Karlův příběh: O den poté aneb money se hodí
Jsem zřejmě dost tvořivý člověk, alespoň to o mně lidi v mém okolí říkají. Píšu recenze, povídky a všelijaké další epické věci, ale tím to nekončí. Občas, když mám náladu, složím nějakou básničku a poslední dobou jsem taky začal psát texty pro rocková i pop-rocková tělesa z blízkého i vzdáleného okolí. Dále dělám internetové stránky, programuji hry, aplikace a kdyby zbýval čas, dělal bych toho ještě více. Nepovažuji se za umělce. Vždyť dnešní elektronická doba plná počítačů umožňuje tvořit téměř cokoliv každému, kdo o to má zájem. Až v dnešní době můžou všichni lidi v civilizovaném světě vlastnící počítač efektivně šířit svojí myšlenku a to především díky internetu. Člověk by se mohl až divit, kolik lidí píše kvalitní povídky a básničky. I na českém internetu je neuvěřitelně mnoho literárního materiálu.
Chcete tvořit hry? Dnes to není problém a ani nemusíte znát programovací jazyk. Stáhnete si aplikaci typu GameMaker a za chvilku máte k dispozici výsledek v podobě nějaké gamesy. Pokud budete mít štěstí, povede se vám ji procpat na prestižní freeherní portály a tudíž i mezi lidi. Váš výtvor najednou mají možnost hrát všichni lidi na světě, ať jsou odkudkoliv, a to je, věřte mi, naprosto šílený.
Není to tak dávno, co jsem recenzoval jednoduchou českou adventuru Karlův příběh od vývojového uskupení FireHead. Nyní mám to potěšení oznámit vám, že vyšlo i druhé pokračování jejich projektu vytvořeného ve výše zmíněném GameMakeru a že my vám ono druhé pokračování s podtitulem "O den poté" právě dnes přinášíme na našich stránkách ke stažení.
Hra svým příběhem silně navazuje na díl první. Ten začínal tím, že jednoho večera přepadli Karla v temné uličce a když se ráno probudil, tak si nic nepamatoval. Na zemi však našel klíč, díky kterému se na konci prvního dílu dostal k obrovské hromadě peněz. Ve druhém dílu hry, který se odehrává den po dílu prvním, mu kdosi neznámý zavolá, že chce peníze zpět. A tak se Karel rozhodne opustit město, vždyť peníze se hodí a proč by je měl dávat někomu cizímu, když už je má jednou v ruce.
Hra není opět příliš dlouhá a lze ji proto dohrát na jeden zátah. Většina lokací je nová. Ovšem několik míst, která navštívíte, je možné znát z jedničky Karlova příběhu, podobně jako některé postavy obývající město z něhož se nyní snažíte zmizet. Co se týče technického zpracování, je to již o něco lepší než v předchozím díle, ale přesto hra ještě znatelně pokulhává za většinou ostatních českých adventur. Vše je viděno, podobně jako v jedničce, očima hlavního hrdiny.
Grafika je stále dost amatérská. Hudbu hra naštěstí zase neobsahuje, což nevytýkám jako vadu, ale spíše přednost, protože jsem si mohl pustit svojí oblíbenou muziku a navíc jsem nemusel poslouchat neustále dokola se opakující z internetu nastahované MIDI melodie, které ve většině jednoduchých adventur bývají spíše na obtíž než jako prvek zpříjemňující hraní.
Ovládání zůstává jednoduché a většinou vám k němu stačí pouze myš.
Karlův příběh 2 byl dokončen 20. března 2004 a od té doby se šíří světem. Stáhněte si ho tedy i vy a staňte se dalšími z těch, kteří mohou říci, že ho dohráli.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 27 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...