Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je podle vás lepší Dr. Bohuš nebo Mrtvé město?

V nedávné době vyšly dvě výtečné české adventury. A protože se rozhořely diskuse o tom, která z nich je zábavnější, lepší, delší, propracovanější a tak podobně, rozhodli jsme se je podrobit hloubkovému srovnání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mulky

SOS C KABÁTĚ MRTVÉHO MĚSTA?

Koukám že se to tu rozjelo a chtěl bych říci že pracuji na něčem co bude velmi podobné mrtvému městu-- jedná se o projekt s NÁzvem SoS --

A PRACUJE SE NA NĚM ASI TAK OD ZAČÁTKU  ROKU 2008

0/0
17.11.2008 0:09

Peter Sarosi

Dr. Bohus
U Dr. Bohusa je sice pekne ze sa tam pohybuje panak ale sa pohybuje ako robot... a to dost ubera na realite( jasne ze by som to lepsie nezrobil a vidiet ze sa snazili... no ale je to fakt )... a pribeh je tu strasne hlupy... niekto z tajnej sluzby vam narychlo zavola a povie ze mate ist na daky ostrov a zachranit svet a vy si poviete preco nie a idete nato... + tie predmety su rozmiestnene strasne nelogicky... napr. lano na chodbe bytu, tie klieste, dedko vam vymeni len tak zrazu svoju palicu bez ktorej nemoze chodit za dake hlupe kvapky... a to som len zacal hrat... uz sa to pokusam dohrat treti den a vobec ma to nepritahuje ta hra...... ked to porovnam s pribehom Unosu zahaleny tajomstvom a ktory bol pekne postupne odhalovany... + tie vtipne bonuscasti s perfektnou zabavou + to malo len 2,7MB ane 51... no len ta grafika......
0/0
20.8.2004 2:12

Pavel Pivoda

me se grafika unosu hodne libila
0/0
20.8.2004 7:58

Peter Sarosi

grafika
Tak to samozrejme je vec vkusu... no musis uznat ze dneska vo svete frci jednoznacne 3D... chlapci od Dr. Bohusa vsadili na to a na tie ostatne veci co robia dobru adventuru dobrou adventurou pozabudli resp. nedotiahli... a taka kreslena grafika tiez nieje odveci ale v unose sa s tymi detailami mohli pohrat este viac( lenze komu by sa chcelo... nemozme cakat broken swordy )......
0/0
20.8.2004 8:47

Roman Klabal

grafika
Petre, ujistuju te ze kdybych umel 2d misto 3d, rozhodne bych delal grafiku do bohuse 2d. pokud totiz neumis 3d grafiku ""profesionalne"" (a ja saham nekam do poloviny amateru :/), akorat celkovy dojem zkazis. 2d (aka 5 kouzelnych amuletu) je takove hezci, decentnejsi .. ale pokud se lidem moje amaterska grafika v Bohusovi libi, sem jenom rad :)
0/0
20.8.2004 10:13

Tomáš Radoch

grafika
Jasne, frci 3D, ale ja davam prednost 2D! Tedy v adventurach- 3D adventuty nehraji, fakt me to proste nesedi. Souhlasim, vec vkusu. Vic pohrat??? Ano, v prvni casti Unosu je to slabe, ale zejmena v tech poslednich je grafika hodne dobra (draci brana, jeskyne, Acheronova pracovna atd.). Neumi v super programech, je to vsecko v malovani ve windows, kdo by dokazal to same ve windows? Uz tak to byla fuska, tedy v pozdejsich lokacich. Broken Sword delalo X grafiku a za penize, to je zcela neoc jineho, nelze srovnavat.
0/0
21.8.2004 2:31

NaRCo MaNCer

Nehrát adventury jen kvuli tomu, že byly spáchané v nějakém 3D studiu se mi zdá krapet ujeté!?!...ale je to asi opravdu věc vkusu....mě osobně je jedno, zda je ručně kreslená či renderovaná v 3DS, anebo plně 3D...hlavní je, jestli se tím docílí zamýšleného efektu, to jest uvedení hráče do atmosféry prostředí...jinak v  Únosu je podle mě grafika dost dobrá (hlavně lokace ke konci hry mě docela dostávaly) a to, že to autor spáchal jen a pouze v dementním  Malování pro Wokna je známka autorova talentu (pro příště bych ale doporučil nějaké zajímavější freeware editory)...
0/0
21.8.2004 6:51

Peter Sarosi

Fiha?!
No tak ze cely unos bol robeny len v tom hlupom malovani tak to by ma ani vo sne nenapadlo... potom sa uz vazne nedalo ztoho nic viac vytrieskat... klobuk dolu......
0/0
21.8.2004 3:40

