Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se vám líbí Martyho hry?

Rozhovor s autorem, jehož famózní herní série Život není krásný bude v blízké době pokračovat již pátým dílem. O tom, že autor bere život s lehce ironickým nadhledem, podobně jako jeho hry, se lze dočíst v následujícím rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jsou sqelí
0/0
9.12.2004 2:39

Nemo

grafárna

V jednoduchoti je síla a tohle myslim vystihuje martyho grafárnu

 

0/0
3.2.2004 1:19

Franta Soukup

grafika
Pro ZNK si nedokážu představit jinou grafiku!!!!
0/0
1.2.2004 5:29

Pekař

Grafika
Velice zajímavá diskuze, která je mi trochu blízká. Martyho grafika není opravdu moc propracovaná, ale věřím, že za jeho grafikou se skrývá obrovské množství práce.Vím moc dobře, kolik stojí času a dřiny nakreslit byť jen trochu grafiky.Hráči, kteří píší, že by to zde nakreslili lépe (a kreslením se nezabývají) si moc fandí. V jednom příspěvku od anonyma se píše, že každý kolemjdoucí po ulici starší 15 let, by to nakreslil minimálně stejně dobře jako Marty. To nesouhlasí! Vím jak kreslí lidé okolo mě a většina by to, co Matry, nenakreslila. A určitě tady lidé okolo mě nejsou jiní než jinde. Pamatuji si na diskuzi u Nukleárního Karla, kde taky něktří lidé grafiku kritizovali. Mě se Martyho grafika libí, i v NK byla velmi slušná. Každej přeci nějak začíná, nikdo nenakreslí první obrázek dokonalej.Jo, grafika by mohla být lepší, ale to by mohla být vždy lepší! Ti, co píšou, že grafika je špatná určitě nikdy nic většího nenakreslili, protože kdyby jo, tak by měli úctu k podobným kouskům, protože by vědili kolik v tom je dřiny. Já taky kreslím (vytvářím hry) a ze své práce mám radost a myslím si, že odvádím vcelku kvalitní práci, i když vím, že má grafika není zdaleka dokonalá, že je amatérská a spoustě lidem se nelíbí. Nikdo se nikdy všem nezavděčí. A ještě jedna věc. To že Martyho postavičky vě hře neodpovídají lidské anatomii...proboha, co je to za žvásty!??!?(viz. anonym) Odkdy ve hrách musí být všechno jak ve skutečnosti?! Pokud bude mít postava ve hře 4 ruce, tak ať! Pokud postava umře jedním píchnutím špendlíkem do prstu, tak ať! Vždyt třeba u profesionálních závodních simulátorů se taky např. auto nechová podle všech fyzikálních zákonů, tak proč by se ve freewarovce měl Marty (nebo kdokoliv jinej) řídit podle anatomie člověka?! Já fandím všem freeware vývojářům, u kterých vidím snahu. Ať je grafika hezká nebo ne, kdo něco dělá, snaží se a jen nehraje a blbě nekritituje, tak si zaslouží úctu. S pozdravem PEKAŘ
0/0
30.1.2004 9:41

Martin Pohl

mimochodem...
v rozhovoru sem se nestihl zmínit o tomhle webu: http://znk.wz.cz
0/0
29.1.2004 6:59

Rexistens

Uchyl

Autor hry mi příjde jako uchyl.

Už jen ty odpovědi v článku (citace: 21. Máš ještě nějaké další koníčky? - Bičování pan a důchodců.)  vypovídaji dosti o jeho inteligenci a sklonech k absolutně přehnané a zbytečné vulgaritě. 

Myslel jsem, že mozek se výmývá z techna a ne z hip-hopu.

Grafiku bych nekritizoval. Někdo umí kreslit líp a někdo hůř a grafika ve freeware scéně nehraje zase tak velkou roli.

