Originalita? Co si takhle doplnit vzdelani...
Zacinam mit cim dal vic pocit ze doba, kdy psat do herniho magazinu vyzadovalo urcitou sbehlost v tematu, je nenavratne pryc. Jinak by asi nebylo mozne, aby zdejsi autori psali oslavne ody na originalitu titulu, ktere jsou pouze remaky starych pecek.
Nejdrive me to zarazilo u recenze na Stuntcar Racer, u niz autorka clanku Alena Varkočková zcela mimoidne hleda inspiraci ve starych Stunts, evidentne zcela bez vedomi, ze Stunts Car Racer existovali jiz davno predavno na C64 a Amize.
http://plnehry.idnes.cz/simulatory/stuntcarracer.html
http://www.thelegacy.de/Museum/5459/
Tato recenze se potyka se stejnou neznalosti herni historie.
Tato podle autora originalitou pretekajici hra je pouhym remakem hry Tempest 2000 z roku 1998
http://www.thelegacy.de/Museum/game.php3?titel_id=6375&game_id=6431 , jenz je opet jen prepracovanim stareho tematu. Abychom se dostali ke skutecnemu puvodu, musime se sahnout az do roku 1986 a pripomenout si staricky Tempest ze ZX Spectra.
http://www.thelegacy.de/Museum/game.php3?titel_id=7541&game_id=7646
Proto prosim vsechny kdo maji ambice byt redaktory hernich magazinu.. pokud vam chybi vseobecna znalost herni historie poslednich patnacti let a nematu chut se dovzdelavat, zkuste to radsi na Novinkach. Recenze pocitacove hry by mela mit punc znalosti tematu, a rozhodne neni jen o skladani frazi ""dulezita je originalita"" a ""grafika je na urovni, ovsem neodpovidajici dobe vydani""...
Andrewovi a Icemu pravdepodobne musi zvonit v usich..