Za měsíc vyjde nový díl legendární strategické ságy Command and Conquer: Tiberian Twilight a jak už se stalo pomalu tradicí, vydává společnost jako dárek pro fanoušky jeden ze starších titulů jako freeware. Na Plných hrách jsme vám tak již nabídli původní Command and Conquer i Red Alert. Nyní přichází řada na druhé pokračování v rámci tibériové série Tiberian Sun včetně rozšiřujícího datadisku Firestorm.
Tento díl je z mnoha hledisek přelomový a spolu s Red Alert 2 je považován za vůbec nejpovedenější v historii. Naposledy v něm najdeme podpis původních vývojářů z Westwood Studios, z nichž mnoho po koupení společností EA přešlo do nového studia Petroglyph Games. S tím se podle mnoha fanoušků vytratil i původní duch série a nad vodou ji po další léta drží jen záštita mateřského gigantu. Poprvé v historii se také vývojáři pokusili převést sérii do 3D, což bylo mezi strategiemi té doby něco ojedinělého. Výsledkem je unikátní pseudo 3D izometrická grafika s víceúrovňovým terénem. O její kontroverznosti svědčí fakt, že v případě následovníka Red Alert 2 bylo pokusů o 3D zanecháno a v sérii se objevila až s levobočkem C&C Generals. Na druhou stranu zde byl použit deformovatelný terén, který se nepodařilo (nebo úmyslně nechtělo podařit?) napodobit do dnešních dnů. I přes 3D kabátek se v recentních dílech bojuje na "plackách" a dupající megalomanské jednotky od sebe odlišuje jen doplňková animace zvířeného prachu. Tiberian Sun tak zůstává jediným dílem, ve kterém si můžete artilérií vytvořit kráter a migrující ubožáky v něm potupně umlátit.
Kontroverzí grafiky to ovšem neskončilo. Osobně považuji Tiberian Sun za nejlépe propracovaný díl nejen tibériové série z hlediska návrhu světa, příběhu i jednotek podtržený skvělými hranými sekvencemi. Spousta jednotek si tak našla cestu i do pokračování, i když zde byly nelogicky degradovány nebo přepracovány (chudák Mammoth Tank by mohl vyprávět). V kampani narazíte na spoustu podružných hratelných i nehratelných jednotek, které představují svět tibéria v celé své kráse, i když při hře v multiplayeru je téměř určitě nevyužijete.
Tiberian Sun se ujal nevděčné role nástupce legendárních zakladatelů strategického žánru. Autoři se však tímto závazkem nedali omezit, popustili uzdu své fantazie na maximum (snad i s tušením, že to bude naposledy) a výsledkem je díl, který spolu s Red Alert 2 tvoří těžko překonatelnou dvojici v dějinách celé ságy. Jak ostatně říká Kane v závěru: "God? No, I'm not God. But I'm a close second." Po prvním spuštění možná u vás grafika vykouzlí posměšný úsměv, ale po odehrání několika kampaní se do tohoto světa ponoříte stejně hluboko, jak tomu bylo před deseti lety.