Ačkoliv by někomu mohlo připadat zbytečné přinášet ve dvou dnech za sebou remake stále té stejné hry, jak se sami záhy přesvědčíte, Diamond Mine je diametrálně odlišná hra. Samozřejmě že se setkáváme se stejným konceptem a na první pohled totožným hlavním hrdinou, tvůrci ale tento projekt pojali úplně za jiný konec než jejich kolegové, což je ale třeba hodnotit jedině kladně.
Srovnávání s Excalibur Dizzy se nejspíše nevyhneme a tak je hned ze začátku třeba vyzdvihnout dějovou linii, která se u dnešního dílka podařila zakomponovat, podat i vymyslet podstatně lépe. Autorům se podařilo vybočit alespoň částečně z těch nejtrapnějších klišé, což je jedině dobře.
Rozhodně povedený je i okolní svět, který má narozdíl od Excalibur Dizzy podstatně více retro ražení. Zatímco autoři zmiňovaného předchůdce se autoři snažili co nejvíce přiblížit aktuálním grafickým trendům u Diamond Mine se naopak snaží udržet grafiku co možná nejvěrnější předloze, což se také díky sympatickým jednoduchým heroicky působícím zvukům jedině daří. Skvělému dojmu napomáhají i rozliční nepřátelé, které budete potkávat jak na souči, ve vzduchu, tak i pod mořskou hladinou. A tak se setkáte s pršícím mrakem, podmořskými chobotnicemi či rybami, pavoukem snášejícím se na jednoduché pavučině směrem dolů atd. S podmořskými potvorami souvisí i poměrně zajímavá vlastnost Dizzyho, kterému bylo do vínku narozdíl od většina arkádových hrdinů udělena schopnost se potápět i bez jakéhokoliv vybavení. To se mu ale povede jen na krátkou dobu, po níž je třeba s ním okamžitě utíkat k hladině a nadýchat se čerstvého vzduchu.
Sečteno a podtrženo bude boj mezi Dizzy remaky nesmírně krutý, což nám již potvrdily dva doposud zrecenzované projekty z celkového počtu tří účastníků. Brzy se podíváme na posledního zbylého ...