I když hra obsadila výtečné první místo, o žádný zázračný kousek se nejedná, v porovnání s délkou vývoje ale nejde o hru špatnou, ba právě naopak. Je sice jednoduchá a to jak hratelnostně tak i graficky, celkově ale zabaví a to na překvapivě dlouho. Co se konceptu týče, autor se inspiroval u staršího Moon Patrol a tak se opět můžeme posadit do lunární buginy a rozjet se vstříc obzvláště nebezpečnému dobrodružství. To spočívá v mnoha nepřátelských jevech, jež vás na této cizí planetě čekají. Za prvé jsou to nerovnosti v terénu v podobě samostatných nebo zdvojených prohlubní, kterým je třeba se vyhýbat. A to lze jen výskoku vzhůru, jež je v případě tohoto pojízdného robota lehce netradiční – rozuměj neskutečně dlouhý a zpočátku špatně odhadnutelný. Na délku skoku si tedy budete muset pozvolna zvykat. Časem ale získáte celkem rozumný odhad a dokážete řešit i problém s občas blízko sebe umístěnými mezerami, jež dokáží být velice zrádné. V takové chvíli, ale do boje vstoupí další a o něco záludnější protivníci. Řeč je především o dalších pojízdných vozítkách, kterým se prostě vyhnete přeskokem a nebo je zničíte za pomocí jediné zbraně. Ta je trochu netradiční – vystřeluje totiž s dosti nízkou kadencí vždy projektil dopředu, stejně jako směrem nahoru. Důvod je prostý – vedle pozemních nepřátel se časem objeví také další, poletující UFO-talíře. Ty jsou obecně nejzáludnějšími bojovníky, nejen že poletují chaoticky a těžce se jich dosahuje, navíc je třeba je trefit několikrát a střelbu vám oplácí sesíláním výbušných bomb.
Celkově jsem proti hratelnosti ALiENBUGGY neměla větších výtek, možná jen škoda trochu podivného ovládání rychlosti, kdy mi stroj občas zajížděl za levý kraj, jindy zas neúměrně zrychloval. Do budoucna se ale máme rozhodně nač těšit, tvůrci totiž pracují na vylepšené plnohodnotné verzi s větším množstvím levelů.