 

 

0/0
29.1.2004 1:25

Martin Pohl

omluva
chci se omluvit za ten rozhovor, když to teďka čtu tak musim uznat že některý věci jsem tam fakt trochu přehnal. nejsem úchyl :) jenom jsem pekelně znuděnej... no nic
0/0
29.1.2004 6:19

Iva Urbánková

Re: Uchyl

Ale, ale, takhle se o Martym nevyjadřuj, ""někdo má rád holky, jiný vdolky"", to je přece známé pořekadlo. Jeho hry jsem recenzovala, dělali jsme spolu i rozhovor, znám tedy jeho názory lépe, než kterýkoliv z vás, navíc anonymů. Musím se přiznat, že při recenzování ŽNK 1 mi trošku tuhla krev v žilách, ale vysvětlili jsme si to, pochopila jsem jeho mentalitu a dnes se musím přiznat, že mu fandím, je svérázný a osobitý a jde tvrdě za svým cílem. Takže jedna rada na konec, kritizovat můžete, ale dodržujte zásady korektnosti a slušnosti, Marty používá skutečně vulgárnosti, ale jen ve svých hrách, to na rozdíl od vás, kteří je takto používáte na jeho hlavu přímo v diskuzích, proto ty nejhorší jsem musela promazat. Pokud se vám jeho hry tedy nelíbí, pak je nehrajte, nebo stvořte lepší, ráda se na ně podívám.

0/0
29.1.2004 6:46

Adam Kolář

říká ti něco slovo: ""recese""?
0/0
1.12.2004 1:59

Swarm

tohle je na mě fakt moc
Pročetl jsem si tuhle diskuzi a nestačim se divit. Autor hry zde docela podrážděně reaguje na jednoho anonyma, který ho nařkl z ošklivé grafiky, tak nevhodným způsobem, že nad tím zůstává rozum stát, takže: Milý Marty, jestli by si to s grafikou opravdu někdy myslel vážně, tak v tuto chvíli jsi ještě na úplném začátku cesty. Sebekritika, kterou ti tady anonym před půl rokem doporučil, by ti nemálo pomohla. Já se zabívám kreslením a modelování už trochu delší dobu a když se podívám na tvé hry, tak nevidím zas až tak markantní rozdíly v pokročilosti grafického zpracování, které by se časem mezi výdáním dílů za celou sérii měli měly jevit výrazněji. Myslím, že kdyby jsi měl trochu sebekritičtější přístup, tak by tento aspekt hry byl dnes úplně jinde. Možná už jsi se dnes (po půl roce) změnil ve své přístupu, pak tenhle post můžeš s klidem ignorovat.
0/0
27.1.2004 6:58

upir

naprosty souhlas
naprosty souhlas se swarmem, i s tim pravym anonymem. Ta grafika je strasna a pokud k ni bude mit autor hry stejny pristup jako ma nyni tak se zrejme nejakeho zlepseni nedockame, pritom by to mohla byt celkem dobra parba. Autora neznam takze nevim jestli je to jen tim ze to je nejaky namachrovany typek ktery si mysli ze je nejlepsi a kdyz mu nekdo napise kritiku, tak se hned brani vsema moznamy zpusobama a misto toho aby ji vylepsoval hleda vsechny mozne vymluvy nebo jestli v tom je jeste neco jineho... Takze hodne stesti do dalsi prace a at uz to konecne za neco stoji :)
0/0
28.1.2004 7:10

Martin Pohl

osvětlení
mezi dílama nejsou nějaký markatní grafický, ale jsou tam. snažim se... vim že moje hry nemaj žádnou super grafiku, ale na freeware hru to není zas tak špatný (muj názor). co se týče předchozí diskuze - tam mi hlavně vadilo, že ten kritizujicí ty hry vůbec nehrál a posuzoval jen z třech vystavenejch screenshotů. u čtyřky a pětky jsem nad grafikou strávil dost času a myslim si že je určitě lepší než u předchozí dílů. toť vše. makam na sobě, ale je jasný že to nepřijde ze dne na den....peace
0/0
29.1.2004 6:16

Danca

ZNK
Sou to dokonaly hry!!!! parim ju uz asi od 12 let!!!! a nakazila sem tim i kamosky a vsechny znami!!!!proste SUPR!!!! MArty, ses jadnicka!!! 
0/0
27.1.2004 2:26

