V Dig Dug Aftershock se zhostíme ovládání malého a podivně oblečeného chlapíka. Ten si na svá bedra uvázal nelehký cíl. Musí totiž vyčistit celé podzemí od nežádoucích obyvatel a že je jich požehnaně myslím netřeba dodávat. Prvních pár sekund hry se nacházíte nad zemským povrchem, ovšem je to na dlouhou dobu naposledy. Hned posléze si totiž začnete jednoduchým způsobem kopat podzemní chodbičku a plnit svůj úkol.
Důležitá informace je, že podzemní tvorové žijí ve skupinkách. Nemusíte s tedy bát, že by vás a vaši zemní vrtačku otravovali na každém centimetru. Cílem ale pokaždé bude nepozorovaně se dostat do jejich hnízda, kde se pohybují zpravidla konstantní rychlostí zleva doprava a naopak. V tomto případě si bude třeba najít odpovídající systém, aby vás při některé ze svých cest neodhalili a nezabili. Jakýkoliv styk s nimi je totiž pro vás okamžitě smrtelný a navíc, kdykoliv se napojíte přímo do jejich nory, začnou pochodovat i nově vytvořenými uličkami. A s tím souvisí další věc, kterou si bude třeba pohlídat. Jestliže totiž vykopete zbytečně moc chodeb, vaše oběť vám jednoduchým způsobem pláchne a chytit ji posléze nebude vůbec nic jednoduchého.
Zabíjení podzemních tvorečků s pak děje jedním jediným způsobem a sice za použití vaší příruční vrtačky. Tu je třeba do nepřítele zarazit a nějakou chvíli nepustit. To způsobí, že se okamžitě nafoukne a po určité chvíli definitivně praskne. Během chvíle co jej držíte a zabíjíte vám ale do zad může kdykoliv přijít jeho kamarád a pomstít se.
Čím hlouběji jste pod zemí, tím nepříjemnější by bylo začínat úplně od začátku a tak jednou za čas narazíte na nový respawn point, toho se je třeba nejprve dotknout, čili si k němu prokopat chodbičku, posléze se již u něj budete stále rodit, přesněji řečeno do chvíle, než si stejným způsobem neoznačíte nějaký jiný.
Sečteno a podtrženo mě Dig Dug Aftershock mile překvapil Autoři si vzali za vzor zajímavou neotřelou hříčku a jejich remake je nejen dobře vypadající, ale také skvěle hratelný a to je přeci to hlavní.