Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dark Ocean – sama na moři

  7:47aktualizováno  7:47
Posádku výletní lodi postihla tajemná nemoc a cesta na svobodu bude dlážděná jejími mrtvými těly.
60

Dark Ocean

Platforma: Freeware
Výrobce: Universidad Pompeu Fabra

  • Atmosféra
  • Hororová hratelnost
  • Bugy & nevysvětlené principy

Stáhnout

Chybí vám likvidace zombies? Střílečka Dark Ocean vaše tužby nasytí. Příběh o osamělé námořní techničce, která je poslední žijící členkou posádky turistické lodi a musí se nějak dostat na svobodu, je zpracován s řemeslnou zručností. Kompletně trojrozměrná moderní grafika zdárně imituje komerční hry, a atmosféra se snaží nahnat husinu tvrdou jako kámen. Bohužel ani tomuto dílku se ale nevyhnulo několik školáckých chyb.

Dark Ocean

Dark Ocean

Dark Ocean

Dark Ocean

V pohledu třetí osoby se tak klestíte skrze zamořené plavidlo. K dispozici jsou pouze podomácku uklohněné zbraně jako světlice či fotoaparát s bleskem (neboli v podstatě příruční plamenomet a nekonečný oslepující granát), a s takovým skromným vybavením je přímo radost postupovat metr co metr ve strachu, že se zpoza rohu vyvalí více nepřátel, než kolik máte munice. Hlavní překážkou hry je ale stavba prostředí a nutnost prohledávat každou píď, dokud se nespustí skript.

Vskutku, Dark Ocean přespříliš vsadil na limitování hráčových možností. Jeden příklad na všechny – hra vám zpočátku jasně řekne, že zombie lze perfektně zapalovat pomocí světlic (pomiňme, že v rámci žánrových klišé by taková potvora byla na chvíli ještě nebezpečnější). Velmi brzy po začátku hry ale objevíte nemrtvé, skrze které světlice prostě prolétávají. Chyba? Ano, ale na straně vývojářů. Tyto azbestové nemrtvé (graficky k nerozeznání od zapalitelných) totiž musíte nalákat do kaluží oleje, tyto pak zapálit, a teprve poté si nad jejich doutnajícím tělem můžete připálit vítězný doutník.

Je třeba ovšem přiznat, že Dark Sea se úspěšně daří sázka na atmosféru. Potemnělé a zdevastované prostředí budí strach. I zde se ale ukazuje problematické finální vyvedení. K čemu umisťovat hru na palubu lodi, když se nedočkáme kymácení ve vlnách ani intermezza se zaplavovaným podpalubím? Vývojáři si ignorováním podobných možností zavřeli spoustu okouzlujících momentů. Je na vině nedostatek času nebo schopností?

Dark Ocean

Dark Ocean

Dark Ocean

Dark Ocean

Je cosi shnilého v herním království. Zombies jsou skoro všude a tak trochu to ukazuje na problémy videoher jako média. Nač řešit etiku střelby do oponentů, což dokonce probleskává i z primitivních válečných her typu Call of Duty, když víme, že zombies jde jenom o naše maso? Nač řešit umělou inteligenci, jež překvapí, když víme, že zombies prostě zbožňují pohled do hlavně virtuální brokovnice? Nač řešit společenskou alegorii, o což se zombie filmy v minulosti snažily, když stačí prostě nabídnout atrakci hororu? Skutečnost, že si boj se zombies jako své téma vybrali absolvující studenti, přitom naznačuje, že na tom zřejmě nic nezmění ani nová generace vývojářů.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

62 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 19 čtenářů

Témata: Loď


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.