Leonardo Stalin

ZNK je SUPER!!
Jo, hratelnost je bezkonkurencne sqela ale abych rekl pravdu - i grafika je dost namakana - pekne prirodni, umelecka kresba od ruky, uz mam PLNE ZUBY tech trapackych sekavych 3decek ktere jsou absolutne bez deje! Long live to ZNK!!!
0/0
27.12.2003 3:32

ya
nestacim se divit...
0/0
4.6.2003 9:56

....
...je za tim víc práce než si myslíš...
0/0
26.5.2003 6:27

Ja nevim, okolni obrazky v recenzi na ZNK mi zabranuji v tom, abych si hru alespon stahnul, natoz abych ji snad nedejboze pustil. Nejen, ze mi pestrost palety barev pripomina me ranne mladi, ktere jsem stravil u 286ky s programem Zebra, oplyvajicim uzasnymi 16 barvami, ale ke vsemu Marty asi v zivote neslysel slovo anatomie. Diky tomu je ta zminka o brutalite spis jen ponekud spatny vtip, protoze z tech ""brutalnich"" obrazku v recenzi, by se sice leckomu asi udelalo spatne, ale rek bych, ze z ponekud jineho duvodu, nez je premira nasili. Nevim, jak jsou na tom ostatni aspekty hry, jako je treba pribeh, ale jestli chce vazne Marty delat jeste dalsich 11 pokracovani, tak pres to, ze rikal, ze chce pracovat sam, aby mel prehled, by se mel poohlednout po ochotnem schopnem grafikovi, nez se pusti do dilu ctvrteho.

Jeste bych chtel dodat, ze nejsem z te skupiny hracu, kteri stavi grafickou stranku hry nadevse ostatni. Rekl bych, ze prave naopak, ale co je moc, to je prilis. Na mem starem Atari 800 XE jsem hral hry s lepsi grafikou, nez ma serie ZNK. I kdyz musim dat za pravdu tvrzeni v recenzi ZNK3, ze je graficka stranka hry je standardni mezi freeware hrami, zvlaste ceskymi, ale pripada mi to spis ponekud smutne, nez ze bych si myslel, ze je to v poradku. Snad na tom jeste nejsme tak spatne, aby se nenasel nikdo, kdo by byl ochoten to nakreslit lepe bez naroku na honorar, nebo ano?

0/0
24.5.2003 6:35

....
než abys hodnotil podle obrázků uložených v jpg, tak si radši nějakou z těch her stáhnu (2 nebo 3) stáhni a zahraj... myslim že změníš názor
0/0
25.5.2003 9:41

Myslim, ze nazor nezmenim ani po desatem dohrani vsech tri dilu ZNK, protoze nevim, jak pozorne jsi cetl muj prispevek, ale ja hodnotil podle tech obrazku jen grafickou stranku hry a ne celou hru. (Dokonce jsem primo napsal, ze o pribehu a jinych aspektech hry nic nevim.) A podle mne jde podle tech obrazku z recenze ohodnotit grafika hry docela dobre, nebo snad nejsou ty obrazky v recenzi primo ze hry? (BTW pises ""obrazku ulozenych v jpg"", ale ver mi, ze jpg komprese uz tyhlety obrazky nijak zhorsit nemuze a navic si ji samozrejme pri hodnoceni odmyslim) Doufam tedy, ze se nenajde nikdo, kdo by mi tu chtel tvrdit, ze by to nemohlo mit alespon 256 barev misto 16ti, ze Marty umi kreslit krev, nebo snad dokonce ze postavy ve hre jsou delany podle lidske anatomie.
0/0
25.5.2003 1:24

moje rec...
grafika je uboha a hratelnost je snad jeste horsi...pokud nekoho zaujme jenom kuli tomu, ze je tam spousta sprostejch slov, a ""krve"" ...tak je to jen jeho problem. Hra (hry..) je to proste odflaknuta. Autor jednoduse vsadil na vulgaritu a ""brutalitu"" a spousta lidi mu to zere... ja ne. Nehleďte na muj nazor, jestli se vam to libi, hrajte...
0/0
25.5.2003 10:13

....
mám k tomu jedinou poznámku: UDĚLEJ TO LÍP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Marty
0/0
25.5.2003 9:39

