Moderní hry na hrdiny nabízí většinou rozsáhlé trojrozměrné světy, ve kterých dbají hlavně na spektakulární zážitek a vizuální dojem. V Discord Times se vrátíme do historie, a to nejen díky tématu, ale především hernímu stylu. Akce tu na vás čeká takřka za každým stromem a nemusíte trávit zbytečně hodiny a hodiny bezcílným bloumáním.
Jak bývá u těchto her zvykem, vašim prvním rozhodnutím bude výběr povolání mezi rytířem, hraničářem nebo mágem. Jejich schopnosti jsou dány mixem bojové síly, odolnosti a umění kouzel. Děj se odehrává v zapadlém královstív prolezlém korupcí, kde se dáte do služeb krále a pokusíte se obnovit pořádek a jeho zapadlou slávu. Potýkat se budete nejen s lapky v temných lesích, dobývat hrady, ale nebudou chybět ani postavy z říše nemrtvých.
V Discord Times bojujete klasickým “karetním” způsobem. I když tak máte papírově silnější parametry, musíte zvažovat více faktorů, najít optimální sestavu, určit pořadí a rozmístění jednotek podle jejich iniciativy atd. I na oko silnější sestava se může totiž lehce proměnit v hromádku popela a není dobré podceňovat žádnou bitvu.
Ekonomika je nastavena poměrně přísně, každý zdroj je dobré maximálně využívat, nesyslit si věci v inventáři a přebytečně investovat do drahé zbroje. Poměrně snadno se totiž stane, že nebudete mít na platy a vaše družina se rozpadne. Základem jsou vaše državy, kdy máte peníze z osvobozených vesnic nebo hradů. V tomto musíte postupovat opatrně. Příběh vás sice neustále posunuje dál, ale ekonomické zázemí bude neustále v ohrožení. Hrady ve vaší správě tak musíte střežit, jinak přijdete o zdroj peněz a nebudete mít prostředky na další postup.
Způsob ovládání je asi jedním z mála záporů, u nichž sem přesvědčet, že byl již překonán v době vzniku samotné hry. Zbytečně je zdůrazňován počet kroků a jejich návaznost na počítání času. Zde by byla větší volnost určitě na místě.
Discord Times jsou původně komerční hrou. Grafika už podle současných kritérií patří do muzea, ale v hratelnosti neztratila nic ze svých kvalit. Naopak je o to vzácnější, že podobně komplexních a rozsáhlých her už je poskrovnu.