Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Die – nápad není vše

  23:10aktualizováno  23:10
Velice originální nápad. Ne moc dobré provedení.
40

Die

Platforma: Freeware
Výrobce: David

  • velice originální základní koncept
  • celkem pěkná grafika
  • naprosto nevyužitý potenciál
  • nezajímavé
  • převelice krátké

Stáhnout

Nejoriginálnější myšlenky se nejčastěji nerodí naprosto z nových idejí, ale pouze se změní pohled na věc či přístup. Die přichází ve své podstatě s dokonale novátorským konceptem, přičemž pouze mění to, co všichni důvěrně známe. Jednoduše to dělá obráceně. Místo hraní za další postavičku ve spleti arkádových úrovní hrajete právě za ty úrovně. Nechápete? Čtěte dále.

Die_07
Die_06


Všemožných druhů plošinovek jsme tu měli snad za jediný poslední měsíc plný pytel na mrtvoly. Všechny byly svým konceptem podobné, ale za to se nelze hněvat. Stejně tak, jako jsou akční hry postaveny na střílení nepřátel, válečné strategie na velení jednotkám, tak arkády jsou koncipovány jako hry, kdy se snažíte proskákat z jedné strany levelu na druhý, pokud možno v ideálním případě, aby vás nic nesežralo, neroztrhalo, nebo nenapíchlo. Od dob Maria je to všechno velmi podobné. Systém Die je ale obrácený.

Die_01
Die_02

Místo hraní za postavičku, hrajete za jakéhosi designera úrovní a snažíte se hlavního hrdinu zabít. Místo arkády se tak setkáváme spíše s jistým druhem logické hry spojené s lehkou taktikou, kdy je potřeba různé prvky úrovně (plošinky, ostré hroty, ozubená kola) sestavit tak, aby byl hrdina naveden pokud možno přímo do spárů jisté smrti. Originální koncept? Bez debat! Geniální? Možná ano.

Die_05

Co pozitivního však Die předvádí ve sféře koncepce, to zcela zadupává do země mizerným zpracováním. Co se týče toho technického, není hře moc co vytknout. Ovšem kromě prvotního nápadu není ve hře nic, za co bych ji mohl doporučit. Velmi originální ideu nijak nerozpracovává a místo toho nám nabízí pouhých osm (!) úrovní, které jsou tak nudné, až je mi do breku. Žádné nápady, jen předvedení, jak by to asi možná mohlo vypadat a vše je za pět minut herního času pryč.

Die_03

Počítačem ovládaná postavička, kterou máte zabít, se pohybuje dost nečekaně a nelogicky. Občas skočí kam nemá, občas neskočí vůbec. Nejhorší ze všeho však je, že i přes nesporný fakt, že původní nápad si to přímo žádá, hra nenabízí vůbec žádnou variabilitu, jak úroveň dokončit. Místo taktického skládání levelů tak hra řekne pouze: „Tady máš ozubené kolo, jakmile postava vyskočí, dej ho na toto místo, aby ji rozsekalo.“

Naprosto promarněná šance stvořit něco neskutečně originálního a úžasného. Tak se mi Die jeví. Kromě základního nápadu, který je vynikající nenabízí vůbec nic, co by stálo za dlouhé povídání. Bohužel je to tak. Tak extrémně promarněnou šanci jsem už dlouho neviděl!

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

40 %

Hodnocení čtenářů

26 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 16 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.