Abyste nekupovali zajíce v pytli, autoři vám na svých stránkách přímo doporučují, abyste si nejprve stáhli a vyzkoušeli demo a v případě, že se vám hra zalíbí, je možné projekt přímo ze hry zakoupit a to třeba při vypínání jen stisknutím kurzorové šipky nahoru. A je dost možné, že to využijete. Braid je totiž opravdu jedno z těch nejlepších her, které v poslední době nezávislý vývojářský tým vytvořil. Chválu je možné začít třeba grafickou stránkou, která působí jako do detailů vykreslená rukou, obarvená do pastelových barev. Je tedy výrazná a na pohled navíc naprosto kouzelná. To platí především pro exteriéry s různými druhy kytiček, stromů, lávek a nebo třeba plošinek vytvořených z mráčků, které roztomile vybafují ze speciálních kanónů. Prostředí se v každém z dostupných světů mění a tak se budou měnit i celkové vzezření okolí a výsledek vypadá jedním slovem výtečně.
Braid je něco mezi arkádou a logickou hrou – jak ale sami autoři zdůrazňují a my s nimi souhlasíme – Braid je daleko více o řešení logických puzzlí než o přehrávání obtížných skoků, které jsou až zbytečně moc o přesnosti. Puzzle v tomto případě neznamenají logické rébusy ale opravdové kousky stavebnice puzzle, které se nachází různě vedle cesty a na dalších hůře dostupných místech. Tyto kousíčky pak můžete dohromady zpracovat a vytvořit kompletní skládanku.
Dosažení některých kousků ale nebude vůbec snadné a tím se dostáváme k hlavnímu rysu hry a sice možnosti manipulace s časem. Ta je lehce odlišená o v rámci několika samostatných světů, většinou ale jde o to, že můžete kupříkladu po smrti se opět vrátit do některé z předešlých fází hry a svou chybu (nyní již poučeni) nezopakovat. Práci s časem je možné použít i při řešení celé řady logických situací, kde se k požadovanému kousku nedostanete klasickým hopsáním, ale bude nutné zapojit trochu toho přemýšlení. K tomu si připojte nelinearitu – pokud totiž nějaký ten puzzle kousíček sebrat nechcete, prostě nemusíte a je možné pokračovat dále.
Braid se zkrátka povedl. Nad perfektní grafikou si budete jen slastně pobrukovat, v animacích také nerozeznáte žádné výrazné problémy a hratelnost je na tom podobně. Být to hra zadarmo, vysloužila by si možná i k 100%. Takto musíme nějakých pár procent ubrat už jenom kvůli ceně a relativní krátkosti demoverze.