BlockOn je hra neskutečně rozmanitá a variabilní. Každý level má většinou mnoho řešení a je jen na vás, jak vše pojmete. Jasně, v prvních levelech příliš novátorských Metod nevyužijete a budete jen tupě kopírovat základní principy. To se ovšem velmi rychle změní a na scénu přijdou nové a složitější mise. Ve všech bez rozdílu ale jde o jediné – s malou bílou postavičkou posbírat všechny červené puntíky a následně projít otevřenými dveřmi taktéž červené barvy. To ale není tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Na začátku každé mise odehrávající se vždy pouze na jediné obrazovce je totiž téměř čistá obrazovka. Tu musíte upravit tak, abyste mohli dosáhnout cíle. Jak, ptáte se? K tomu vám dopomůže kurzor myši a jeho levé a pravé tlačítko. Jedním z nich totiž dokážete na herní obrazovku stavět šedé čtverce a z nich následně tvořit souvislé plošinky, schody a další drobnosti. Na obrazovce je vám zkrátka s předem určeným množství kostiček dovoleno vytvářet cokoliv od uměleckých obrazců až po prosté plošinky, které zkrátka jen splní svůj účel. Zpočátku se jedná o úkol dosti snadný a řešení vlastně vidíte na první pohled. Časem ale přestane stačit místo, uskládat plošinky tak jak potřebujete nebude nic snadného a v tom vlastně spočívá krása celé hry.
Poté, co level dostavíte, stačí jen stisknout mezerník, hlavní postava spadne směrem dolů na nejbližší plošinku a vy ji opět ovládáte, jako v klasické arkádové hře. Dokáže tedy také vyskakovat a výška skoku, kterou s přehledem zvládá, vám dosti pomáhá při návrhu samotného levelu. Plošinky tedy nemusíte umisťovat tak blízko za sebe a tím vlastně šetříte toliko potřebným místem.
BlockOn mě velmi mile překvapil. Obrázky asi na zadek nikoho neposadí, přesto v akci hra vypadá více než vkusně. Jediné co je možné zpracování vytknout je neměnící se černé pozadí. Ale to je opravdu jen drobnost…