Au Sable – surrealistický hororový klenot (+ minirecenze Aftermatch)
Au Sable
Platforma: Freeware
Výrobce: Amon26
- Děsivá a až znepokojivá atmosféra
- Surrealistické ladění
- Napínavá akce
- Místy příliš šílené
ausable_04
Strach může mít mnoho podob. Může být ztělesněn monstrem s vysouvací čelistí, obláčkem černého kouře nebo třeba učitelem matematiky. Po hororové perle Which, která oslnila především audiovizuální stránkou, zde máme další děsivou hru, jenž ale jde na svírání hráčských útrob zcela jiným způsobem. V tsunami arkád, kdy desítky her vykrádají
Rozhodně se dnes neubráníme srovnávání právě s hitem Which, který okupoval plnoherní příčky nejstahovanějších her po řadu týdnů. Zatímco Which byl prostě typický lekák, Au Sable je... zkrátka strašidelně znepokojivý. Vašim cílem je zjistit, proč se ze zemského povrchu ztratilo město Harmonia. Cesta k tomu vede přes vraždící mnichy, krvavé řeky vystrkujících na vás bílé vražedné ruce, a také třeba kolem řady oběšenců. Ujetosti se není co divit. Konec konců, předchozí Amonovou hrou je cosi se jménem All Of Our Friends Are Dead.
Zpočátku Au Sable vypadá jako tradiční explorační hra, ve které pouze procházíte surrealistickou krajinou a vychutnáváte si okolí. Level design je na vysoké úrovni, nejen co do grafiky, ale i co do postavení plošinek. Jakmile získáte zbraň, Au Sable se do značné míry změní na klasičtější akční arkádu. Na jednu stranu to je škoda, protože bych asi více ocenil temnou procházku psychopatovou noční můrou než další masomlejn. Na druhou stranu hra přijde se změnou hratelnosti a některé hráče přiláká na delší dobu.
Není tak těžké přijít s dobře nastříhaným a oefektovaným videoherním zážitkem jako se to povedlo Which. Filmy se živí lekáním skoro sto let, leccos se od nich dá okoukat. Chorobné nápady v Au Sable jsou ale svým pojetím de facto mnohem originálnější. Ne každý hráč s tím bude souhlasit, ale tahle dnešní arkáda je dlouho neviděným zážitkem.
PS. Původně jsem namísto Au Sable chtěl recenzovat Aftermatch, jinou arkádu v hlavní roli s klasikem Mariem. Kvůli mrzkým kvalitám Aftermatche, který má mizerné rozlišení (viz. obrázek vedle) i děsivě špatný level design, jsem od toho nakonec upustil. Uvidíte-li někde Aftermatch, vyhněte se mu obloukem.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 19 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...