Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bill De Bill – pořádně střelená adventura

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:48
Je rozsáhlá, propracovaná, kvalitně technicky provedená a příběhově pořádně střelená. Tak by mohla znít charakteristika adventury Bill De Bill: Ďábel na špínu, jejíž vydání se nezadržitelně blíží…

Bill De Bill

BILL DE BILL
Autor: Marion Software
Vyjde: 10/2003
homepage
Je rozsáhlá, propracovaná, kvalitně technicky provedená a příběhově pořádně střelená. Tak by mohla znít charakteristika adventury Bill De Bill: Ďábel na špínu, jejíž vydání se nezadržitelně blíží. Pro věrné hráče jednoho z nejstarších žánrů vůbec ji připravuje jednočlenný (a ke všemu dívčí) tým Marion Software, který dnem i nocí pilně a doslova neuvěřitelně rychle kreslí, programuje a dává dohromady dílo, jež bude horkým kandidátem na titul české adventury roku.

Bill De Bill, hlavní postava hry, pracuje jako uklízeč ve městě Velocity, které je svým rázem podobné českým sídlům. Bill je přihlouplý, ale dobrosrdečný, přibližně pětadvacet let starý mladík, který trpí jednou malou a v domácnosti snadno tolerovatelnou úchylkou. Je neskutečně pořádný. Věci podle něj musí mít své pevné místo a míra snesitelné entropie je u něj posazena níže, než u naprosté většiny obyvatel městečka. Není tedy divu, že vysněným Billovým povoláním byla dráha uklízeče. Na tu se vydal již v osmnácti letech, ve dvaadvaceti si pak založil soukromou firmu a začal podnikat. Druhou vášní Billa De Billa jsou detektivky – a když se toto spojí, není divu, že to byl právě on, Bill De Bill kdo si po nalezení rozjeté kočky na silnici začal hrát na vyšetřujícího Sherlocka Houmlese (pardon, Holmese) a pokusil se zjistit, kdo za ni může.

Tato poměrně banální snaha jej však nezavede do psychiatrické léčebny, jak by se dalo očekávat, ale přes nejbližší policejní stanici a okolí místa činu až na stopu drogové mafie a kočkainu, velice silné omamné a psychotropní látky vyráběné z ocasů domácích zvířátek. Časem se tak hráč podívá logicky i na jiná místa, do Bogoty, do Tijuany, celkem to obnáší asi 50 až 60 obrazovek, na nich pak více než 30 interaktivních osob, s nimiž bude možné zapříst rozhovor.

Nedávno byly vydány hned dvě hratelné demoverze Bill De Billa, které ukázaly v plné síle jak kladné, tak bohužel i některé záporné stránky této velmi nadějné hry. Grafické zpracování na prvních screenshotech vypadalo i ve zvětšené podobě bezvadně, po roztažení přes celou obrazovku však působí trochu rozporuplně. Některé lokace se vyloženě povedly, jinde trochu chybí bohatší textury. Hra zkrátka není jednolitě buď komiksová s okraji a stejnobarevnými plochami, či realistická se stínovanými a texturovanými výplněmi objektů. Kus práce bude autorka ještě též muset odvést na animaci hlavního hrdiny. V první hratelné ukázce byla vyloženě katastrofální, Bill De Bill ve druhé se výrazně zlepšila, ale ještě to bude chtít dovychytat.

Demo zatím bohužel ukázalo též nepříliš dobrou práci se scénářem. Chybělo intro a větší zasvěcení do příběhu, celá hra trochu trpěla nedostatkem textů, rozhovory byly stručné stejně jako popisy předmětů. Prostředí by chtěla větší míru interaktivity, pořádný rozjezd a větší implementaci příběhu.

Na druhou stranu, ovládání je bezproblémové, stejně tak hra netrpí technickými chybami a bugy, což je především zásluhou Adventure Game Studia, které zajistilo programový základ. Výhrady snad nebudou ani k hudebnímu doprovodu, uvidíme, zda se nakonec Marion Software rozhodne Billa De Billa namluvit (a vydat tak o poznání rozsáhlejší CD verzi) či nikoliv.

Bill De Bill je zajímavý zejména svým netradičním příběhem. Doufejme, že z humorem sršícího scénáře plného narážek na filmy, televizní seriály, jiné počítačové hry Bill De Bill a sám život vytěží autorka více, a že si hráči budou řadu ujetých vtípků a dějových zvratů vychutnávat a ne jen útrpně procházet dosti prázdné lokace.

Stane se tak již brzy, neboť podle posledních informací je hra ve velmi pokročilém stádiu vývoje a během několika týdnů by měla spatřit světlo světa její finální verze. Snad již bude zbavena dětských neduhů demoverzí a nabídne plnohodnotný adventurní zážitek.

P.S.: Co se konkurence týče, vedle stabilně velmi očekávaného Tajemství hradu Karachov se znovuvzkříšení dočkal projekt 5 kouzelných amuletů. Třikrát sláva OFF Studiu! :o)

Autor:




Nejčtenější

Jan Košina - Jan Košina
Automechanik

Jan Košina - Jan Košina
Středočeský kraj
nabízený plat: 20 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.