky svědomí nemám (za pár měsícu budu mít). Audiovizuální - tam to byl problém, protože jsme nemohli sehnat žádný temnější soundtrack, který by provázel hrou. Moc lidem to ale zase tak nechybělo (asi kvůli krátkosti hry). S atmosférou byl problém, nevěděli jsme, jak nakreslit obrázky, aby se lidi alespoň trošku báli (třeba úvodního intra se nelekne snad nikdo). A ta hratelnost. Tam mě nejvíce štve krátkost hry. Příběh (když se mi dostal na mail) mi připadal více než dobrý, ale ke konci bylo zjištěno, že to nebude nejdelší hra.

Na webu ADMAsoftu lze nalézt zmínky o řadě připravovaných projektů. Který z nich je v současné době nejaktuálnější? Můžeš jednotlivé připravované hry čtenářům trochu přiblížit?
Prnvím projektem je TAJ. Tady jde o fantasy RPG (dabované). Příběh je ještě ve vývoji a já se na vývoji této hry přímo nepodílím (občas pomůžu). Druhý projekt - Bradavice game. Tato hra bude grafická textovka z období 100 let po Harrym Potterovi. Budete hrát za žáka - nováčka v bradavicích. Příběh se také ještě dodělává. Posledním projektem je Steel Fly. Nevíme, jestli se hra bude nakonec jmenovat takhle, ale tady budete lítat se stíhačkou, nakupovat zbraně (něco jako Raptor).

Jízda smrti Jaké máš dlouhodobé plány? Chtěl by ses v budoucnu stát třeba profesionálním herním vývojářem?
O něčem podobném jsem přemýšlel. Taky se s tím snažím už začínat. Ale kdo ví. Možná budu vytvářet programy, popřípadě zametat ulice, či kopat kanály. Co bude, nemám ani páru.

Jak hodnotíš projekty typu Gamecode či České hry? Své stránky jsi přesunul pod první jmenovaný – proč?
Přesunul, protože je to nové vzniklý projekt, tak jsem to u nich chtěl zkusit (taky mě lákalo - zdarma bez reklam :). Jinak sleduju oba projekty a nevidím mezi nimi nějaký velký rozdíl. České Hry už toho mají dost za sebou, GameCode to ještě čeká.

Chceš ještě něco dodat nebo vzkázat čtenářům PH?
Hrejte freeware hry, hlavně ty české :))

Autor:




Nejčtenější

Peridium
V Peridium se snažíte přežít nákazu na antarktické stanici

Podobně jako v jistém slavném hororu, i v Peridium se hlavní hrdina ocitá v nerovném boji s mimozemským organismem, který postupně mění jeho přátele v...  celý článek

Další z rubriky

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.