Legendární hra Tron z roku 1983 je jednou z mála těch, které se staly předlohou i filmovému průmyslu, ostatně pro mnoho hráčů to dlouho před Wolfwensteinem bylo synonym pravé 3D hry. Závody světelných motocyklů jsou pro prostorové zpracování přímo předurčeny a při pohledu ze sedla je měnící se perspektiva samou podstatou obtížnosti, samozřejmě ruku v ruce s taktickým uvažováním.
Armagetron Advanced je vylepšená verze hry Armagetron z roku 2004, která v původní předloze opravuje řadu chyb, vylepšuje technickou stránku, nabízí lepší podporu hry po sítí. Hlavně však vylepšuje umělou inteligenci počítačových soupeřů. Poslední verze potom pochází z loňského roku. Bohužel se nezměnily výchozí parametry, takže první kroky by měly směřovat do nastavení, kde je možné zapnout spoustu vizuálních prvků, jež jsou v základu vypnuty. Z retro arkády se rázem stane obstojně vypadající 3D hra se zrcadlením plochy a detailnějšími modely, i když i tak je na ní zub času už trochu poznat.
Ve hře spolu v aréně soupeří motocykly, jež za sebou zanechávají nepropustnou světelnou zeď. Úkolem je vydržet co nejdéle a nenarazit při tom do zdi arény, soupeřovy nebo vlastní zdi. Postupně si tak motocykly odkrajují části plochy, až se dostanou do situace, kdy musí ve vytvořené části postupně krkolomně balancovat. Obvykle má jeden turnaj deset kol, z nichž teprve vzejde vítěz. Armagetron Advanced je však plně nastavitelný a záleží jen na vás, jak si jej přizpůsobíte. Můžete soupeři pouze s jednou další motorkou ve velké aréně, nebo se třeba utkat s pěti v malé aréně. Samořejmě větší počet motocyklů vyžaduje rychlejší rozhodování a častěji dochází ke kolizním situacím.
Armagedon Advanced sice nenabízí prvotřídní grafiku, ale vše dohání po stránce hratelnosti. Není přitom nutné hrát ve více hráčích, protože umělá inteligence se dokáže učit sama od sebe a počítač si ukládá do paměti kolizní situace, takže má proti vám stále silnější zbraně.
zdroj: www.youtube.com