Klasický šachový remake ovšem od Conquest neočekávejte jak ostatně napovídá třeba i jediný pohled na okolní obrázky. Čtverečková herní plocha dvojí barvy zachována zůstala, ústřední pečlivě vyřezávané dřevěné postavy ovšem zmizely. Nahradily je zato klasické hrací kostky s čísly jedna až šest na svých stranách.
A vzhledem k tomu že nejsou nijak tvarově odlišené je zřejmé, že svou hru sehrají právě ona čísla, jimiž se navzájem rozlišují. A tak začínáte s jednou řadou kostek, každá natočená jiným číslem nahoru plus jedna se speciálním znakem kolečka s okolními tečkami, který se vyskytuje na všech stranách kostky. Ta zde hraje podobnou roli jako v šachách král. Je to totiž právě ona, která v případě ohrožení ukončí celou hru. Vzhledem k tomu, že Conquest 3D není natolik taktickou záležitostí jako jsou šachy, tudíž nemusíte uvažovat nad nějakými důmyslnými taktikami. Úplně postačí intuitivně táhnout s cílem ubrat protivníkovi co nejvíce kostek což lze stejně jako v šachách tím, že dorazíte na políčko kde již stojí. V Conquest 3D je řada věcí čistě dílem náhody, což je možná trochu škoda.
Jasnou nevýhodou Conquestu je nepřítomnost umělé inteligence, což znamená že si hru vyzkoušíte jen v multiplayeru proti reálnému protivníkovi nebo v případě zájmu třeba i mezi počítači po internetu či LAN. Škoda, takto jsou osamocení hráči ochuzeni minimálně o polovinu herního zážitku, přitom nebyla umělá inteligence pro podobnou hříčku nikterak velkou výzvou.
Celkově ale bylo postavení herních kostek na šachovou příjemným originálním nápadem a jistě vám bude poměrně slušný čas zabírat doba, za níž budete objevovat zcela nové herní principy a strategie. Navíc se povedla i grafická stránka plně ve třech rozměrech ovšem s trochu odfláknutým a nudným prostředím, na němž budeme svědky jednobarevného statického pozadí, na něž po krátké době omrzí koukat.