Diskuze

Jak se vám líbí hra Millenium Remake?

Pokud máte rádi budovatelsko-vojenské tahové strategie, science fiction a k tomu vám až tak moc nevadí, když hra obětuje přehlednost propracovanosti, nečtěte dále - Millenium je pro vás darem z nebes. Tentokrát nebudu psát žádný krátký příběh z hraní, hrajete-li X-COM nebo Civilization, mazejte si stáhnout Millenium!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Upuaut

9. 11. 2008 22:38
Atari ST

U téhle hry jsem první propařené noci strávil ještě na Atari ST blahé paměti :)

0 0
možnosti

P.

24. 7. 2008 8:30
Moje hodnocení ...
Je to skutečně jedna z mála her, co chytne a nepustí. Bohužel absence nějakého složitějšího příběhu či kampaně herní čas dost zkracuje, takže hraní se omezí nejspíše na jednu točku, možná to zkusíte podruhé optimálněji. Co se týče ovládání, chce to trochu cviku a trpělivosti. Po cca třech hodinách hraní se mi dostalo pod kůži a rozmístění GUI je účelné, dost podobné Fragile Allegiance. Jak již bylo řečeno, krize je transport surovin. Ve hře absenuje možnost tvorby flotil, takže každý transport je nutné proklikat ručně. Vzhledem k tomu, že kolonie nejsou schopny stavět, jsou jim suroviny k ničemu a všechno se zužitkovává v hlavní základně na měsíci. Útoky není třeba sledovat. Když máte dostatečnou převahu (počítač útočí maximálně padesáti stíhačkami), můžete hlášení o bitvě ignorovat. Probíhá na pozadí, mezitím tedy můžete vyřešit odeslání těžebních lodí, transportérů a podobně. Z boje bohužel nelze uprostřed vyskočit, pokud jej už začnete sledovat, je to fakt na nervy. Hodilo by se urychlení času, nicméně vzhledem k tomu, že už při 200 objektech na bojišti se hra (na celkem silném stroji) začla sekat, moc reálně bych to neviděl. Základny nelze zrušit, i při vybombardování na nulu se lidi časem zase rozmnoží. Účelně je třeba najít pouze takovou planetu či měsíc, co poskytuje Uranium (kvůli orbitální obraně), Silver (kvůli carrieru, který je třeba v závěrečné fázi hry) a Chromium (kvůli teraformeru, který je potřeba k znovuoživení země na konci hry). Pokud najdete takový šutr (já si vystačil s Titanem), není nutné kolonizovat něco víc a starat se o necelé dvě desítky kolonií, které neposkytnou žádnou výhodu. Lodě se mi moc stavět nevyplatilo, co nejdříve to chce začít s orbitálními lasery. Se stovkou na každé kolonii už je obrana stoprocentní a beze ztrát. Zajímavě je řešeno bombardování. Pokud stíhačky vyhrají vzdušný souboj, transformují se v bomby a poškozují nepřátelskou základnu. To ničí vybavení, lidi i suroviny. Vše se dá částečně ochránit vystavěním bunkru, nicméně ten má dost nízkou kapacitu a kvalitní generátor se do něj vejde jen jeden. Z toho důvodu stačí postavit jeden carrack navíc a používat jej jako záložní sklad, v případě útoku se mu nikdy nic nestane. Přestože v roce 2215 na mě chodily útoky přibližně 4x50 stíhačů za měsíc, při útoku na mars (domovská planeta nepřátel) se zde nacházelo 20 obranných stíhačů, což mi přijde nanejvýš trapné. Bohužel v době vzniku hry se s AI podobnými těm dnešním nepracovalo a jakákoli dynamičnost při znovuhraní se nekoná. Dost bolestivý je výzkum, spoustu možnostní k vynalezení kdečeho získáváte prostě jen tak zdarma, v náhodném čase, čas na výzkum je navíc dost nízký, počet vynálezů končí cca na čtyřiceti. Když pominu hrůzně naskriptované AI, které buď útočí stejnou silou jakou máte v obraně (max. padesát stíhačů), nebo přesně polovinou, čímž veškerá jeho aktivita končí, hra obsahuje dost bugů. Jde především o proklikávací chybky v jednotlivých menu. Např. vyrobím generátor, nastavím jeho používání, následně jej přesunu do transportéru a odvezu na další kolonii. Dokud v kolonii nevlezu do menu energie, neexistující generátor pořád produkuje. Takto se dá s jedním generátorem obletět celá soustava a rozjet každou kolonii. Podobně otravných bugů je ve hře několik. Nicméně, s ohledem na rok výroby, lze hře spoustu věcí odpustit. Už dlouho se mi nestalo, že bych u něčeho proseděl komplet celé odpoledne a nehleděl na čas. Millenium bych srovnal spíše se hrou Reunion. Ta má podobný koncept, rovněž skriptované nepřátele, nicméně je zde vidět určitý pokrok, ať již po stránce designu, AI, vynálezů a ovládání, ale především soubojí a diplomacie. Oproti Reunionu, který se mi ani jednou, snad ze stovky pokusů, nepodařilo dohrát, Millenium šlo téměř hladce (dvakrát mi srovnali základnu na měsíci skoro k nule) na první pokus.
0 0
možnosti

Ladislav Loukota

24. 7. 2008 3:55
..
Vyčerpávající ;-) já bych tedy ovládání rozhodně nenazval účelné, například ono posílání těžebních lodí nebo obecně jakýchkoliv lodí se mohlo řeší na mapě sluneční soustavy. Je sice fajn namemorovat si jména měsíců Saturnu a Uranu a machrovat s tím, ale ve hře by to šlo vyřešit mnohem lépe. Extrémně mě taky iritovala nemožnost ovládat lodě jinak, než ze seznamu. On ani útok na Mars není vyřešený zrovna dobře, úmyslně jsem si pět let syslil pět plných carrierů. Očekával jsem nějaký supertuhý souboj a nakonec... Hrál jsem to jen jednou, ale neřekl bych nutně, že jsem našel všechny možnosti v ději - někdy rok po dobytí Marsu se mi ozvala jedna z kolonií, že tam viděli utíkající marťanskou flotilu. Zemi jsem ale teraformoval dříve, než to nějak pokročilo. Millenium má rozhodně své chyby, ale až na Battleships Forever jsem už žádné freewarovky neseděl dlouho do noci. :-)
0 0
možnosti