Hra je vlastně jedním neustále běžícím levelem, který je rozdělen do několika vln, v nichž přicházejí nepřátelské jednotky. Pro každou vlnu je předepsaný přesný počet protivníků ,které máte za úkol sestřelit, přičemž toto číslo úměrně stoupá s počtem dokončených „waves“. A tak zatímco začínáte s pouhými čtyřmi terči, které navíc budete muset pracně hledat na mapě, v takové šesté vlně se dostanete až k poměrně závratnému čísli 30, což znamená poměrně slušně zaplněnou herní plochu. V souvislosti s vlnami je třeba uvést, že s každou novou příchozí se terén pod vašima nohama dynamicky změněn, což je poměrně radost pozorovat.
Dostat se až do vln se závratně vysokým pořadovým číslem nebude až tak velký problém díky hned několika maličkostem, které vám dobu strávenou ve hře značně zpříjemňují. Jednak je to neustále dobíjení zdraví, které částečně vyrovnává vaše neustále úbytky způsobené srážkou s nepřátelským projektilem či přímo s nepřítelem samotným. To vám na konto zpátky přibývá bez jakéhokoliv přičinění. Dále pak do hratelnosti promluví poměrně obsáhlý zbraňový arzenál, jehož projektily vypadávají ze zabitých jednotek. A tak se setkáte s jednoduchým laserem, automatickým kulometem, naváděnými střelami, brokovnicí a řadou dalších. Ty mají samozřejmě omezený zásobník a může se tak snadno stát, že vám dojdou projektily. K celkové variabilitě hry přispívají i nově se objevující druhy nepřátel, které obohatí původně se jen valící modré kuličky. Po jejich boku se posléze objeví červení daleko pohyblivější nepřátele schopni používat vlastní zbraň, stejně jakou dlouzí hadi či obří tanky jasných barev, které vás navštíví ale teprve po několika minutách strávených ve hře.
Celkově je Cosmic Armaggedon zajímavou akční hrou zpracovanou do třech dimenzí, které nabízí zábavu na dlouhou dobu. Pokud se akčním hrám zcela nebráníte, mohu jedině doporučit...