Darx je takovou hrou stojící na pomezí rozumné arkády a logického projektu. I když se vám u toho mozkové závity rozhodně nezavaří, dobré plánování a trocha štěstí navrch mohou s konečným výsledkem rázně zamávat. Po celou dobu ovládáte malou plošinku, která stojí na konci pohyblivého pásu. Ten je rozdělen celkově do pěti oddílů, přičemž v každém se samostatně a nezávislé na těch dalších pohybuje vždy jedna kostka v danou chvíli. Kostky jsou pak různobarevné – modré, fialové, červené či žluté a na vás bude vyčkávat na konci pásu a v momentě, kdy se zde kostka objeví, okamžitě po ní skočit, nechat ji přistát na vámi ovládané plošince, přičemž teprve poté s ní můžete dále pracovat.
Pokud jste si dobře všimli, pod pásem se nachází také pět odkladišť, tam ale nemohou barevné pláty padat zcela samy, proto je zde budete muset odkládat vy – a to teprve ty vlastnoručně chycené. Jediným zmáčknutím klávesy je odhodíte na odkladiště, které se nachází přímo za vámi, přičemž samozřejmě že bude nutné opravdu si vybírat. Cílem hry totiž je na odkladišti nahromadit kousky stejné barvy a to nejlépe tak, abyste splnili jedno z pravidel. Body se vám totiž načítají v momentě, kdy se vám podaří nahromadit kousky stejné barvy na sobě – a to minimálně tři. V takovém případě ale jde spíše o bezvýznamnou almužnu a podstatně vyššího ohodnocení se dočkáte v případě, že se vám podaří docílit horizontální nebo snad diagonální trojice. Postupem času se samozřejmě dočkáte lehkého zrychlení posunu kostek, ovšem nejde o nic závratného. A možná je to škoda, takto pro mě měla hra po dlouhé minuty téměř stejné tempo a po jisté době mě zkrátka přestala bavit.
Navíc ani grafická stránka není zrovna světová. Černé pozadí mohlo být podstatně lepší a ani zbytek herní plochy nepřekypuje nápaditostí a detaily. Možná právě proto si od nás projekt odnese jen lehce nadprůměrnou známku.