Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Člověče 3D - první dojmy

  12:00aktualizováno  6. února 7:05
Hráli či hrajete rádi jednu z nejoblíbenějších stolních her, Člověče, nezlob se? Pak vás nepochybně, stejně jako nás, zaujme jeho remake z českých luhů a hájů, který se pomalu ale jistě blíží k dokončení. Vyzkoušeli jsme pro vás exkluzivní betaverzi a přinášíme vám z ní první dojmy!

Člověče 3D
Autor: Newfolder Software
Vyjde: duben 2007
homepage
Clovece  Poměrně neznámý český tým NewFolder Software jsme vám včera představili prostřednictvím zajímavého remaku stolních šachů – Chess 3D. Po jeho vydání koncem minulého roku ovšem autoři neusnuli na vavřínech, ba právě naopak. Momentálně pracují na zajímavě vypadajícím přepracování stolní hry Člověče, nezlob se! Pod názvem Člověče 3D. Poté co se začaly informace kolem hry výrazněji rýsovat, začali jsme pátrat po hratelné betaverzi, z níž bychom vám přinesli první dojmy. A podařilo se!

Lhala bych, kdybych tvrdila, že mě Člověče 3D na první pohled nezaujalo. V aktuálním nudném herním suchu na freeware scéně (alespoň té české) kdy se vyjma úrodných týdnů okolo Becherovky nedočkáme ničeho pořádného, působí Člověče 3D jako zajímavý a dobře zúročený nápad, což nám potvrdila i betaverze. Ta prozatím obsahovala pouze singleplayer část, která ovšem i sama o sobě o finálním obsahu prozradila poměrně mnoho. První zásadní inovací oproti Chess 3D je přítomnost umělé inteligence, která zastane post zbývajících tří hráčů v případě, že jste na počítačové Člověče momentálně sami. Stejně jako u šachů pochopitelně i zde existuje varianta, kterou využijí ti, kdo mají při ruce další známé a to až do čtyř, což je standardní počet hráčů Člověče, nezlob se!. V takovém případě stačí při spuštění hry jednoduše přepnout kýžený počet hráčů z umělé inteligence (mimochodem v celkově třech obtížnostních variacích) na lidského jedince. Přehledné, efektivní, zkrátka dobře vymyšlené. Clovece

Zajímavá grafika
Celkově pozitivní dojmy lze mít i z vizuálního zpracování, které v pohybu vypadá ještě o třídu lépe než na statických obrázcích. Člověče 3D totiž obsahuje povedené animace pohybu postaviček, stejně jako jejich automatický posun po hracím poli či samovolné házení kostkou, která náhodně generuje čísla od jedné do šesti. Celkově tedy hra působí naprosto autenticky a zajímavě.

Lepší než v reálu?
Hodnotit hratelnost už je trochu obtížnější. Přeci jen hraní Člověče, nezlob se na počítači postrádá minimálně polovinu původní atmosféry a herní požitek z toho, kdy se z kamarády usadíte k počítačovému monitoru je nesrovnatelně horší s odpolednem stráveným bez přítomnosti moderní techniky nad klasickou verzí. Na poli počítačovém ale bude Člověče hledat konkurenta poměrně těžko.

Na závěr připojujeme krátký rozhovor s jedním z autorů.

Oproti současné verzi hry, co plánujete do Člověče 3D přidat do vydání?
Největším vylepšením bude bezpochyby multiplayer, na kterém si chceme dát opravdu záležet, nicméně přibývají návrhy na další a další různá vylepšení, a některé nejsou vůbec špatné. Konečná podoba hry je stále částečně otevřena a veškeré nápady na vylepšení vítáme.

Na kdy s vydáním počítáte?
Vydání hry se odhaduje velmi těžko. Práce již není tolik, ale mohou se vyskytnout nepředvídatelné obtíže (škola, lenost,..), které vydání hry značně oddálí. Za předpokladu, že vše půjde jako po másle, počítáme s vydáním někdy v průběhu dubna. Clovece

Jak jste přišli na nápad zpracovat právě tuto deskovou hru a co vás vede k přepracovávání podobných klasik?
V minulosti jsme se jako tým pokoušeli o několik rozsáhlejších projektů, ale vždy jsme si "natloukli ústa":-), a proto jsme se rozhodli vrhnout na jednodušší kousky a postupně přidávat na "obtížnosti".

Jaké programy, technologie využíváte k vývoji hry?
Já, jakožto programátor, pracuji v Microsoft Visual C++ 2005 Express a z knihoven a enginu používám na grafiku Ogre3D (http://www.ogre3d.org/), na zvuk OpenAL (+ wrapper pro Ogre nazvaný OgreAL) a na síťovou hru RakNet (http://www.rakkarsoft.com/). Pokud je mi známo, tak 3D grafici pracují v 3ds Max 8 a 2D grafik v Macromedia Fireworks a Flash. V čem dělá zvukař bohužel nevím.

Autor:




Nejčtenější

The Silent House
V retro hororu The Silent House vás maniak pěkně prožene

Zahradník šílenec vás pronásleduje s nůžkami v ruce. Zní to jako výjev z vaší noční můry? V retro pixelové The Silent House se vám to stane také. Uvidíme,...  celý článek

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

Další z rubriky

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.