Úkolem hráče bude ovládat obří a poměrně dlouhou housenku, hada či prostě jiného plaze, který je netradiční hned v několika formách. Zejména překvapí svou velikostí, která všechny přesvědčí o tom, že o žádnou neškodnou žížalu skutečně nejde. Vyskytuje se zejména v podzemních oblastech vyprahlé pouště a je striktní masožravec. Vzhledem k jeho velikosti ale je jasné, že broučci a mravenci nebudou patřit na jídelníček. Místo toho si had jako hlavní menu s opravdovou chutí dá celého člověka či některého z větších savců.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zvíře čistě podzemní, nemá k podobných pochutinám zas až tak často přístup. Naštěstí ale díky svému velkému tělu dokáže vyvinou velkou sílu a čas od času se vymrštit nad povrch a jídlo si vychutnat. A příležitostí se mu k tomu naskýtá až neuvěřitelně mnoho, jako by se nacházel na velice rušné silnici, křižovatce, kde se střetávají lidé s různou barvou pleti a mezi nimi volně prochází sloni a další obrovská zvířata. Terčem útoku mocného ještěra se dokonce mohou stát i ptáci či letadla, pohybující se i několik metrů nad zemí.
V praxi je ovládání velice jednoduché, v čemž spočívá hlavní kouzlo hry. Cílem je nasbírat cop nejvíc kilogramů masa, což je vám načítáno podle velikosti aktuálního úlovku. Ten získáte pouhými jednoduchými pohyby kurzorovými klávesami, jimiž řídíte hadův pohyb. Když se rozhodnete, stačí ho jednoduše navést na kraj země, on sám od sebe vyletí vzhůru a po cestě s otevřenou pusou bude získávat všechny pochutiny, aby následně opět vlivem gravitace spadl dolů. Aby to neměl tak jednoduché, začne se zejména lidská rasa proti jeho chrabrým výpadům bránit a to hned několika způsoby. První jsou nastražené miny, které v případě, že do nich narazí vyvolají mohutný výbuch. K jinému úbytku zdraví může dojít v momentě, kdy se střetnete s projektily vystřelovanými speciálními pouštními lovci.
Death Worm byl pro mě jedním velkým překvapením. Hra, od níž jsem nic výjimečného, mě okamžitě chytla a zabavila až do doby, kdy jsem na kontě měla již několik set až tisíců kg masa. Návyková hratelnost je zkrátka tou hlavní zbraní, kterou se může projekt pochlubit ...