Pro ty kdo si potrpí na důslednou znalost dějové linie, čeká bohužel zklamání. Veškeré rozhovory se totiž zobrazují v japonštině, kterou většina z vás samozřejmě neovládá. Během sekání a zabíjení nestvůr si ale tohoto malého hendikepu všimnete tak maximálně ve chvíli, kdy narazíte na sympatickou princezničku a nemáte nejmenší tušení o tom, co se vám vlastně snaží sdělit.
Jinak ale budete pobíhat po přírodních lokacích, zpravidla situovaných do nějakého toho hustého lesa s obrovským vodopádem, roklemi, převisy zkrátka a dobře vším co do takového 2D prostředí patří. No a zde se ocitáte se svou jedinou výbavou, jíž je kolem skromného oblečku především meč (později i další) – vaše jediná zbraň, s níž zvládáte jediný chvat, jež je ovšem dostačující na většinu nepřátel, které budete potkávat. A jen málo z nich by se dalo zařadit mezi klasické obyvatele lesních prostor. Uznejte sami, kolikrát jste již na víkendové vycházce potkali obrovského růžového kraba vyplavujícím ze svého těla obrovské nafukovací bubliny, jež jsou stejně jako on samotný pro vás nebezpečné. Vedle něj vás ohrožovat budou také létající zvířata jako netopýři či neidintefikovatelné plazící se hmoty.
Co je třeba na hře jako Ancient Sword ocenit a co se až tak často u freewarovek podobného typu nevidí jsou zakomponované RPG prvky, spočívající ve sbírání cenných zkušeností. Ty jsou na konto připisovány po úspěšném zabití některého z nepřátel. Ty pak nemají bohužel žádný výraznější důsledek, snad až na občasné zvýšení levelu – i to je ovšem třeba patřičně ocenit.
Ancient Sword se i přes nepříjemnou jazykovou bariéru nepochybně uvelebí na discích celé řady arkádových hráčů. A důvodů je hned několik – RPG prvky, počínaje a svižnou hratelností a poměrně dobrým zpracováním konče. Škoda jen opravdu ubohého rozlišení a poměrně nudných a opakujících se lokací.