Příběhově se projekt nachází kdesi na půl cesty mezi druhým a třetím dílem Broken Sword. V něm provádí George Stobbarta jedna katastrofa za druhou. Nejprve je nucen opustit Nica a to na celý dlouhý rok, protože jej čeká důležitá cesta až do USA. Zde se dozvídá, že jeho milovaný dědeček umřel, aby mu posléze došel telegram od Nicole Collard z Paříže. V tom je mu stručně sděleno, že Nico umřel. Neváhá proto, nasedá do prvního letadla do Francie, kde ho přivítá obrovská bouřka. Poté utíká přímo do bytu od Nicy, kde ji vidí živou a zdravou. Informuje ji o telegramu, ale ona se nezdá být nijak překvapena a ani nadšena z jejich nečekaného shledání. Naopak, požádá ho, aby opustil její byt. George se tedy vydává do kavárny, kde vyslechne příběh zahrnující Nicu, stejně jako jakési tajemné sdružení neo-templářů.
Herní náplň většiny času ve hře asi nikoho nějak výrazně nepřekvapí. Máme zde klasicky inventář, aktivní předměty a spoustu NPC, s nimiž lze vést dlouhé rozhovory. Z oné spousty informací si pak najdete ty pro vás potřebné střípky, které vás třeba posunou o nějaký ten kousíček dále. Důležitá je kombinace aktivních předmětů, stejně jako využívání těch v inventáři. Dialogy jsou vesměs dobře provedené a nadabované, ovšem německy. Komu tento germánský jazyk nesedí, může využít anglických titulků. Co se lokací týče, těch je obrovské množství. Jak je vidět z obrázků okolo, mnohé jsou opravdu zajímavé a lákavě vypadající. Hráči, kteří jsou seznámeni s komerčními vzory, jistě v mnohých rozeznají překreslené záběry již viděné v komerčních projektech. Hru ale rozhodně nelze prohlásit za kopii, neboť celá řada dalších míst je originálních a neviděných.
Celkově je Broken Sword 2.5: The Return of the Templars neodolatelnou lahůdkou o obrovské velikosti. Tu nelze jinak než doporučit každému, komu nejsou adventury zcela cizí a rád si trochu zapřemýšlí nad tou, která je zcela zdarma a navíc o poměrně slušné délce.