Doporučujeme

Banshee Asteroids – nekompromisní vesmírné bitvy

Freewarových titulů na téma vesmír bychom mohli napočítat několik desítek, ale ne každý si zaslouží vaši pozornost. Jaký je Banshee Asteroids?

Banshee Asteroids

Výrobce: Banshee Studios

“BansheeObjevování nových slunečních soustav, zkoumání planet a hledání vesmírných artefaktů patří snad mezi nejzábavnější hry.
Hra začíná zprvu dech beroucím intrem, které však nakonec trvá pouhopouhých pět vteřin. Poté již následuje hlavní menu, kde vaše sluchové ústrojí zbystří, jakmile uslyší onu slizskou a příšernou hudbu, kterou mohl složit leda naprostý psychopat. Po několika vteřinách se však do hudby zaposloucháte, ale nutit nás, abychom to poslouchali dokola a dokola si mohli autoři odpustit a přidat skladby alespoň dvě.

“BansheeVeškeré dění se odehrává na jednom malém bitevním poli, kde létají asteroidy a budete-li mít „štěstí“, potkáte i nepřátele, kterým místo čajového dýchánku navrhnete spíše nekompromisní bitvu. Co však nepotěší je ono velmi malé bitevní pole. Na pouhé jedné obrazovce se musíte vyhýbat kosmickým tělesům a dalšímu bordelu, což začíná být místo bžundy boj o holý život. Sem tam objevíte nějakou speciální zbraň či nové štíty, které jsou tu obzvláště nezbytné. Váš štít totiž nevydrží věčně, a tak je třeba jej co nejrychleji opravit, než z vás nepřátelé udělají ubohou kosmickou topinku.

Celé ono klišé vás však nezabaví na dlouho a už vůbec ne na celý večer. Stereotyp se bohužel dostaví poměrně brzy, byť déle než první příznaky ptačí chřipky, což na druhou stranu nelze považovat za nijak velký klad. Jediné, co vás na nějakou tu chvíli dostane, je nádherné ztvárnění vesmíru, který nám autoři naservírovali do pozadí, které se navíc po několika bitvách střídá.
“BansheeAtmosféra je tedy mnohem kosmičtější, což na hratelnosti přidává alespoň do příchodu oné nulové trvanlivosti a motivace k zopakování hry.

Banshee Asteroids je hra, která několik prvních vteřin vypadá na freeware poměry jako technický zázrak, který však příliš dlouho nebaví. Takto ale, přiznejme si, vypadá spousta her, a tak můžete Asteroidy s klidným srdcem vyzkoušet, a přesvědčit se sami, zdali je hra zábavnější než vypadá. Bohužel tu nejsou k mání žádné RPG prvky ani rozzuření králové cizích galaxií, ale stále se opakující hudba a chabé možností nastavení. I tak se ale autoři nemusí za svůj kousek stydět, jelikož si své příznivce a hráče určitě najde.

Témata: Asteroid, Galaxie