Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se vám líbí hra Millenium Remake?

Pokud máte rádi budovatelsko-vojenské tahové strategie, science fiction a k tomu vám až tak moc nevadí, když hra obětuje přehlednost propracovanosti, nečtěte dále - Millenium je pro vás darem z nebes. Tentokrát nebudu psát žádný krátký příběh z hraní, hrajete-li X-COM nebo Civilization, mazejte si stáhnout Millenium!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Upuaut

Atari ST

U téhle hry jsem první propařené noci strávil ještě na Atari ST blahé paměti :)

0/0
9.11.2008 22:38

P.

Moje hodnocení ...
Je to skutečně jedna z mála her, co chytne a nepustí. Bohužel absence nějakého složitějšího příběhu či kampaně herní čas dost zkracuje, takže hraní se omezí nejspíše na jednu točku, možná to zkusíte podruhé optimálněji. Co se týče ovládání, chce to trochu cviku a trpělivosti. Po cca třech hodinách hraní se mi dostalo pod kůži a rozmístění GUI je účelné, dost podobné Fragile Allegiance. Jak již bylo řečeno, krize je transport surovin. Ve hře absenuje možnost tvorby flotil, takže každý transport je nutné proklikat ručně. Vzhledem k tomu, že kolonie nejsou schopny stavět, jsou jim suroviny k ničemu a všechno se zužitkovává v hlavní základně na měsíci. Útoky není třeba sledovat. Když máte dostatečnou převahu (počítač útočí maximálně padesáti stíhačkami), můžete hlášení o bitvě ignorovat. Probíhá na pozadí, mezitím tedy můžete vyřešit odeslání těžebních lodí, transportérů a podobně. Z boje bohužel nelze uprostřed vyskočit, pokud jej už začnete sledovat, je to fakt na nervy. Hodilo by se urychlení času, nicméně vzhledem k tomu, že už při 200 objektech na bojišti se hra (na celkem silném stroji) začla sekat, moc reálně bych to neviděl. Základny nelze zrušit, i při vybombardování na nulu se lidi časem zase rozmnoží. Účelně je třeba najít pouze takovou planetu či měsíc, co poskytuje Uranium (kvůli orbitální obraně), Silver (kvůli carrieru, který je třeba v závěrečné fázi hry) a Chromium (kvůli teraformeru, který je potřeba k znovuoživení země na konci hry). Pokud najdete takový šutr (já si vystačil s Titanem), není nutné kolonizovat něco víc a starat se o necelé dvě desítky kolonií, které neposkytnou žádnou výhodu. Lodě se mi moc stavět nevyplatilo, co nejdříve to chce začít s orbitálními lasery. Se stovkou na každé kolonii už je obrana stoprocentní a beze ztrát. Zajímavě je řešeno bombardování. Pokud stíhačky vyhrají vzdušný souboj, transformují se v bomby a poškozují nepřátelskou základnu. To ničí vybavení, lidi i suroviny. Vše se dá částečně ochránit vystavěním bunkru, nicméně ten má dost nízkou kapacitu a kvalitní generátor se do něj vejde jen jeden. Z toho důvodu stačí postavit jeden carrack navíc a používat jej jako záložní sklad, v případě útoku se mu nikdy nic nestane. Přestože v roce 2215 na mě chodily útoky přibližně 4x50 stíhačů za měsíc, při útoku na mars (domovská planeta nepřátel) se zde nacházelo 20 obranných stíhačů, což mi přijde nanejvýš trapné. Bohužel v době vzniku hry se s AI podobnými těm dnešním nepracovalo a jakákoli dynamičnost při znovuhraní se nekoná. Dost bolestivý je výzkum, spoustu možnostní k vynalezení kdečeho získáváte prostě jen tak zdarma, v náhodném čase, čas na výzkum je navíc dost nízký, počet vynálezů končí cca na čtyřiceti. Když pominu hrůzně naskriptované AI, které buď útočí stejnou silou jakou máte v obraně (max. padesát stíhačů), nebo přesně polovinou, čímž veškerá jeho aktivita končí, hra obsahuje dost bugů. Jde především o proklikávací chybky v jednotlivých menu. Např. vyrobím generátor, nastavím jeho používání, následně jej přesunu do transportéru a odvezu na další kolonii. Dokud v kolonii nevlezu do menu energie, neexistující generátor pořád produkuje. Takto se dá s jedním generátorem obletět celá soustava a rozjet každou kolonii. Podobně otravných bugů je ve hře několik. Nicméně, s ohledem na rok výroby, lze hře spoustu věcí odpustit. Už dlouho se mi nestalo, že bych u něčeho proseděl komplet celé odpoledne a nehleděl na čas. Millenium bych srovnal spíše se hrou Reunion. Ta má podobný koncept, rovněž skriptované nepřátele, nicméně je zde vidět určitý pokrok, ať již po stránce designu, AI, vynálezů a ovládání, ale především soubojí a diplomacie. Oproti Reunionu, který se mi ani jednou, snad ze stovky pokusů, nepodařilo dohrát, Millenium šlo téměř hladce (dvakrát mi srovnali základnu na měsíci skoro k nule) na první pokus.
0/0
24.7.2008 8:30

