Píše se rok 2010 a NASA obnovuje svůj lunární program. Přistávací raketa je však zasažena výbuchem a jen s obtížemi při nouzovém přistání spočine na povrchu našeho nebeského souputníka. Jako jeden z odborníků budete muset ovládat malý létající modul, s jehož pomocí je potřeba vybudovat provizorní technickou stanici a navigační centrum. Pokud se to nezdaří, nemá posádka (včetně vás) sebemenší šanci na přežití. Můžeme být rádi, že se nám ještě do cesty nestaví hordy mimozemšťanů, kteří budou celou operaci škodolibě sabotovat. Codename Countdown je příspěvkem z loňské velikonoční soutěže na serveru Caiman, kde získal pěkné třetí místo. Bylo toto umístění zasloužené?
Účastníci vývojářských soutěží jsou často v časovém tlaku, a proto sáhnou po nějakém instatním programu na tvorbu her. V tomto případě to byl Darkbasic, který z mého recenzentského pohledu nemám vůbec v oblibě a kvalitní hry v něm vytvořené by ch spočítal lehce na prstech jedné ruky. Nesuďme ale předčasně, tento nástroj je stále nejrychlejším způsobem jak vytvořit 3D hru. Bohužel i zde se nevyhneme nepříliš povedeným modelům objektům, co je však závažnější, autoři vytvořili jakýsi pseudosvět. Část hry běží jakoby ve 2D režimu s 3D modely a v blízkosti plošiny se přepne do 3D. Toto nepředvídatelné transformování vás dokáže vyděsit a naštvat, obzvlášť u předělávky Moon Landeru, kterým Codename Countdown vlastně je. Už dlouho jsem nenarazil na tak línou a nepřizpůsobivou kameru, s vaším modulem tak sice máte stále přistávat s milimetrovou přesností, ale jednou jste těsně u plošiny, jindy krotíte hlouček pixlíků kdesi v pozadí a musíte jen hádat.
Na herní plochu se díváte jakoby z ovládací kabiny, kde se řídíte podle zadaných a aktuálních koordinát. Každé kolo se skládá ze série úkolů, které nejen musíte splnit, ale také je nutno dodržet určitý čas a přesnost. Pokud nenasbíráte dost bodů, musíte level opakovat, jinak se vám neotevře další v pořadí. Úkoly jsou spojeny příběhem a povětšinou se klasicky točí kolem přistávání na plošinky nebo sbírání a transportu předmětů, při níž musíte přesně manévrovat. Codename Countdown je pouze průměrnou hrou, na které je poznat, že byla vytvářena narychlo. Na druhou stranu obsahuje slušný počet levelů, které jsou rozmanité, a nejde tak jen o krátkodobou zábavu. Pokud tedy překousnete zmatené pohyby kamery a jen průměrné zpracování budete spokojeni. Jinak doporučuji další skvělý remake Landeru s názvem Levitar 3D Evolved.