Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cavetrap! – sama a navíc v temnotě

  2:32aktualizováno  2:32
Role obrýlené šprtky, která se ale nebojí píchnout si nožem do živého, se zhostíte v dnešní rychlokvaškové arkádě. Ačkoliv už máme po vánocích, stále ještě můžete svým nepřátelům nadělit nějaký ten shnilý gift – a právě Cavetrap! může v tomhle ohledu být ideálním dárkem!

Cavetrap_poster

Cavetrap_posterProč vývojáři dávají do názvu interpunkční znaménka? Zvyšuje to snad „prodejnost“?? Jenom to při psaní ve Wordu dělá hrozný nepořádek… Každopádně, ke hře. Cavetrap! pojednává o mladé dívence, která je z nějakého důvodu ponechána svému osudu uvnitř magické jeskyně plné mutantů, goblinů a zkrátka běžné speleologické havěti. Holčina se musí samozřejmě dostat ven, ale to už je vlastně vaše práce. Až na zvuky hru během 72 hodin vytvořila v Gamemakeru existence říkající si JaJ a opět se nabízí otázka, nebyl-li by sestřih jeho tří frenetických pracovních dnů zajímavější, než hra samotná.

Jak můžete vidět našem shiny novém interfacu, k ovládání potřebujete pouze klávesnici. Základem hry je lineární pochodování dopředu, které jsme viděli asi jenom milionkrát. Zabíjíte nebo obcházíte obludy a sbíráte z nich vypadlé peníze, tady si musíte zajít pro rukavice, abyste jinde posunuli bednu a tak dále.

Cavetrap_screenshot 02Značným problémem hned od počátku hry je orientace v bludišti. Za dobu existence počítačových her byly sepsány stohy papírů tom, jaké obtíže čekají na kohokoliv, kdo se pokouší trojrozměrné prostředí napasovat do 2D scenérie. JaJ si ale z této stromové genocidy nevzal nejmenší ponaučení a level design Cavetrap! je přinejmenším velmi problémový.

Hned v základní části hry se vyskytuje stejný design mapy hned pětkrát za sebou. Takže chodíte stále po stejné mapě a zabíjíte stejné gobliny, až konečně na konci tohoto Copy-Paste utrpení najdete item a můžete se stejnými mapami vrátit zpátky – a aby to nebylo moc nudné, respawnují se vám tam znovu nepřátelé. Na vině je zřejmě nedostatek času, který JaJ měl, nicméně to spolu s řídkostí save pointů (respektive save pointu; jednotné číslo) hratelnosti zrovna neprospívá.

Cavetrap_screenshot 03Závěrem hře vytknu také vyšší obtížnost. Ačkoliv se rozhodně nedá říct, že by Cavetrap! byl přespříliš zákysový, není to úplná procházka rájem a opakovat třicetkrát první kolo je poněkud iritující. Jsou hry, kterým odpustím, že musím jedno kolo opakovat desetkrát – třeba pokud je to kolo plné akce, adrenalinu a apokalypsy. Jak naznačuje problém s level designem, zrovna tohle nebude případ hry Cavetrap! Pokud máte slabost pro arkády s adventuristickými prvky, můžete zkusit – pro ostatní je tu například mnohem lepší bizzare skákačka Pazzon.
Autor:




Nejčtenější

The Pedestrian
Perfektní logická hra The Pedestrian je plná doslova geniálních nápadů

Asi by vás nenapadlo, že postavička chodce na dopravní značce si žije vlastním životem. The Pedestrian vám názorně předvede, co se s takovými postavičkami...  celý článek

Night Lights
V relaxační plošinovce Night Lights si musíte osvětlit cestu dál

Noční klid v Night Lights bude svědčit vaším nervům. Ale proto, abyste se v této plošinovce dostali ke svému cíli, bude potřeba ho narušit. To proto, že záře...  celý článek

Chybí vám kamarádka?
Chybí vám kamarádka?

Nové kamarádky v okolí najdete na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.