Pokud vám tedy nejsou proti srsti logické hry nebo naopak hry karetní, v obou případech si užijete dostatek zábavy. První fáze připomíná klasické logické hry, kde se ujmeme role tučňáka a budeme hopsat po logických levelech, které nejsou zrovna nejjednodušší. Hned od začátku je obtížnost nastavena docela vysoko a s pouze třemi životy můžete snadno skončit dříve, než si myslíte. Pohled na herní plochu je izometrický a někdy může být trochu hůře odhadnutelné, kam tučňák po stisku příslušné kurzorové klávesy šlápne a tak můžete přehlédnout, že daným směrem již končí ostrůvek a začíná voda. No a tento tvor plavat nezvládá, proto se okamžitě utopí, vy přicházíte o jeden život a level je restartován.
Většinu herní plochy tedy tvoří úzké cestičky, které přímo hraničí s vodní hladinou. Na nich se nachází sem tam penízek, občas dokonce i bonusová karta a nebo kulatý předmět, který slouží jako přechod po vodní hladině. Stejně jako v Sokobanovi nebo podobných hrách budeme s těmito kolečky manipulovat a podle potřeby je i shodíme do vody, abychom je následně použili k bezpečnému přejití vodní hladiny. Hrdina dokonce v některých levelech dostal pár koleček i přímo do své výbavy a může je pokládat automaticky dle vlastního uvážení. Těch je ale velmi omezené množství a než ho opravdu použijete, je dobré dobře se zamyslet. Nesprávné použití může mít za následek, že si znemožníte projekt celkově dohrát.
No a druhou částí je kasino, které se čas od času objeví na mapě. Můžete se do něj normálně dopravit a po vstupu jsou vám nabídnuty hry, kterými můžete rozmnožit nasbírané penízky. Ty vsázíte v několika rozličných hrách, z nichž je většina velmi lehká na naučení. Jako příklad je možné uvést primitivní hru High or Low, kde jednoduše vybíráte, zda následující karta bude mít vysokou nebo nízkou hodnotu a dle toho vyhráváte. Zajímavý je Greed, kde ve sloupcích a řádcích tvoříte postupky, skupiny stejných a za všechno si připisujete body.
Casino Islands je zajímavým spojením dvou naprosto různorodých her. V praxi se vše osvědčilo a tak ve chvíli, kdy vás přestane bavit řešení logických problémů, můžete si jít zahrát trochu nevázaného hazardu do kasina a takto se ony dvě linie hratelnosti prolínají stále dokola. Aby ale projekt nevypadal natolik perfektně, je nutné uvést, že postava se nemůže otáčet kolem vlastní osy, což byl zpočátku pro mě hlavní důvod pádů do vody.