Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alien Agency - preview

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:01
Alien Agency je 3D akční plošinovka viděná ze třetí osoby ve stylu Croc či Santa Claus in Trouble. Hratelná demoverze, která se nám dostala do rukou, nás zaujala natolik, že jsme neváhali přinést obsáhlé první dojmy z jejího hraní...

Alien Agency

ALIEN AGENCY
Autor: 3D Games
Vyjde: podzim 2003
homepage
Soutěž Becherovka Game 2003 se blíží mílovými kroky, není tudíž divu, že aktivita autorů freeware roste se čtvercem času. Mezi ně bezesporu patří i sedmnáctiletý Petr Adamčík, alias PETO, student SPŠ elektrotechnické v Košicích a jeho o rok mladší partner, rovněž student, Martin Hubáček alias HUB. Když jsem tedy narazila na hratelné demo jimi připravované hry Alien Agency, nedalo mi to, abych se nepokusila s oběma těmito mládenci spojit, což se mi po delším úsilí nakonec přece jen podařilo. Samozřejmě, že jsem si i toto demo stáhla, abych zjistila, o co se vlastně jedná. Mohu už předem prozradit, že jsem byla velice příjemně překvapená, neboť jsem o těchto autorech doposud nic neslyšela.

Jak jsem pak zjistila při rozhovoru s nimi, Alien Agency sice už nějakou tu hru zplodili, ale nechtěli o nich hovořit, neboť předcházející dílka považují za pokusné, ne příliš zdařilé prvotiny, o kterých prý není třeba se zmiňovat. Nu dobrá tedy, budeme to respektovat a přistoupíme ihned k samotnému jádru věci. Alien Agency je 3D plošinovka ve stylu Croc či Santa Claus in Trouble, na hře pracují od ledna 2003 a předpokládaný termín dokončení je září 2003. Sdělili mi, že hra už je skoro hotová, chybí jen přidat jednu kreaturu, vychytat chyby a vytvořit jednotlivé levely. Hra je samozřejmě především určena pro soutěž Becher Game 2003, což ale ovšem znamená, že hlavním jejím posláním je pobavit širokou hráčskou veřejnost.

Alien Agency je tedy, jak už jsem řekla, 3D akční plošinovka, na sebe, tedy na Aliena, se díváte z pohledu třetí osoby. K dispozici máte zbraň, která střílí laserové paprsky. K projití levelu stačí najít bílý diamant. Level je složený z plošin, které jsou základním stavebním materiálem. Alien Agency Dále jsou zde různé pasti, ostny, gejzíry a pohybující se plošiny, také jiné doplňky jako kostky, hory, skály a sopky. Celý děj se odehrává na neznámé planetě. V demu můžete zatím vidět jen dvě prostředí, žluté a červené. Hra je vytvořena ve Visual Basicu, a to přes engin Revolution3D, který pracuje pod DirectX 9, využity byly animované modely MD2. Kolizní systém pak, jak jsem zjistila, programovali sami.

Program má okolo 4000 řádků, inteligence nepřátel je vcelku prostá. Pohybují se ve vyhrazeném prostoru a když se přiblížíte, pak rychle zaútočí. Jeden z robotů se však samostatně pohybuje po plošinkách bez ohraničení a skáče z jedné na druhou. Už samotný příběh, s kterým vás teď seznámím, je pozoruhodný svým námětem. Autoři ho popisují takto:

Byla již temná noc, Alien Agency když Jan Becher pracoval ve své kanceláři. V domě už nikdo nebyl a všude bylo naprosté ticho, až do chvíle, kdy někdo třikrát zabušil na jeho dveře. Jan se šel podívat před svou kancelář, ale nikdo tam nebyl. Když však zavíral dveře, tak si všimnul na podlaze něčeho velice zajímavého, ležela tam obálka. Vzal si ji ke stolu a obálku s nápisem „Becher“ otevřel. Uvnitř byl starodávný pergamen, na kterém byl obrázek překrásně broušeného kamene, diamantu. Jan stále nevěděl, jestli si z něj někdo utahuje a proto se podíval do obálky ještě jednou. Uvnitř byl ještě jeden papírek. Bylo na něm napsáno, že pokud chce, aby byl jeho nápoj ještě chutnější, znamenitější a žádanější, pak je nutné najít diamanty a vytvořit z nich kruh. Poté jen stačí, aby jeho nápoj protékal tímto kruhem a dostane se mu tak nápoje o mnoho chutnějšího, než je ten stávající. Neztrácel tady zbytečně čas a ihned zavolal jednu agenturu, které dal za úkol najít tyto diamanty. Nebude to lehké, ale tato agentura má již hodně zkušeností, její jméno je Alien Agency.

Alien Agency Zajímavý nápad, není-liž pravda? Protože jsem měla při hraní tohoto dema menší problémy a mám k dispozici dva propojené počítače, po dohodě s autory jsem demo testovala na obou. Na tom prvním, kde mám procesor CELERON 800 Mhz byly problémy větší, na druhém počítači s procesorem AMD Athlon XP 2100+ a základní deskou Asus A7V333-X již byly závady mnohem menší, přesto se však projevovaly. Domnívám se proto, že tady by měli autoři ještě trochu zapracovat a odstranit mnou popisované chybičky, pak bude možno hodnotit hru samotnou velice dobře. Podle INFA v soboru dema by na hru měl stačit i můj první zmíněný počítač, ale nebylo tomu tak ani u druhého.

V souborech dema jsem našla i soubory se zvukem, ale byť jsem se snažila sebevíce spustit jakýkoliv zvuk při hraní, z mých reproduktorů bylo slyšet jen hrobové ticho. Alien Agency I toto je námět k zamyšlení pro autory hry. Pokud se týká grafického zpracování hry, považuji je za vskutku zdařilé, nicméně i když vím, že hra je poplatná soutěži Becher Game, tak přece se mi jen ten Alien, s kterým se ve hře ztotožníte, zdál s tou zelenou hlavičkou (vím, že zelená je barva Bechera) trochu neskutečný. Jinak jsem přesvědčena o tom, že pokud autoři odstraní mnou zmíněné nedostatky, jejich hra má velice dobrý předpoklad obsadit v soutěži Becher Game 2003 některé z pěkných umístění.

Vzhledem k tomu, že autorům zbývá k dodělání hry, jak se sami vyjádřili, už jenom rozdělit ji do jednotlivých levelů, pak mají určitě ještě dosti času vybrousit ji do nejmenších detailů a předložit do zmíněné soutěže a tedy i celé veřejnosti dílo, které snese ta nejpřísnější měřítka. Budu jim v tom držet všechny palce, jakož i při hodnocení hry v soutěži, myslím si totiž, že si to oba skutečně zaslouží. Doufám, že se ke mně přidáte i vy. Nesmím však ještě zapomenout na to, co jsem jim předem slíbila a to, že neopomenu v tomto preview uvést jejich homepage a kontakty, takže tímto svůj slib plním:

Najdete je na homepage : http://3dgames.ceskehry.cz a zkontaktovat se s nimi můžete takto:
Programátor, grafik: Peter Adamcik (PETO) - adamcik@internetkosice.sk
ArtWork: Simon
Editor: Martin Hubáček (HUB) ICQ#:154139296

Autor:


Témata: Robot


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.