Peter Sarosi

Suverenne lepsie mrtve mesto!
No podla mna je na tom MM ovela lepsie... ja som tu hru nehral- ja som nou ZIL... ked som to spustil tak ma ta grafika a hudba tak dostali ze ja som nevnimal ze hrajem adventuru, ze tam mam SAVE/LOAD... ja som sa nepostavil kym som to nedohral jeden vecer... a to sa mi u ziadnej hry este nestalo a som tym dost fascinovany... a este ten pribeh- na konci ste vobec nevedeli ci sa to v skutocnosti stalo alebo to bola len halucinacia... ci ste sa len nesfetovali a videli rozmazane veci alebo sa skutocne rucal casopriestor... no proste BOMBA! Uz sa neviem dockat dvojky... vela stastia... a nech bude ovela dlhsia lebo MM1 bola dost kratka... nech sa nepostavim aspon zo 3 hodinky......
0/0
20.8.2004 1:59

Petr

Ad MM
Cituji: ""Mrtvé město si žádá inteligentního a vnímavého hráče, který se ponoří do jeho temných zákoutí"". Podle mého se nese atmosféra hry v duchu a logice ""obluzení"" po požití LSD či etanolu, a proto se do ní nejlépe ponoříte např. po vypití alespoň čtyř piv a jedné vodky; na inteligenci a vnímavosti nesejde. Zkuste to, myslím že se tak transcendentálně propojíte se samotnými autory hry.
0/0
20.8.2004 8:22

NaRCo MaNCer

Na transcendentální propojení s autorem a nejhlubšího ponoření do atmosféry hry je nejvhodnější kombinace morfinu, metamfetaminu, několika panáků absithu a asi litr rumu...pak už se budete cítit skoro stejně, jako autor při tvoření tohoto herního nesmyslu...
0/0
21.8.2004 7:01

Peter Kahoun

můj názorrr
měl bych pár názorů/dotazů: - pokud se nepletu tak grafika v MM je renderovaná, ale předem, nikoli přímo ve hře. (pokud se pletu tak mě pls opravte) - MM: to svítidlo na klíčích se mi zas tak nelogické nezdá - každý kdo si získané předměty prvně v inventáři prozkoumal (pravej klik), zjistil, že na klíčích je svítilnička a tím pádem se nezasek :o) - a poslední věc: odkud máte info o chystaném MM2? na nihilis.games.cz jsem nic nenašel, kromě tohoto: Z původně zamýšleného rozsáhlého eposu se tak stal jen slabý odvar ve formě jakéhosi úvodu k možné několikadílné adventurní sérii.
0/0
20.8.2004 12:39

Peter Kahoun

dodatek
ještě jedna věc, ten druhý screen z MM (http://plnehry.idnes.cz/obrazek/mrtvemesto_scr02.jpg) je z které části hry, nějak si to nevybavuju...anebo že by z MM2 ;-) ?
0/0
20.8.2004 12:47

Tomáš Krajča

Re: dodatek
Teda, s tím jste mě fakt dostal, dlouho mi trvalo, než jsem zjistil, že to je starší screenshot, který jsme publikovali v PHžurnálu před pár měsíci. Já kopíroval ty obrázky z recenze a ony se jmenují ""nmrtvemesto_scr01 02 atd."" a ""mrtvemesto_scr01..."" jsou právě tyhlety pracovní obrázky... takže ne Mrtvé město 2, ale Mrtvé město 0,5 :)
0/0
20.8.2004 2:14

Mnemonic '76

Jestli se nepletu, tak tato lokace se objevuje (v notne pozmenene forme) ve ""svete Stinu"".
0/0
20.8.2004 8:15

Tomáš Krajča

Re: můj názorrr

Ano, grafika MM je renderovaná předem, totéž platí i pro Dr. Bohuše - přímé rednerování ani engine WME nepodporuje.

Ohledně té svítilničky - ano, ale ten argument ještě nijak nevyvrací to, že umístit na klíče svítilničku je prostě nelogické - nebo už jste takové hi-tech klíče někdy viděl?

Info o chystaném MM2 mám přímo od autora a z diskusních fór na Hofylandu, vývoj je ovšem zatím spíše ve fázi rozmýšlení. Je však velmi pravděpodobné, že pokračování Mrtvého města vznikne, narozdíl od hry T.M.A., o níž se Narco na webu zmiňuje - ta byla uložena k ledu a v nejbližších letech oživena nebude.

0/0
20.8.2004 2:08

Peter Kahoun

Re: Re: můj názorrr
k té svítilničce: předpokládal jsem, že se jedná o jeden z těch východních produktů, prodávaných na tržištích :)
0/0
20.8.2004 11:53

Marion Software

Me to taky naky nelogicky neprislo
0/0
20.8.2004 11:59

NaRCo MaNCer

Já takové hi-tech klíče vlastním...občas to dost podstatně ulechčuje otvírání auta na nějakém mizerně osvětleném parkovišti...

co se týče pokračování MM...to je opravdu jen  ve fázi rozmýšlení...

0/0
21.8.2004 7:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.