Diskuze

Jak se vám líbí hra Čerto?

Máte chuť na jedno zdařilé RPG s propracovaným dějem a navíc z českých luhů a hájů? Pak je čerstvě dokončené Čerto jasná volba, nabízí totiž rozsáhlý singleplayer hned za tři možné postavy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Juj

30. 5. 2008 12:36
Jen sem to spustil...
Jen sem to spustil a vytuhnul mi počítač a pak to zase nešlo vypnout. Nazdar Čerto a už se nevracej!
0 0
možnosti

heetly

5. 7. 2006 7:31
Takze...
Hra mi prijde pomerne kvalitni, az na zminovany sem tam obsazeny pubertalni humor. Ja hraji da se rici jen RPG hry, od textovych MUDU, rpg s ascii grafikou jako NetHack, ADOM, pres Fallout, BG, Planescape az po WoW. Zkusenosti s hrami na hrdinu mam tedy pomerne hodne. Takze bych k hre vytky mel, ale to neni to hlavni. Lidi, GameMaker neni na tvorbu takovychto her. GameMaker je pro zabavu, pro tvorbu kravinek, ktere zaberou par dni ""vyvoje"". Vzdyt na HW narocnost celou hru ubiji. Bud pouzijte napr. RPG Maker (kdyz mluvime o RPG hre) nebo proste normalni programovani (C++, Java, PYthon, je to jedno). Vetsi projekty v tomto prostredi, to je skoro ztrata casu.Hlavne pro cloveka, co bude dlouho pracovat v GM a rozhodne se pak prejit ke skutecnemu programovani, tak to pro neho nebude nejlehci, zvykne si na pohodli a nic jineho ho nebude bavit.
0 0
možnosti

Beddy

6. 6. 2006 8:16
Nejde mi to
Nevim esli něco dělám blbě (ale uplný pako snad nejsem) ale prostě mi nejde bitkovat.Myslim tim boj na blízko levým myšoklikem. Bojovníkem to nejde vůbec a mynža sice tim klackem seká ale potvoře to nic nedělá. No a s mágusem sem ani nepřešel toho výukovýho škorpijona.....
0 0
možnosti

Kaleta

7. 6. 2006 8:10
..

Ne, chyba to není. Boj nablízko ve hře je přítomen jenom u ninjovy hole. A to proto, že kolize probíhá 15X za sekundu (nebo víckrát) a dělat útoky nablízko pro každou postavu a potom je omezovat, to by bylo dost drsné.
Boj jinak probíhá na dálku - palbou, kouzlením, vrháním hvězdic, tam stačí jeden zásah, kouzlo potvoru jednou zraní, zmizí a kolize už víckrát neprobíhá, je to mnohem jednodušší.
Základem herního vývoje je, že co se os*at dá, to se zákonitě nevyhnutelně musí os*at, je to oběť zachování zdravého rozumu. A zároveň garantuji, že je to jedna z mála věcí, co byla os*ána.
L. D., hlavní hrdina, není žádný kulturista Conan s mečem obouručákem, aby kosil potvory nablízko
Základem je UTÍKAT, UHÝBAT a STŘÍLET. Myslím že jasnou představu ti poskytne návod uvedený v recenzi na Freegame.cz  zároveň">http://www.bonusweb.cz/grafika/smile2.gif'> zároveň pomůže překonat frustraci z poněkud nepovedeného začátku.

Jinak fórum http://workoholic-forum.ic.cz/phpBB2/"">http://workoholic-forum.ic.cz/phpBB2/ je asi nejlepší místo, kde se můžeš s jakýmkoliv dalším dotazem obrátit o pomoc.

0 0
možnosti

Mmarri

18. 2. 2006 11:53
ČERTO
Uy sem sem psal, hru sem dohral, ikdyz sem se na konci trosku zasekl, ale to je jedno, co se gramatiky tyce, tak pochybuju o tom, ze dkyz hrajete nakou hru v anglictine, tak si urcite nevsimnete ani prehozeni pismenek, natoz vetsich chyb, jako pokurwenou celou vetu. Certo je velmi vydarene RPG, ktere zabere par hodin hranni. Mysim ze ti co kritizuji, by nezvladli naprogramovat ani rovnici na vypocitani jedne nezname.
0 0
možnosti

13. 2. 2006 1:57
Umíte česky?
Stačí se podívat na první screenshot a je mi jasné, že tuhle hru hrát nebudu. Evidentně ji totiž napsal někdo, kdo neumí česky. Kromě toho, že je tam několik hrubých chyb (např. do očí bijící nesprávné použítí slova ""jenž""), působí i stylová složka textu dosti trapně. Je pro mne nepochopitelné, že autor je ochoten vložit tolik práce do tvorby pěkného RPG a přitom si ani není schopen ohlídat tak základní věc, jako gramatika. Copak na tom už nikomu nezáleží?
0 0
možnosti

Kaleta

15. 2. 2006 12:28
..

Myslíš slovo ""jímž"" v druhém screenshotu? Pokud ti vadí tohle, tak jsi mě právě rozesmál. Květnatá řeč šamanova je plná tvarů do podoby obřadné přizpůsobených anžto veledojmu prauměleckého dosáhnuti býti zamýšleno bylo zde.
A co se týče gramatiky, v celé hře není jediná chybná záměna i / y, která je pro lidi všeho věku hodně častou hrubkou. Ale kdo to ocení?
Takže: gramatika ve hře je hodně pečlivě ohlídána a kde to není jako podle kontroly ve Wordu, tam je text záměrně přizpůsobený uměleckému záměru. A co se týče tebe, pořiď si Mluvnici jazyka Českého a raději několik kusů, abys měl co číst aby to vyhovovalo tvému standardu.
Najde se nějaký člověk, který nebude jen hnidopich, ale pořádný hráč?

