Assault Cube je další podařenou hrou postavenou na tomto 3D enginu. To ostatně již dopředu předurčuje žánrové zasazení, kterým je opět FPS. Ta nás postaví do single i multiplayer módu a to v celkově dvou možných typech hry. První možností je obyčejný deathmatch, tedy boj všech púroti všem, kterého se může zúčastnit najednou až 16 lidí na jedné mapě. Druhý, možná trochu netypický je mód One shot one kill. V něm do rukou dostanete silné sniperky a okamžitě po zasažení jednou ze střel umíráte, stejně tak i vaši protivníci, přičemž neexistuje možnost znovu se oživit. Musíte pěkně vyčkat na to, až se mezi sebou přeživší pobijí a ze zápasu vyjde jeden jediný vítěz.
Výše popsané dva módy do velké míry limitují i počet zbraní, s čímž si autoři také zrovna nevyhráli. Dočkáme se totiž pouze jedné klasického kousku s vysokou kadencí, s nímž budete běhat po deathmatchových mapách a pak přijde také ke slovu již zmiňovaná sniperka, kde jedna jediná rána stačí k usmrcení protivníka. Na druhou stranu má ale daleko menší zásobník a vyžaduje maximální přesnost. Nedostatek zbraní a módů autoři částečně zakryli na freeware poměry slušným množstvím map, kterých ve hře najdete více než pět a jsou různorodě rozvržené a zasazené do všelijakých tématických oblastí (nádraží, poušť ap.). Vše vyvedené do třech rozměrů s použitými detailními texturami, které okolnímu prostředí jedině pomáhají. Navíc na tom není špatně ani fyzikální model, respektive chování zbraní při střelbě, kdy budete muset při každém výstřelu muset čelit lehkému kopnutí, které znemožňuje hrát hru stylem „zmáčknu tlačítko pro střelbu a jen pochoduji směrem kupředu“.
V porovnání se Sauerbraten by sice asi AssaultCube nevyhrála, i přes to si myslím devítku zaslouží. A to ať již jen za vydařené zpracování a obstojnou hratelnost.