Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autodrom - favoritové rally

  12:00aktualizováno  18. srpna 2004 3:32
Od dob Micromachines jsem se už hodně dlouho u žádné arkádové závodní hry nepobavil tak skvěle jako u české freewarové novinky Autodrom. Humornou atmosféru škodovkáckého rally utváří nejen neuvěřitelný mumraj vašich alter eg v Ghost módu, ale také skvělé okolí různorodé trati a zajímavé technické parametry vašeho závodního autíčka.
50

Autodrom

Platforma: Freeware

Stáhnout

Autodrom

Období, které dneškem oficiálně skončilo, a během nějž jsem ani okem nezavadil o jakoukoliv počítačovou hru, natož freewarovou, bylo poměrně dlouhé a ačkoliv mi svítící okno poznámkového bloku s mnoha tisíci znaky písmen celkem chybělo, rozhodně mě nenaplnila touha dovolenkování nechat při prvním pohledu na omylem na webu se vyskytnuvší hru. Pro svůj slavnostní comeback jsem hledal něco stučně řečeno "spešl". Mé relativně dlouhé hledání díky bohu přineslo své ovoce v podobě velice slušné české oddechové, jejíž jméno se plně nese v duchu jejího adrenalinového obsahu.

Ačkoliv se mnohým z vás při vyslovení slova Autodrom vybaví stařičká pouťová atrakce s několika vyhrkanými vozíky pro dva nebožáky umístěnými na hladké, nevelké ploše a shora browzdajícími po síti nabité slušnou dávkou elektřiny, těm odrostlejším se již jistě v hlavě vybavují nabušené sporťáky drandící po brněnském Masarykově okruhu rychlostí, na níž ani tachometr nestačí. Právě o ten druhý autodrom tu dnes půjde - brněnskou dráhu ovšem budeme muset opustit a vydat se do jakési podivné řekněme přírody. Vtipálci silničáři ve spolupráci s šikovnou rukou programátorovou vytvořili okruh ne nepodobný legendárním Micromachines - s mnoha druhy povrchů, zákařnými šikanami, dechberoucími rovinkami a velice populárním Ghost módem.

Autodrom

Ale vezměme to pěkně od začátku. Tedy od toho závodního začátku, jelikož nás autor bohužel neobšťastnil hypernamakaným supervydařeným a excelentně graficky vypracovaným menu a raději se více soustředil na hru jako takovou. Je to jednoduché - jakmile v Okýnkách poklikáte na ikonu hry, monitor jen poblikne a červené autíčko už na virtuální dráze trpělivě čeká na vaše diktátorské pokyny. Stačí letmé seznámení s tratí, otestování technických parametrů vašeho sympatického vozítka, odkroužení pár testovacích koleček a můžete se vesele dát do drastického snižování času vašeho nejrychlejšího kola.

Rozhodnete-li se tento rekord pokud možno co nejvíce přiblížit nulové hranici, určitě sami brzo zjistíte, že hra nepostrádá ani drobné a takřka nenápadné strategické prvky. V každém místě trati se totiž musíte pečlivě rozhodovat, jaká cesta pro vás v tu chvíli znamená zbytečné zdržení a jaká zkratka vám naopak připíše pár sekund k dobru. Globálně vzato je úplně nejlepší si cestu zkracovat kde to jen jde, ovšem jen na malý momentík a v co nejvyšší rychlosti - zkratky jsou totiž pěkné mrchy a váš vehikl brzdí o stošest; je tedy nanejvýš nutné je projet co nejrychleji nebo alespoň tak rychle, aby ona rychlostí ztráta byla prakticky zanedbatelná. Po letmém šťourání se v herním modelu hry jsem také přišel na šikovný fígl - engine hry se totiž spokojí s tím, že vyjedete několik metrů za cílovou pásku (tedy proti směru hodinových ručiček) a následně se vrátíte. Kolo vám bez problémů započítá a čas, který tímto švindlem získáte nebude větší než 12 sekund, což je věru slušné.

Autodrom

Jste-li ale féroví a čestní jako Vinetou a cheatování není nic pro vás, rozhodně by vás mohl zaujmout alespoň zmínění Ghost mód. Všichni anglickým jazykem vzdělají čtenáři již jistě aspoň tuší, o čem to tu mluvím, protože ghost je anglický ekvivalent českého slova "duch" a v neposlední řadě také proto, že na podobný mód jsou zvyklí z mnoha jiných tradičních závodních her. Onen comeback ze záhrobí vypadá tak, že jakmile projedete cílem, objeví se na startu druhé, jinak zbarvené auto, a začně opisovat vaši trajektorii z minulého kola. Tady ovšem podobnost Autodromu s řekněme devadesáti procenty takovýchto her končí. Ono auto tu totiž pokračuje v opisování vašeho jednoho kola až na věky veků (tzn. do doby, než hru ukončíte) a postupně se k němu (v závislosti na počtu odjetých okruhů) připojují další a další vozidla no a ke konci už máte z původně prázdné obrazovky slušný mumraj. Chcete-li se tedy pobavit při večerním čekání na zlevněný tarif připojení k Internetu, berte všemi deseti (případně tolika, kolik máte).

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

59 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 34 čtenářů



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.