..........
sory, v nejblizsi dobe se na adventuru nechystam, celkove adventury nemam moc rad... Hele,... dodej grafiku kera vypada zes ji delal dyl nez 15 minut, pridej par animaci, vychytej hratelnost, a mozna dil 'Zivot neni krasny 11' bude vypadat OK :)
0/0
26.5.2003 3:42

Jirka Staněk

netreba reagovat
to nevite ze anonymni dopisy se maji automaticky hazet do kose ? :)
0/0
26.5.2003 7:52

Mam dojem, ze v tomhle je trochu nevine, protoze jak se zda, tak vlastni jmeno je zde vysada, kterou maji patrne pouze platici BW Profi nebo tak nejak. Alespon ve formulari, ve kterem pisu tenhle prispevek, rozhodne zadna kolonka na jmeno neni. Mohl se sice podepsat primo do textu, ale asi ho nenapadlo, ze mu bude absenci jmena nekdo vycitat, kdyz neni jeho chyba, ze se nema kam podepsat.
0/0
27.5.2003 12:38

Oh. Me omluvy, nejak jsem se prekoukl a myslel jsem si, ze jsi odpovidal na prispevek z 25. 5.  10:13, ale jak se zda patri to k prizpevku z 24. 5.  18:35, z cehoz vypliva, ze tu hajim sam sebe ^.^; V tom pripade tedy plati porad to pred tim, akorat bych chtel jeste dodat, ze se sem klidne podepisu, jestli ti na tom tak zalezi, protoze si myslim, ze muj nazor je pravdivy, nebot kazdy musi na prvni pohled videt, ze Marty kreslit neumi. Takze si klidne rekni, jestli ti bude stacit prezdivka, nebo by si radsi me prave jmeno a ja ti ho sem napisu.

0/0
27.5.2003 12:56

hejhej
pane kritiku, nevadí mi že sis hru nestáhnul, nýbrž je dost povrchní hodnotit hru podle 3 obrázků... ZNK3 má dobrou grafiku, obrázky jsou dobře nakreslený a stojim si za nima, Marty umí kreslit.... a i kdyby... ty hry jsou přeci zdarma a já ti zde vlastně nabízím ""produkt"" zadarmo s tím že je to dělaný amatérsky (a dal sem si s tim hodně práce, né že né) a ty to musíš brát v potaz...kdybych to dělal profesionálně a chtěl za to peníze tak máš plný právo se zlobit, ale nechápu čeho chceš svým negativním vystupováním dosáhnout.... Mimochodem podepisovat se nemusíš protože tvoje jméno je irelevantní (nikdo ho nezná, takže stejně nikomu nic neřekne - pokud se mýlim tak mě zabij)....... twůj MARTY
0/0
2.6.2003 2:07

Mily Marty, jak uz jsem sem jednou psal, nehodnotil jsem podle tech obrazku hru, ale jen jeji grafiku. Prozrad mi prosim, co se ti zda na tom povrchniho (Ty obrazky tam jsou snad ze hry, ne?).

Omyl, ZNK3 ma hroznou grafiku, obrazky jsou dobre nakreslene tak leda jestli ti neni vic nez 10 let a Marty umi kreslit jedine v pripade, ze ty obrazky ke hre kreslil nekdo jiny.

Taky si si vsiml kolik lidi tvoricich freeware hry v poslednich letech, kdyz se jim neco vytkne, zaujme postoj: ""Mate to zadarmo, sakra! Co by ste jeste chteli! Koukejte bejt pekne sticha a hrejte!"" ? Je mi naprosto jasny, ze to nemuze vypadat treba jako Syberia, nebo tak neco, ale rekni mi jedinej duvod, proc by to nemohlo vypadat treba jako Indiana Jones and Fate of Atlantis a podobny adventury z te doby?

Tady bude asi nejake nedorozumneni. Z jakeho meho predesleho pispevku si nabyl dojmu, ze se zlobim? Me je to vcelku jedno, kdyz uz tak je mi spis lito, jak to dnes s freewareovou scenou vypada, nez ze bych se zlobil. Nevim, jestli je moje vystupovani tak negativni, ale jedine, v co jsem doufal bylo, ze by si se poohledl po nekom, kdo by to za tebe kreslil.