Ladislav Loukota

..
Vyčerpávající ;-) já bych tedy ovládání rozhodně nenazval účelné, například ono posílání těžebních lodí nebo obecně jakýchkoliv lodí se mohlo řeší na mapě sluneční soustavy. Je sice fajn namemorovat si jména měsíců Saturnu a Uranu a machrovat s tím, ale ve hře by to šlo vyřešit mnohem lépe. Extrémně mě taky iritovala nemožnost ovládat lodě jinak, než ze seznamu. On ani útok na Mars není vyřešený zrovna dobře, úmyslně jsem si pět let syslil pět plných carrierů. Očekával jsem nějaký supertuhý souboj a nakonec... Hrál jsem to jen jednou, ale neřekl bych nutně, že jsem našel všechny možnosti v ději - někdy rok po dobytí Marsu se mi ozvala jedna z kolonií, že tam viděli utíkající marťanskou flotilu. Zemi jsem ale teraformoval dříve, než to nějak pokročilo. Millenium má rozhodně své chyby, ale až na Battleships Forever jsem už žádné freewarovky neseděl dlouho do noci. :-)
0/0
24.7.2008 3:55

P.

Dobře, to ovládání jen částečně, myslel jsem spíš GUI kolonií. Přece jen nijak zvlášť nevybočuje z ovládání her té doby. Transporty i těžební lodě mohly daný úkol plnit opakovaně, mohlo by jít stavět víc než 10 kusů od položky, ale to jsou spíš podněty pro remake advanced. Na vyhlazení marsu jsem si na zkoušku připravil carrier jen jeden, s tím, že testnu do čeho jdu, loadnu a vystavím flotilu pořádně. Překvapilo mě to teda řádně. Hlášku s utíkající marťanskou flotilou jsem dostal taky, nechal jsem čas přes tři roky plynout bez zásahu a nestalo se nic. Někdy v době útoku se mi začaly kolonie odtrhávat (vyhlásily nezávislost), přistávat jsem na nich mohl, suroviny odebírat taky, jen se nedal změnit generátor a nevím jestli nevybavené těžily. Měl jsem zasatelitovaný jen Titan a ten zůstal věrný až do konce. Ukončoval jsem tuším v roce 2225 a tehdy už se dlouho nic nedělo.
0/0
25.7.2008 7:24

Ladislav Loukota

..
Taky jsem končil někdy kolem 2227 a odtržení kolonií jsem úplně nepochopil, nicméně se mi odtrhla třeba i s plně naloženým carrierem na oběžné dráze... Jak říkám, notně tomu chybí diplomacie. Podle mě když si dávám tu práci a remakuju nějakou strarou hru, můžu ji při tom zbavit i jejich největších chyb. Jinak mohli udělat jen nějakou emulaci a bylo by.
0/0
25.7.2008 4:11

P.

Ona je to dost možná upravená konverze, ale kdo ví. Původní kousek jsem nehrál, tak netuším. Ona diplomacie je asi celkem zbytečná, když je tu jen jeden kontakt (a ten jde podle story na nože), ale aspoň hra posloužila jako inspirace dalším, viz zmíněný reunion ( www.abandonia.com). Ten jsem zkusil z nostalgie instalnout, ale docela padá i pod dosboxem. :(
0/0
26.7.2008 8:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.