Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Craft of Evil – kdo se bojí, nemůže do lesa.

Naše hodnocení

30 %
StáhniStáhnout
Žánr adventura
Licence Freeware
Výrobce Buckethead
Velikost 17 MB
Mirror mirror
 
  • hudba
 
  • hloupý a špatně uplácaný příběh
  • i to, co by mělo být zábavné, je vlastně docela nudné
Nepěkně nepodařené hledání podivné relikvie v příběhového guláše nudných stereotypů a nelogických rozhodnutí.

CraftofEvil_04 | foto: Bonusweb.cz

CraftofEvil_01Titulek dnešní recenze je poněkud zavádějící. Pravdou je, že v Craft of Evil se do žádného lesa nepodíváme. Nicméně vzhledem k tomu, že hra se snaží alespoň na první a možná i poslední pohled tvářit jako vážně míněná hororová adventura, je informace sálající z tohoto titulku až na ten "les" poměrně pravdivá.
CoE je netradičně tradičně na AGS enginu pojatá hýžďové svaly napínající first person adventura. Koukáte se tedy na celý svět z pohledu hlavního hrdiny (To pro ty, co už "neználkovsky" šmátrali po slovníku .), což je pro děsivé a atmosfericky agresivní hry poměrně vhodná volba. Tímto zorným úhlem sledujeme příběh našeho hrdiny, jehož jméno nemá nejmenší cenu zmiňovat, nehledě na to, že jsem ho už zapomněl. Co už zmiňovat má smysl, je jeho velmi krátce zmíněný pohnutý životní úděl, problémy s mafií, nazveme-li to tak a následně vyslání našeho hrdiny do podivného bohapustého domu, odkud má přinést jakýsi artefakt.


CraftofEvil_02Když jsem začal CoE hrát, do jisté chvíle se celá záležitost jevila jako poměrně racionálně příběhově podaná věc. S tímto názorem jsem se ale záhy rozloučil, když mi hra začala nepříjemně "smrdět". Jsem člověk s fantazií, občas jsem i překvapen s jakou, ale v momentě, když mi někdo před nos naservíruje zápletku o magickém poháru, duchovy nějaké pirátské bukanýrky a "strašlivém" monstru, kterým je Skaarj z Unrealu, ale tady se mu říká ghůl a to všechno na popředí naprosto obyčejně vypadajícího prostředí, je to trošku... "debilní", řekněme si na rovinu. I kdyby se autoři jakkoliv snažili a poctivě od podlahy budovali napínavou či tísnivou atmosféru, což stejně vůbec nedělali, příběhový guláš těchto rozměrů by dokázal dokonale vyhubit jakékoliv herní napětí. Možná i to vysoké. Je to podobně hru degenerující fakt jako kdyby se uprostřed hraní Silent Hillu najenou objevil Goofy a Kačer Donald. Hm, to by nemuselo být až tak zlé, ale pointou je, že tady se to atmosféricky šíleně nepovedlo.


CraftofEvil_03Bohužel, toto není jediná vada na "kráse" CoF. Kromě nepovedeného příběhu a atmosféry zamrzí i fakt, že hra je vlastně dost nudná a nezáživná. A navíc velmi krátká, což ale radši ani nebudu v tomto případě považovat za negativum. Všech těch několik velmi málo zákoutí, které ve hře uvidíte, je naprosto statických a i když se občas obeví nějaká hudba a asi jednou řešíte jakýsi hru "ozvláštňující" rébus s knihami, je to celkově velmi bídné. Ještě něco k těm zmíněným knihám. Podstatou tohoto rébusu, zda-li se to tak dá nazývat je sestavení knih do přesně daného pořadí tak, jak to popisuje svitek, který ve hře najdete. Bylo by to skutečně fungovalo, přece jen tento typ hádanek se objevuje v každé druhé hře, ale zde ani toto nefunguje a to díky nechutně rozostřeným texturám oněch knih. Ve svitku je sice napsáno, že druhou knihou má být ta, na jejímž přebalu je něco, co má připomínat obličej, ale textura té knihy je natolik rozmazaná a nevýrazná, že splnění tohoto úkolu bylo v mém případě spíše zásahem náhody, než nějaké předem promyšlené kombinace.


CraftofEvil_05Sečteno a zavrženo. Pokud máte obrovské nutkání něčím zničit deset minut svého životního času, CoE zkuste. Jinak si stáhněte nějakou lepší adventuru s nálepkou "hororová", kterých se na Plných Hrách válí kopka. Na Craft of Evil je bohužel nejlepší a nejnapínavější název.

Autor:

Hodnocení hry

Naše hodnocení

30 %

Hodnocení čtenářů

57 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 29 čtenářů

  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?

Craft of Evil – kdo se bojí, nemůže do lesa.

Jsem velmi rád, že naši čtenáři jsou tak ohleduplní, že je tíží obavy z toho, že někdo z redaktorů má problémy... Třeba...
Sam Bell Je divné, že dvojitá kontrola propustí překlepy jako `najenou` a `obeví`?!
BcJazz Jak je vidět, dnešní mládež už ve škole zřejmě jen spí... Ovšem když jsem bral metaforu ve škole já... taky jsem usínal...
drunkennovice Nevím, jak autor prisel na to, ze craft znamená les. Kdyby nebyl líný alespoň nahlédnout do slovníku, našel by tam...
Vstoupit do diskuse

V diskusi je 10 příspěvků, poslední příspěvek 22. 1. 2011, 9:52

mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.