Ano, take jsem nazoru, ze nikomu nijak nepomuze, kdyz sem napisu sve jmeno. Ale take jsem to nebyl ja, kdo ho sem chtel mermomoci napsat. Odpovidal jsem jen na to, ze se maji anonymni dopisy ihned hazet do kose. I kdyz mozna ten podpis nebyl tak uplne od veci, protoze by me to odlisilo od ostatnich anonymu, coz by asi nebylo tak spatne, vzhledem k tomu, ze mi pises ""a dal sem si s tim hodne prace, ne ze ne"", pricemz ja jsem nebyl ten, kdo ti napsal, ze jsi delal grafiku 15 minut a nikdy jsem tu ani  netvrdil, ze jsi hru odflaknul.

0/0
3.6.2003 2:10

Iva Urbánková

Re:

Kdyby mělo být po mém, mazala bych anonymní příspěvky bez váhání všechny. Vytýkáš Martymu, že špatně kreslí, ale sám neznáš ani český pravopis, tím nemyslím jen tu chybějící diakritiku. Nech Martyho na pokoji a raději si vybrušuj češtinu, pak snad budeš moci kritizovat. Ale i tak je lépe uvést své pravé jméno, tvrzení, že tam na to kolonka není, neobstojí. Takového mladého chlapce je třeba povzbudit a ne do něj rýt, jako do hnoje. Když se ti to nelíbí, tak to nehraj, ale nezhazuj ho. Svedl by jsi snad něco lepšího?

IvaAries

0/0
3.6.2003 2:37

Sice nevidim zadnou spojitost mezi mym pravopisem a Martyho kresbou, ale pokud to chces srovnavat, tak to zkus takhle: Ja neumim cesky pravopis, to priznavam, ale taky nikde nesepisuji zadne povidky, knihy nebo tak. Zato Marty kresli pod psa, ale misto toho, aby se podival pravde do oci a pozadal nekoho, aby to za nej nakreslil, to kresli sam a jeste me div neukamenuje, kdyz na to upozornim.

Nevim jak moc je Marty mlady, ale jestli to, ze jsem mu slusne napsal, ze kresli spatne a ze by to mel prenechat nekomu jinemu, povazujes za ryti jako do hnoje, co je tedy podle tebe to, kdyz mu sem nekdo jiny napsal, ze je to odflaknute a ze by k tomu mel udelat grafiku, co vypada, ze ji delal dele nez 15 minut? Naopak, ja Martymu verim, ze u toho stravil more casu, nez to cele nakreslil. Jenze bohuzel neumi kreslit, takze na vysledku to neni vubec videt. Uprimne, jestli s Martym potkavate po ulicich tvory podobne tem ve hre, tak pravdepodobne zijeme kazdy na jine planete.

Jak se to vezme, napr. Marty mi sem napsal, ze u nejakyho takovyho xindla, kteryho stejne nikdo nezna, jako jsem ja, je to uplne jedno a ze muzu klidne zustat u pan Anonym (ne takhle doslova tedy). BTW Jasne, ze to tvrzeni neobstoji, vzdyt je to pravda a ta nikdy nikde neobstoji.

Uz jsem se lekl, ze sem nikoho nenapadne napsat ""Kdyz ses takovej frajer, tak bys to urcite zvlad lip, ze jo?"". Bohuzel te musim zklamat, protoze nekreslim, ale i pres to mohu uplne v klidu a bez sebemensiho prehaneni tvrdit, ze bych to lepe nakreslit dokazal. A to je prave na tom to nejsmutnejsi, protoze to poukazuje na to, jak strasne to je.

Nakonec bych se tu chtel Martymu omluvit za to, ze jsem chtel, aby mu grafika zbytecne nekazila zbytek hry. Avsak komu neni rady, tomu neni pomoci, ze. Takze mas me slovo, ze uz se to nebude nikdy opakovat. Proc bych tady taky mel porad dokola kazdemu psat, ze jsem hodnotil jen grafiku a ne celou hru, ze jsem te nechtel odradit, ze jsem jen chtel, aby byly tve pristi hry jeste daleko lepsi, dohadovat se tu o tom, jak hrozne spatne je psat jako Anonym, kdyz ani nemam moc na vyber, atp. Takze si tedy stuj za tim, ze kreslit umis, jak jsi mi psal. Jen, kdyz uz tam tak budes stat a nudit se, vem si tam prosim s sebou ucebnici anatomie cloveka a precti si ji (nejlepe nekolikrat).

