Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cavetrap! – sama a navíc v temnotě

  2:32aktualizováno  2:32
Role obrýlené šprtky, která se ale nebojí píchnout si nožem do živého, se zhostíte v dnešní rychlokvaškové arkádě. Ačkoliv už máme po vánocích, stále ještě můžete svým nepřátelům nadělit nějaký ten shnilý gift – a právě Cavetrap! může v tomhle ohledu být ideálním dárkem!

Cavetrap_poster

Cavetrap_posterProč vývojáři dávají do názvu interpunkční znaménka? Zvyšuje to snad „prodejnost“?? Jenom to při psaní ve Wordu dělá hrozný nepořádek… Každopádně, ke hře. Cavetrap! pojednává o mladé dívence, která je z nějakého důvodu ponechána svému osudu uvnitř magické jeskyně plné mutantů, goblinů a zkrátka běžné speleologické havěti. Holčina se musí samozřejmě dostat ven, ale to už je vlastně vaše práce. Až na zvuky hru během 72 hodin vytvořila v Gamemakeru existence říkající si JaJ a opět se nabízí otázka, nebyl-li by sestřih jeho tří frenetických pracovních dnů zajímavější, než hra samotná.

Jak můžete vidět našem shiny novém interfacu, k ovládání potřebujete pouze klávesnici. Základem hry je lineární pochodování dopředu, které jsme viděli asi jenom milionkrát. Zabíjíte nebo obcházíte obludy a sbíráte z nich vypadlé peníze, tady si musíte zajít pro rukavice, abyste jinde posunuli bednu a tak dále.

Cavetrap_screenshot 02Značným problémem hned od počátku hry je orientace v bludišti. Za dobu existence počítačových her byly sepsány stohy papírů tom, jaké obtíže čekají na kohokoliv, kdo se pokouší trojrozměrné prostředí napasovat do 2D scenérie. JaJ si ale z této stromové genocidy nevzal nejmenší ponaučení a level design Cavetrap! je přinejmenším velmi problémový.

Hned v základní části hry se vyskytuje stejný design mapy hned pětkrát za sebou. Takže chodíte stále po stejné mapě a zabíjíte stejné gobliny, až konečně na konci tohoto Copy-Paste utrpení najdete item a můžete se stejnými mapami vrátit zpátky – a aby to nebylo moc nudné, respawnují se vám tam znovu nepřátelé. Na vině je zřejmě nedostatek času, který JaJ měl, nicméně to spolu s řídkostí save pointů (respektive save pointu; jednotné číslo) hratelnosti zrovna neprospívá.

Cavetrap_screenshot 03Závěrem hře vytknu také vyšší obtížnost. Ačkoliv se rozhodně nedá říct, že by Cavetrap! byl přespříliš zákysový, není to úplná procházka rájem a opakovat třicetkrát první kolo je poněkud iritující. Jsou hry, kterým odpustím, že musím jedno kolo opakovat desetkrát – třeba pokud je to kolo plné akce, adrenalinu a apokalypsy. Jak naznačuje problém s level designem, zrovna tohle nebude případ hry Cavetrap! Pokud máte slabost pro arkády s adventuristickými prvky, můžete zkusit – pro ostatní je tu například mnohem lepší bizzare skákačka Pazzon.
Autor:




Nejčtenější

Raft
Ve hře na přežití Raft bojujete proti hladu, žízni i dravým rybám

Ve hře na přežití Raft se ocitnete v ještě horší situaci, než je ta, kdy jste sami na pustém ostrově. Jediné, co vás odděluje od smrti v oceánu, je jedna...  celý článek

Mirror Layers
Geniální Mirror Layers maže hranice mezi realitou a hrou

Horor Mirrol Layers vás vyděsí, ale hlavně zaujme velice netradičními hádankami. Ty jsou obtížné, ale také jedny z nejoriginálnějších, jaké jste kdy viděli....  celý článek

Rychlý venkovský hrnec pro celou rodinu
Rychlý venkovský hrnec pro celou rodinu

Nakrmte rodinu s minimální námahou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.