Braindead – byl jsem mladistvým lumíkem
Braindead
Platforma: Freeware
Výrobce: Mark Johns
- Stylová jednohubka
- Originální herní prvky
- Málo obsahu
- Hra ovládaná jedinou klávesou není revoluce
Braindead
Nenáročná hříčka Braindead nám přináší variaci tradičních hopsacích arkád. Zatímco v těch jsme to my hráči, kdo kontroluje avatara pobíhajícího po nevraživém levelu, v Braindead postupuje panák automaticky, a hráč naopak převezme ovládání prvků levelu. To celé, abychom automatického a zcela neinteligentního panáka dostali do finiše.
Hra tak kombinuje jisté prvky arkád s Lemmings. Jedinou klávesou aktivujete zařízení jako pružiny, katapultující panáka kupředu, či větráky, dopomáhající mu zase k létání. Největší výzvou celé hratelnosti je to, jak daleko po vyhoupnutí panák poletí (při delším intervalu může dopadnout na kopí) a v jakém směru se vůbec pohybuje - jakmile totiž panák pobíhá v uzavřeném prostředí, chodí dokola “v kruzích“; při špatné vyšoupnutí ho tak vrátíte klidně na začátek levelu a musíte čekat, než se sám vrátí.
Zpočátku je veškeré ovládání až nemístně snadné. Pozdější kola už ale nabízejí náročnější výzvu, a to byť je Braindead pouhou hříčkou s herní dobou sotva přesahující patnáctiminutovku.
Je třeba také dodat, že analogie s Lemmings bohužel kulhá na obě nohy. Nejde přitom nutně o kritiku jako spíše konstatování. Samotný princip obou her je podobný, Braindead ovšem chybí experimentování s konstrukcí levelu a dalšími kreativními prvky, které z Lemmings udělaly klasiku. Veškeré náčiní, kterým nemyslícímu protagonistovi pomáháte v postupu, je už dopředu rozestavěné a stačí ho jen ve správný okamžik aktivovat.
Spíše než samostatných titulem je tak Braindead experimentem v game designu. Hra samotná nepostrádá zábavnost – a dílem za to může i originálně agresivní vizuál, neustále problikávající na pozadí herního prostředí a evokující náladu nepříjemného nevědomí. Náplň hry samotné je ale natolik nenáročná, že ji klidně můžete odehrát s prstem v nose. Není se co divit, hra byla dopředu konstruována pro ovládání jedinou klávesou.
V této souvislosti se nabízí rýpnutí, že je škoda, že Braindead není první ani poslední příspěvek do herní soutěže řešící ovládání jedinou klávesou. Výsledky této soutěže jsme tu už ostatně měli několikrát. Možná, že kdyby se nezávislí vývojáři pro změnu zkusili zaměřit na tvorbu titulů s originálními vyprávěcími motivy namísto už vyzkoušených (ne)originálních ovládacích mechanismů, byl by větší důvod k radosti.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 9 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...