0/0
4.6.2003 2:56

Iva Urbánková

Re:
OK, pochopila jsem, jsi profesionální diskutér a je to zřejmě tvůj koníček, tak jen tak dál.
0/0
4.6.2003 9:05

Jasne, cokoliv reknes. I kdyz je to trochu skoda, doufal jsem, ze se dozvim alespon co je tak spatneho na tom, psat anonymne, kdyz ta kolonka mi tu vazne chybi. (Jen tak na okraj, fakt nechapu, proc bych o necem takovym kecal.) Jo a obavam se, ze kdyz vyjdu na ulici a zastavim nahodne kohokoliv starsiho 15 let, ze to bude schopen nakreslit minimalne stejne jako Marty. A muzes si me tu urazet jak chces, nic to na tom nezmeni.
0/0
4.6.2003 12:51

haha
ok... vyjádřil sis svůj názor, ale na mojí budoucí tvorbě to nic nezmění.... dál si budu kreslit jak budu chtít a pokud si kvůli tomu žádnou mojí hru nezahraješ, upřímně mě to nebude mrzet....                                 zdatný kreslíř - Marty   ....sbohem.....         p.s. když klikneš na ""odpovědět"" tak se opravdu žádná kolonka pro vložení jména nezobrazí! nevím jestli to má něco společného se službou ""Profi"", ale nejde to.....
0/0
5.6.2003 2:46

To je skoda. Myslel jsem, ze by jsi mohl alespon zacit cvicit. To co jsem psal na zacatku, ze si to nezahraju kvuli tomu jak to vypada, nesmis brat tak vazne. To jsem ponekud prehanel, aby si pochopil jak jsi na tom. Doopravdy je to proto, ze mi odtud nejde nic stahnout.

Zdatny kreslir? To uz si snad trosicku prehnal, ne? Bud alespon mirne sebekriticky.

P.S. Me to nerikej, ja to tvrdim celou dobu. Zkus to naznacit slecne Urbankove, ktera tu ze mne dela lhare.

0/0
6.6.2003 11:12

Iva Urbánková

Re:
Tu slečnu si odpusť a dej si konečně pauzu, lhářem jsem tě nenazvala a snad jsi se už vykecal dost. Meleš jedno a totéž pořáe dokola.
0/0
6.6.2003 12:14

No, tak to jsem si tu tvoji vetu ""...tvrzeni, ze tam na to kolonka neni, neobstoji."" asi spatne vylozil, ze. Hned me melo napadnout, ze mi to celou dobu veris. A opakuji se tu proto, ze odpovidam znovu a znovu na to same pokazde nekomu jinemu.
0/0
9.6.2003 1:18

Jo a co se ti zase nezda na slecne? Podle me je to vcelku slusny osloveni.
0/0
9.6.2003 1:33

...ó můj bóže...
ty si vážně idiot.... zabývej se něčim vydatnějšim než prudou na diskuzích.... doufam že už sem nikdy nenapíšeš... - GEE
0/0
9.6.2003 2:57

Doufas samozrejme spatne. Nemohu se te prece nezeptat, za co ze to tedy povazujes sebe, kdyz je u tebe ten kdo vyjadri svuj nazor idiot? Mimo to, ja nejsem ten, kdo tu prudi. Ja uz hezky dlouho jen odpovidam na nejaka narceni a urazky (coz delam i ted).

Jen tak na okraj by me zajimalo, co tady ten tvuj prispevek jeste dela? Mel jsem pocit, ze se tady vulgarni prispevky mazou.

0/0
12.6.2003 12:06

0/0
21.10.2004 8:24

martyho hry maji otresnou grafiku, ale jinak jsou celkem v poho
0/0
23.5.2003 1:01

0/0
23.5.2003 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.