Lidičky, já mám radost. Stejně jako rybář, který si nese domů svůj kapitální úlovek a těší se, až ho doma všem ukáže. Mám dneska potřebu pochlubit se vám se svým úlovkem, který jsem vytáhl z moře internetu. Tedy hrou s názvem Deadly Rooms of Death (často psáno jako D.R.O.D.).
Dle názvu by jste možná soudili, že nejde o žádný trhák, ale po chvilce hraní gamesa D.R.O.D. každého přesvědčí o opaku. Zvláště potěší staré herní kmety, jimž jistě připomene starou gamesu WURMI (velmi rozšířenou na platformě Robotron) a dále pak její předělávkou Clutter, což byla její verze pro PC.
S dnešní hrou D.R.O.D. se rozhodně nudit nebudete. Jedná se totiž o bludišťovou pařbu, v níž ovládáte rytíře s mečem a snažíte se projít mnoho spletitých levelů, v nichž na vás na každém rohu číhají nepřátelé. Váš úspěch závisí pouze na tom, jak si vše dokážete promyslet dopředu a zvládnete reagovat na určité okolnosti ovlivňující postup do dalších kol. Nepřátelé se pohybují jen, pokud se pohnete vy. Dalo by se říct, že se střídáte podobně jako u šachů nebo v jiných tahových strategiích. V každém kole je hrací plocha rozdělena do čtverců, po nichž se můžete se svým hrdinou pohybovat v osmi směrech. Hrdina s mečem zabírá dvě čtvercové plochy a kdykoliv se nepřítel dostane na místo, kde se právě nachází váš meč, je s náležitou krvavou animací odstraněn ze světa živých. Běda, jak se nepřítel dotkne samotného hrdiny, to je naopak konec s vámi a jste nuceni si kolo zopakovat od posledního záchytného bodu. Někdy je také vhodné využít možnosti zůstat na svém místě a dát tedy svůj tah nepřátelům. Jsou tu různé brány a objekty, které vám dovolí se pohybovat pouze v jednom určitém směru.
Proti vám stojí několik tvorů a každý z nich má svůj specifický způsob pohybu. Například štěnice se proti vám vydávají přímo, krvežíznivé oční bulvy po vás jdou pouze pokud vás zahlédnou, což tedy znamená, jen když stojíte v jejich zorném poli. Hadi vás budou nemilosrdně provázet za zády, dokud je v zatáčce nesetřesete. Zkrátka každý nepřítel má rafinovanou techniku, jak vás dostat. A designéři levelů vás rozhodně nešetřili a přichystali pro vás velice zapeklité chytáky, které vám dají někdy hodně zabrat, než přijdete na správné řešení.
Co mě na hře velice imponuje je fakt, že to není žádný amatérský výstřelek programátora, který nevěděl, co má dělat o jarních prázdninách, ale projekt, na kterém se podílely desítky vývojářů a betatesterů vedených teamem Caravel Software. Dalším opravdu zajímavým prvkem je také to, že hra obsahuje volbu demo, v níž program ukáže, jak se dají nejefektivněji projít náhodně vybrané levely, což slouží jako ukázka toho, co vše na hráče čeká. Přestože v D.R.O.D. jsou části, na nichž se dá vyloženě zatuhnout, je hra z hlediska zpracování opravdu zajímavá a rozhodně stojí za stáhnutí.
- sobota 14. května 2005
- 4