Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cut It - rozřežte se na kousky

aktualizováno 
Autor známého Crayon Physics se vrací na místo činu a snaží se pojmout svou hru z trochu jiného úhlu.
72

Cut It

Platforma: Freeware
Výrobce: Kloonigames

  • hratelnost
  • grafika

Stáhnout

Cut It 1Čeho může nezávislý vývojář nejvýše dosáhnout? Pro většinu to bude nejspíš hlavní cena na Independent Games Festivalu. Fin Petri Puerho ji vyhrál před dvěma lety se hrou Crayon Physics. Hrátky s fyzikou a prosté čmárání objektů na papír se od té doby dočkalo doslova stovek následovníků. Jemu však nestačilo ustanovit novou kategorii her a spokojeně své dítko vylepšovat. Od té doby vydává pravidelně jednu hru měsíčně, jejíž vývoj trvá přesně jeden týden. Testuje různé koncepty a neustále se učí. Občas se některá z her dostane až na Plné hry. Ta dnešní je přesto něčím výjímečná. Vychází totiž z původního Crayon Physics a jde o jakousi retrospektivu, aneb jak jinak by šel koncept z jeho pohledu pojmout.

Cut It 2Nutno však přiznat, že si přeci jenom vypůjčil jako základ již jednu z her navazujích na Crayon Physics. Svět objektů si totiž nevytváří hráč, ale je již předpřipraven. Vy ho jen za pomoci nůžek upravujete k obrazu svému. Úkol je jednoduchý: musíte dostat bílý čtverec na zelenou podstavu. Někdy je v levelu podstava jen jedna a připomíná podlahu, jindy jde o úzký hranol někdy v prostoru. Ve splnění úkolu vám budou nápomocny další objekty, které lze libovolně rozstříhat na malé dílky. Někdy je musíte jenom podetnout jako strom v lese a vytvořit jakousi lávku či nakloněnou rovinu, jindy je to sofistikovanější a musíte z něj odřezat třeba více částí.

Petri v Cut It zúročil své zkušenosti s fyzikálními modely z předchozích her, což je pro hratelnost naprosto klíčové. Dobře jsou ošetřeny i situace, kdy kostka jakoby uvízne v prostoru a přestože se pohybuje velmi pomalu, vám je již předem jasné, že se jí na místo dostat nepodaří. Taktéž se neberou v potaz situace, kdy se při pádu odrazí do plošinky a dopadne mimo ni. Musí na ní zkrátka spočinout v klidném stavu.

Cut It 3Grafika hry byla pomyslnou Achillovou patou, na které se krátký čas k vývoji (pět dnů!) nejvíce podepsal. Přestože jsou na ploše jenom jednoduché objekty, snahou o vystínování se zcela nezdařil antialiasing, což je patré v pohybu i v klidu. Poněkud nevhodně byla zvolena i bílá barva hlavní kostky, která splývá s pozadím a vy si hůře uvědomujete její skutečnou velikost (tedy především váhu) a vliv na okolí. Pochválit naopak musím příjemnou hudbu.

Cut It není vlastně nic nového pod sluncem a podobných her jsem hrál desítky. Přesto je něčím jiný. Levely jsou designovány tak, že nemusíte na počátku dlouze přemýšlet, kde říznout, protože na první pohled obvykle řešení neuvidíte. Musíte tak neprve spustit padající kaskádu a poté se rychle přizpůsobovat vzniklé situaci, díky čemuž je hra oproti svým bratříčkům mnohem víc akční.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

72 %

Hodnocení čtenářů

57 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 21 čtenářů



Nejčtenější

Feral
V graficky excelentní akci Feral si vyzkoušíte kůži divoké šelmy

Smysly jako divoká kočka, ostré zuby, ještě ostřejší drápy. To jsou vaše devízy. Prostředí kolem je plné nebezpečí, ale také bezbranné kořisti. A hlad je téměř...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.