Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brick Blast - Arkanoid zase jinak

  12:00aktualizováno  26. dubna 8:52
Brick Blast je pravděpodobně asi tisícíprvní variací legendární arkády Arkanoid, přesto má ale v tvrdém konkurenčím boji co nabídnout. Nejrůznější drobné vychytávky, vylepšená grafika, mnoho levelů a propracovaný editor jsou jen zlomkem toho, čím se hra může pochlubit.

Brick Blast

Platforma: Freeware
Výrobce: Matt Hafermann

Stáhnout

Brick Blast

Je až s podivem, jak velké množství inspirace dokáží tvůrci "vymačkat" z velice starých, geniálních, ale na druhou stranu víceméně jednoduchých arkádovek, jež se těšily velké popularitě zejména ve známých maringotkových videohernách. Jedním takovým příkladem typické legendární klasiky je nesmrtelný Arkanoid. Přestože by mnozí mohli namítnout, že i jeho idea vychází prakticky z principů pradědečka všech videoher - Pongu, a ačkoliv byla veskrze triviální, jeho variace bychom nespočítali ani na prstech všech končetin. A jednou z oněch variací je i hra Brick Blast. Vyjma de facto okopírovaného nápadu se ovšem může pyšnit mnoha dalšími vymoženostmi - promakaným editorem, mnoha levely a spoustou nejrůznějších vychytávek.

Vezměme to pěkně od začátku. Po krátkém úvodním loadingu vás uvítá hezké modře podložené menu, které vyjma objednávky dovozu pizzy až do domu nabízí všechny užitečné položky související s hrou, případně jejími nastaveními. Tak jako každá správná arkáda samozřejmě neumožňuje hráčům průběžné ukládání stavu hry, tudíž hledat tu odkazy load či save je naprosto zbytečné. Pakliže jste si již v přiloženém editoru (o něm se zmíním později) vytvořili vlastní sady levelů, můžete si navíc vybrat, na jakou sadu máte momentálně chuť, v opačném případě se budete muset spokojit se sérií úrovní, kterou pro vás přichystali autoři.

Brick Blast

Samotná herní obrazovka rozhodně hráče znalé principu i zpracování Arkanoidu nepřekvapí - typická odrazová pálka se podle vašich pokynů pohybuje na levou či pravou stranu a malý barevný míček v souladu s fyzikálními zákony prolétává hracím polem. Při kontaktu s obyčejnou cihličkou se odrazí a ona cihla z obrazovky zmizí. Doposud ještě nezaznělo prakticky nic, s čím byste se v původním Arkanoidu setkali, ale právě teď to začne být opravdu zajímavé - v dalších levelech se totiž nejen přidají jakési výbušné cihličky, které se aktivují po kontaktu s vámi odpinknutým míčkem, ale také druhá odpalovací ploška v horní části obrazovky a další zajímavá zpestřovadla.

Aby těch bonusových věciček nebylo málo, autoři se chytli původního Arkanoida i po stránce malých bonusových patvarů padajících kolmo dolů z vypařivších cihliček, mezi nimiž najdeme velice šikovné a užitečné bonusy jako prodloužení odpalovací plošky, namnožení míčků či jakýsi dvouhlavňový rotačák, jímž lze pročesávat zbylé cihličky ve chvíli, kdy si kulička spokojeně putuje po hracím poli, ale naopak také škodící a nebezpečné "anti-bonusy", jejichž účinky mohou být mírnějšího (zmenšení odpalovací plochy) i drtivého (okamžitá ztráta jednoho životu) charakteru. Proto je bezpodmínečně nutné si všechny typy bonusů i "škodidel" zapamatovat a neužitečným padajícím bonusům se rychle vyhýbat.

Brick Blast

V úvodu článku jsem se zmínil o editoru levelů, který tvůrci ke hře přiložili, a vzhledem k tomu, že jde snad o nejlepší a nejvariabilnější editor, který byl kdy k variaci Arkanoidu přiložen, je mou povinností se s vámi o pár vět shrnujících jeho přednosti i nedostatky podělit. Tak předně - nejen že vám umožní tvorbu vlastních levelů (fantazii se meze nekladou - viz jeden z přiložených obrázků :-)), ale navíc si můžete do hry naimportovat vlastní obrázky a postupně tak například "odstřelovat" části šéfova obličeje či podobiznu neoblíbené učitelky. Veškerá tvorba je navíc opravdu "user-friendly" (uživatelsky jednoduchá), takže ji po pár minutách bezmocného koukání určitě zvládne každý.

Brick Blast je tedy nejen skvělou variací Arkanoidu, ale také výborným nástrojem k tvorbě vlastních levelů. Mírně archaickou grafiku výborně vyvažují skvěle zpracované efekty a hlavně obrovská míra hratelnosti. Mimochodem, nedokážu si představit až bude za deset let někdo programovat freewarovou variaci Black&White nebo třeba Diabla :-).

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Bad Dream: Bridge
Bad Dream: Bridge je součástí mnohem děsivějšího příběhu

Zpátky do noční můry. Prozatím poslední návštěva do světa série Bad Dream vám nejenom ukazuje znepokojivé a děsivé obrazy, ale také si s vámi hraje. Škoda jen,...  celý článek

Endora's Box
Kreslená Endora's Box je ztřeštěná procházka „pekelným“ očistcem

Že v pekle narazíte na dvě tancující kachny byste asi nečekali. Endora’s Box je ale takových situací plná. Je to cesta mezi absurdními situacemi v krásné...  celý článek

Inaris: The Cloud Temple
Inaris: The Cloud Temple je jako pohodový příbuzný Portalu

Chrámy staré civilizace v Inaris: The Cloud Temple jsou vysoké jako samotná obloha. Cestu nahoru si tak musíte vytvořit sami, pomocí zvláštního artefaktu,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.