Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Consumer CULTure – další anarchárna

aktualizováno 
Zase se jednou bezradný vývojář pokusil přesvědčit svět o tom, že kapitalismus je špatný, peníze jsou nástrojem ďábla, a o jiných podobných heslech, které tak často zdobí záchodky v hospodách šesté a horší cenové kategorie. Nezapomněl při tom ale na hratelnost?
40

Consumer CULTure

Platforma: Freeware
Výrobce: Kevin Oke

  • originální námět
  • zpracování

Stáhnout

Consumer CULTure - screenshot 2

Consumer CULTure - screenshot 3Zuřící počátek nové ekonomické krize očividně hraje do karet podobným agitačkám, ale také máte díky němu o důvod víc si stáhnout z Plných her novou hru zdarma - alespoň než budou všichni recenzenti vyhozeni pro škrty v rozpočtu...  Každopádně, než k tomu dojde, podíváme se na Consumer CULTure. Napsal ho Kevin Oke a hru popisuje jako Robotron bez zbraní, ale zato se vztyčeným prostředníčkem konzumu a komerci. V recenzi budeme pokračovat hned, co si skočím koupit burger.
Consumer CULTture je v zásadě arena survival hra. Máte limitovanou herní plochu, ve které dostáváte body nejen za zabité nepřátele – byť skoro nemáte zbraně – ale především za dobu, kterou přežíváte. Sem tam můžete sebrat vhodné bonusy (rodinu, nůžky (?), dům), většinou se ale musíte vyhýbat statickým reklamám a pohyblivým prodejcům, popřípadě nalákávat pohyblivé nepřátele do drah televizního vysílání nebo projíždějících aut. „Cílem je vydržet co nejdéle ve světě komerce a reklam. Můžete si všimnout, že budete chtít sbírat i vaše oponenty – to je důsledkem naučené reakce z komerčních jiných her. Dostatečné hraní Consumer CULTure vás toho zlozvyku zbaví,“ píše se v readme. Dostávám chuť koupit si novou plasmovou televizi, trh se přece musí nějak zásobovat.
Consumer CULTure - screenshot 2K dispozici jsou dva herní mody. Ve hře jednu zbraň máte. Jedná se o jakousi bombu. První mod se vyznačuje tím, že bomb máte omezený počet a musíte si nové sbírat. Naproti tomu ve druhém modu máte bomb neomezeně, můžete je ale použít jen jednou za určitý čas. S použitím každé bomby ve druhém modu ale exponenciálně narůstá počet nepřátel na mapě. Velmi rychle se tak dostanete do situace á la Matrix Revolution, kdy vás nahání stovky mužů v obleku. Také je to asi nejoblíbenější mod pro radikální anarchisty; počet zabitých kapitalistů roste po desítkách. Jejich oblek mi mimochodem připomněl, že bych si i já měl pořídit nové tuxedo.
O grafické podobě v podstatě nemůžeme mluvit. Na jediné mapě se objevuje pár kostrbatých obrázků, vtipné by alespoň v podobné hře mohly být „falešné reklamy“, ale to také tak úplně nedopadlo. Až Kevina přestane boj proti konzumu bavit a nechá se zaměstnat v nějaké reklamní agentuře, bude ze sebe muset dostat něco lepšího.
Consumer CULTure - screenshot 1Pokud autor cítí potřebu ventilovat svoje názory, bylo by úhlednější tak činit bez hráčů jako rukojmí. Je-li vašim nejoblíbenějším filmem Zítra se bude tančit všude, pokud si rádi hodíte dlažební kostkou během MMF, a vypalování her si ospravedlňujete bojem proti korporacím, přičtěte si k hodnocení šest bodů. Podobná agitace je ale podle nechutná, když vás přemlouvá, aby jste si koupili WS kráječ, ale je stejně nechutná, i když vás úporně přemlouvá, aby jste rozbili McDonald’s. Ačkoliv je tedy Consumer CULTure naprosto průměrná hra a může dokonce chvíli i bavit, za upocenou snahu o propagandu jde hodnocení o bod dolů. Zahrajte si raději hezký vykořisťovatelský Transport Tycoon.
Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

40 %

Hodnocení čtenářů

35 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 9 čtenářů



Nejčtenější

Feral
V graficky excelentní akci Feral si vyzkoušíte kůži divoké šelmy

Smysly jako divoká kočka, ostré zuby, ještě ostřejší drápy. To jsou vaše devízy. Prostředí kolem je plné nebezpečí, ale také bezbranné kořisti. A hlad je téměř...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.