0 0
možnosti

J.P

8. 2. 2006 12:27
propadák
Podle mě patří tento titul mezi nej propadáky poslední doby, může za to HW náročnost. Kaleto, si tak padlí na hlavu, nebo si myslel hodně do budoucnosti? Nediv se že si tvoji hru dlouho moc lidí nezahraje, protože nebude mít na čem :)))) A když už víš o GM rychlosti, tak proč se tam snažíš dávat co nejvíc efektů?
 
0 0
možnosti

Ales Dvorak

15. 1. 2006 10:26
HW naroky???
Ahoj vsem, toto RPG vypada zajimave a docela jsem se na nej tesil, ale za boha se mi nepodarilo ho rozchodit. :( GameMaker ma asi velkou nevyhodu ve sve narocnosti_Performance testy na nem asi nikdo neprovadel, natoz pak nejake optimalizace :)) Anebo je problem primo v teto hre? Po spusteni hry se mi totiz CPU pohybuje okolo 95%, dlouho se nic nedeje, pak nabehne uvodni napis Certo s hlaskou ""...ve dne..v noci...bliz...."" a pak se uz nic nedeje :( Mozna, kdybych cekal treba 30 minut, ze bych se dockal, ale dosti me toto od hry odradilo. Mam 650MHz Durona, uznavam, uz je to par let za opicema, ale na druhou stranu 386tka to taky neni :))_ Rozchodim na nem dle meho nazoru daleko narocnejsich RPG, tak proc by se Certo melo cukat? Poradte pls, co s tim?
0 0
možnosti

Kaleta

15. 1. 2006 11:54
..
Čerto bylo začnuto na počítači Pentium něco 533 MHz. Jak přicházely nové verze, bylo konvertováno (ruční přepisování některých nekompaktibilních příkazů) a jednoho dne po sedmi letech bezchybné služby počítači selhal zdroj a nehlídané napětí si zařádilo ve skříni. Jen díky úsilí jistého šikovného inženýra byla data zachráněna z osmaženého harddisku a poté se stalo co?
3 GHz počítač, kde bohužel byl ztracen kontakt s realitou a s běžnými počítači.
Na 650 MHz už asi opravdu Čerto nerozchodíš, tak 1.5 GHz odhaduju na minimum a usuzuji tak naprosto z ničeho. Další kontraindikace bývají notebooky - ony ten výkon sice mají, ale sběrnice, harddisk a podobné věci jsou pomalé, což asi zároveň bude tvůj případ. Takže ti radím - hraj herní klasiky, dokud můžeš. Parkan, System Shock (1 i 2) a jiné božárny, které já si už nezahraju.
0 0
možnosti

Kaleta

14. 1. 2006 9:28
..
Díky moc za vaše názory! Zajímavé je, že s časem pozitivních ohlasů přibývá.
Znám lidi, kteří jsou nebo bývají pijáci a kuřáci jednoho i druhého, prostě vrstevníci. Asi jsem já a ten začátek jimi dost ovlivněný. Později jsem si už na těch hlubokomyslných textech dal záležet a RPG fandové by se k nim měli dostat.
Spolučlenové týmu je hodnotili moc pozitivně.
To myslím hlavně tam, kde hrdina nachází jisté texty, které podrobně popíší část jeho minulosti, což ve spojení s procházením (pacifisticky řečeno) herních prostředí dává cestu do hrdinovy minulosti (obrazně) a do hlubin zemských (doslova). Ale pořád v herním čase zůstane po dlouhou dobu prázdno a hráči se mohou jen domýšlet, co se tehdy dělo. To dává prostor pro pokračování 
0 0
možnosti

Kaleta

14. 1. 2006 9:34
..
Za nepovedený humor IMHO teď z hlavy považuju 3. levlový quest, což je vysekání Aleje neřesti, což jsou stromy vysazené do neslušného obrazce. Ale zase má k tomu hrdina při rozhovoru s vědmou docela dobrý komentář, tak by to aspoň trochu pobavit mělo
Jinak je hra výjimečně cudná, což může být přednost i nevýhoda. Rozhodně bych nechtěl případné necudné prvky hry komentovat při testování před lidmi nahlížejícími přes rameno.
0 0
možnosti

Frenzy

14. 1. 2006 6:49
blabolite nesmysly

me se Certo docela libi.

jak uz tu nekdo rekl hodnotit hlasky je blbost. autor sam v helpu uvadi kdo chce at cte kdo nechce at necte. ja cetl a musim rict ze me docela i pobavily (nejsem hulic, jen alkoholik jako pulka naroda:-).

myslim ze texty jsou naopak na 17 leteho (nemela by to byt urazka) autora dost povedene a obsahuji misty povedeny a misty taky nepovedeny ale porad humor.

na freeware je to super. kritika ktera tu pada patri spis komercnim titulum. budte radi ze se s tim nekdo delal na takovehle urovni.

0 0
možnosti

Vladimír Ševeček

16. 1. 2006 11:28
!!!
Já jsem se v 31 nezasmám ani 1x!
0 0
možnosti

Mmarri

14. 1. 2006 2:45
Čerto
Muj pohled na hru... hra je pomerne dlouha, tudiz pro fanousky RPG her je chytlava na desitky hodin, vytykat nejake hlasky bo tak.. to je cisty nesmysl..  grafika taky v pohode na to ze je to v game makeru.. myslim, ze hru si zahraje celkem dosti lidi a budou spokojeni a ne jak tu nekteri, keri uvideli jenom zacatek jak popisuji a pak hru smazou a kritizuji jak male decka.
0 0
možnosti