Pánové z Gametopu si s příběhy svých her nedělají těžkou hlavu. Ostatně proč se učit složité nové názvy mimozemských ras, když to v konečném důsledku vždycky skončí stejně. Emzáci nás prostě nemají rádi a vždycky nás budou chtít eradikovat jako neštovice. No a my s nimi taky mnoho pochopení nemáme. Dnešní bitva se odehraje na Marsu, kam lidská rasa posílá slušně vybaveného pojízdného bojového robota. Sotva však usedne prach z rudé planety, bude vám hned jasné, že tentokrát to bude pěkný průšvih. Emzáci jsou zde na každém kroku, jsou lépe vybavení, a hlavně nepotřebují, na rozdíl od hráče, si odskočit na záchod nebo do školy. Nezbývá, než je rozkládat na železný šrot rychle a efektivně. Stejně se dá tušit, že skončíte jako starý model Terminátora, ale vzdát se hned na počátku je proti lidskému naturelu.
Ano, začínáme sice na Marsu, jak jsem říkal, ale postupně nás čeká anabáze po různých planetách. Všude to ale bude stejné: moc a moc nepřátel. A když už je zničíte, zavolají na vás svoje plechové tetičky a strýčky ze třetího kolena. Ve většině misí se pohybujete po ploše, kterou musíte zónově čistit. Pro další postup vás čekají dílčí úkoly, které obvykle spočívají v ničení strategických budov, hangárů či energetických štítů. To přirozeně obránce namíchne a pošlou na vás celou vražednou četu. Jakmile se s nimi vypořádáte, postoupíte zase o kus dál. Vozítko patří spíše k těm nepraktickým arkádovým vehiklům, se kterými se špatně natáčí do stran a vše vám komplikuje nezávisle se otáčející střelecká věž na střeše. Vozítko tak ovládáte většinou jen při přesunu nebo zbabělém úprku a tady byste si jistě vystačili s jednodušším způsobem jízdy. Co se týká zbraňového arzenálu, máte k dispozici tři druhy kanónů: rychlý plazmový, silný iontový a granátomet. První je asi nejuniverzálnější, má nejlepší dostřel a při jízdě se ubráníte i robotům. Druhý se hodí pro boj zblízka, je sice účinný, ale nehodí se na hordy nepřátel. Univerzální granátomet má nejničivější potenciál, ale zase nejdelší prodlevu mezi dvěma výstřely.
Alien Terminator má okouzlující grafiku a povedenou kameru, která se plynule přizpůsobuje jízdě. Emzáci jsou poměrně detailně vykreslení, i když povětšinou se v levelu setkáte se zhruba čtyřmi typy. Někteří oplývají rychlostí, na jiné musíte pálit dlouhou dobu a vyhýbat se jejich blízkosti. Celkový dojem ze hry zkresluje fakt, že bojiště je poměrně málo rozsáhlé a nepřátelé se objevují i na poněkud nelogických místech, které jste předtím vystříleli. Nelze tak jít stále dál, ale vždy musíte počítat s tím, že vám někdo skočí za krk nebo se vynoří, jako kdyby právě vstal z hrobu. Sice vás to neustále nutí být v pozoru, ale nijak to neulehčuje další postup a nenabízí možnost jakéhokoliv taktizování. Pokud však máte rádi čistokrevnou řežbu, bude se vám tento koncept zamlouvat.