Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Arcade Racing - adrenalinové akční závody

  12:00aktualizováno  2. února 9:13
Hledáte nějaké pořádně adrenalinové a benzínem nasáklé silniční automobilové závody? Pak vám jedno z vítězných dílek v nedávno proběhlé soutěži bezpochyby přijde vhod. Příjemná grafika a perfektní hratelnost - a to ještě zdaleka není vše! Čtěte naši recenzi.
80

Arcade Racing

Platforma: Freeware
Výrobce: PAL Games

Stáhnout

Arcade RacingSoutěží určených pro nezávislé vývojáře je poslední dobou doslova jako hub po dešti. Jednou z nich je také ta nedávno ukončená s magazínem Gamestar, která proběhla vcelku v klidu a příliš se o ní nevědělo. Před nedávnem však již byly uveřejněny výsledky (s nimiž se setkáte zanedlouho v našem žurnálu) a nám nezbývá, než se podrobněji podívat na vítěze jedné z kategorií – výtečné závodní dílko českých PAL Games nazvané příznačně Arcade Racing.

Jak jsem již naznačila, hra je zcela věrna svému jménu, a proto zde nečekejte nic jiného, než pravé arkádové závody s velice výraznými akčními prvky, ne nepodobné kupříkladu nedávno vydané komerční hře Mashed.

Než jste tedy spolu se svým vozítkem vypuštěni na trať, čeká vás jednoduchá tvorba nového profilu a také nákup potřebného závodního vybavení, což zahrnuje především nějaké to vozidlo, u jehož výběru budete zpočátku notně omezeni stavem svého finančního koArcade Racingnta. Následně spolu prvním vyhraným okruhem se začnou penízky pomalu ale jistě velice příjemně hromadit a vy již budete moci začít zvažovat koupi nějakého toho lákavějšího modelu. Těch je zde mimochodem hned několik, přičemž navzájem se neodlišují jen vzezřením, nýbrž především svými statistikami, mezi nimiž je asi nejdůležitější maximální rychlost.

K dispozici vám jsou hned tři druhy závodů, přičemž zpočátku budete moci sáhnout pouze po jednom z nich. V ostatních dvou je po vás totiž vyžadován dosti vysoký vstupní poplatek, který si prostě nebudete moci dovolit. Podaří-li se vám však na první okruhu vyhrát, obohatí se vaše konto o pořádnou sumičku, kterou již následně pro vstup do další hry použít můžete. Naštěstí jste však odměňováni i v průběhu hraní, nejen v případě že vyhrajete. Přesněji se jedná o chvíle, kdy projedete checkpointem nebo se vám podaří nějaký kuriózní kousek na skokánku.

Dané penízky můžete jak šetřit na nějaké to vhodnější vozítko, tak i investovat do různého přídavného vybavení, které přímo souvisí se zmiňovanými akčními prvky. Soupeře v závodě totiž nemusíte vůbec porazit poctivou cestou. Stejně dobře lze své vozidlo dovést na cílovou pásku jako první prostřednictvím všemožných jinde zakázaných, ovšem zde povolených, mnohdy dosti brutálních, zbraní. Jedná se především o miny, rakety, obyčejné střely či hodně podlé olejové skvrny. V případě těch kousků, které vám přímo poškozují vaše vozidlo, vám bude po každém střetu nemilosrdně odečtena zpravidla polovina zdraví. JeArcade Racingho hodnota se tedy, počítáte-li správně, po druhém takovémto případě posune na nulu, díky čemuž se závod na malou chviličku pro vás zastaví, což znamená vskutku nepříjemnou ztrátu několika cenných sekund. Ty lze však hbitě nadehnat za použití Turba, které však není k dispozici kdykoliv, nýbrž pouze ve chvílích, kdy je jeho ukazatel plně nabit.

Po technické stránce se jedná o stejný styl jaký jsme již u tohoto týmu zvyklí. Tedy přesněji řečeno vcelku povedené 3D zpracování, které má až nebezpečně daleko k realismu, což však není v tomto případě ani v nejmenším na závadu. Autoři snad jen mohli trochu přidat na detailech okolního prostředí a jednotlivých závodních aut, jistě by si to spousta z hráčů velice pochvalovala. I tak se jedná o dosti nadprůměrné dílko, které potěší a zároveň pobaví na docela slušnou dobu.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

72 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 54 čtenářů

Témata: Raketa


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.